دکتر فیزیوتراپی در منزل

دکتر فیزیوتراپی در منزل

دکتر فیزیوتراپی در منزل متخصصی است که با دانش خود به تشخیص ، ارزیابی ، درمان و پیشگیری از بیماریها و اختلالات زیادی کمک می کند.

متخصص و دکتر فیزیوتراپی با استفاده از عوامل فیزیکی و مکانیکی و بدون استفاده از عوامل شیمیایی می تواند به بهبود شرایط بیماران نیازمند خدمات فیزیوتراپی کمک کند.

فیزیوتراپی توسط متخصص و دکتر فیزیوتراپی در منزل و کلینیک ارائه می شود که از طریق معاینه، تشخیص، پیش آگهی، آموزش بیمار، مداخله فیزیوتراپی، توانبخشی، پیشگیری از بیماری و ارتقای سلامت، سلامتی را ارتقا، حفظ یا بازیابی می کنند.

فیزیوتراپی علمی است که هدف آن کمک به افراد برای بازیابی حرکت و عملکرد است. فیزیوتراپی می تواند به فرد کمک کند تا از صدمات، ضربه، بیماری یا هر ناتوانی دیگری که به درد یا محدودیت در فعالیت های روزمره مربوط می شود، بهبود یابد.

دلایل مراجعه به دکتر فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی به افراد کمک می‌کند تا در محل کار خود باقی بمانند و در عین حال به او کمک می‌کند مستقل بماند.

هدف اصلی فیزیوتراپیست کمک به بیمار برای مدیریت درد، پیشگیری از بیماری ها و بازگرداندن سلامت و تناسب اندام است.

فیزیوتراپی یک حرفه مراقبت بهداشتی مبتنی بر مدرک است. فیزیوتراپیست ها از دانش و مهارت های خود برای بهبود اختلالات مربوط به سیستم های مختلف بدن استفاده می کنند. فیزیوتراپیست ها می توانند در چندین زمینه مختلف تخصص داشته باشند، از جمله پزشکی ورزشی، سلامت کودکان، سلامت زنان و در چهار زمینه اصلی در این پارامترها وجود دارد:

فیزیوتراپی قلبی تنفسی یا قلبی ریوی یا قلبی عروقی با شرایط مربوط به ریه ها، قلب و کلیه سیستم گردش خون، به ویژه آسم برونش، پنوموتوراکس، بیماری انسدادی مزمن ریه و غیره سروکار دارد.

زمینه های اسکلتی عضلانی فیزیوتراپی با آسیب های مربوط به استخوان ها، مفاصل و ماهیچه ها سروکار دارد. این رشته به ارتوپدی نیز معروف است.

توانبخشی کودکان مربوط به ناتوانی های عصبی مانند فلج مغزی، سندرم ها، اختلالات اوتیسم و ​​سایر اختلالات مشابه است.

رشته های نورولوژی فیزیوتراپی با توانبخشی بیماران در حال بهبودی از اختلالات عصبی مانند سکته مغزی، زوال عقل، بیماری پارکینسون، ام اس، جراحی مغز و غیره سروکار دارد.

دکتر فیزیوتراپی در منزل با بیماران همکاری می کند تا به آنها در کاهش درد، مدیریت تحرک، ایجاد تعادل و عملکرد در الگوهای حرکتی طبیعی کمک کند.

فیزیوتراپیست ها برای توسعه برنامه های سفارشی برای بازیابی هر چه بیشتر توانایی عملکردی و حرکت بیماران، در تمام مراحل زندگی، در هر سنی آموزش دیده اند.

فیزیوتراپیست ها، در عمل بالینی، بیماران را از طریق آموزش، آگاهی، توانمندسازی و مشارکت در درمان، درگیر مراقبت از خود می کنند.

علاوه بر این، فعالیت فیزیوتراپیست شامل تحقیق، آموزش و مدیریت سلامت است. فیزیوتراپی به عنوان یک درمان مراقبت اولیه یا همراه با سایر خدمات پزشکی ارائه می شود.

تکنیک های فیزیوتراپی رویکردهای کل نگر برای درمان نه تنها جنبه های فیزیکی زندگی بیمار، بلکه بخش عاطفی، روانی و اجتماعی زندگی او هستند. علاوه بر این فیزیوتراپیست بیمار را تشویق می کند تا در مراقبت از خود شرکت کند.

بسیاری از ما در مقطعی از زندگی ممکن است قبلاً داشته باشیم یا به فیزیوتراپیست مراجعه کنیم. شایع ترین دلایل به طور کلی تصادفات رانندگی، حوادث ورزشی، جراحی، کمردرد، درد گردن، سکته مغزی و غیره است.

هدف اصلی دکتر فیزیوتراپی در منزل بهبود حرکت، سلامت و کیفیت زندگی بیمار است. آنها در تمام مراحل مراقبت های بهداشتی کار می کنند. آنها درمان می کنند، مداخله می کنند، آموزش می دهند، توانبخشی می کنند، از عود پیشگیری می کنند.

اولین بار که بیمار با فیزیوتراپیست ملاقات می کند، تاریخچه دقیقی از اختلال عملکرد آنها ثبت می شود. بیمار تمام مشکلات خود را با این حرفه در میان می گذارد.

سپس ارزیابی ماهیچه ها، سیستم عضلانی، تون عضلانی، مفاصل، سیستم تنفسی و عضلانی آنها و هر چیزی که اطلاعات لازم را در مورد سلامت آنها می دهد، انجام می شود.

پس از همه اینها، فیزیوتراپیست برنامه منحصربفرد و شخصی شده ای را برای دستیابی به تمام اهدافی که تعیین کرده است، سازماندهی می کند.

دکتر فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی چگونه کار می کند؟

فیزیوتراپی به عنوان یک حرفه مراقبت های بهداشتی به افراد کمک می کند تا عملکرد خود را بازیابی کنند، بهبود دهند، عملکرد خود را حفظ کنند و از عود اختلالات خود جلوگیری کنند. آنها اغلب به صورت تیمی با سایر متخصصان بهداشت کار می کنند تا به بیمار کمک کنند تا حرکت و سلامت خود را بهبود بخشد.

فیزیوتراپیست ها به عنوان پزشکان مراقبت های بهداشتی، دانش عمیقی از نحوه عملکرد بدن انسان دارند. متخصصان فیزیوتراپی بر روی تکنیک ها و رویکردهای تشخیص، درمان، درمان ناتوانی های بیمار تخصص دارند.

رایج ترین تکنیک های فیزیوتراپی

حرکت درمانی تقریباً در اغلب شرایط حرکت و عملکرد بیمار را بهبود می بخشد.

الکتروتراپی

التراسوند درمانی

کشش

سوزن خشک

گرما و سرما درمانی

ماساژ درمانی

لیزر درمانی

چه زمانی به فیزیوتراپی نیاز دارم؟

فیزیوتراپی برای هرکسی در هر سنی که برای حرکت، عملکرد، احساس درد، نیاز به کمک نیاز دارد، نمی‌تواند در الگوهای حرکتی طبیعی فعال باشد، مناسب است.

فیزیوتراپی می تواند از آسیب ها جلوگیری کند و از طریق توانبخشی فیزیکی به سلامت و تناسب اندام کمک کند و یک متحد عالی در توانبخشی است.

هدف از مداخلات درمانی که توسط متخصص و دکتر فیزیوتراپی در منزل ارائه می شود تسهیل افراد برای دستیابی به اهداف خود در سطوحی است که دیگر نیازی به درمان با روشهای دیگر نباشد.

برنامه توانبخشی به وضعیت بیمار، اختلال عملکرد، سیستم عضلانی و هر چیزی که به خود مشکل مربوط می شود بستگی دارد.

در ناتوانی های اختلال عملکرد عصبی، احتمالاً به جلسات بیشتری نسبت به برنامه توانبخشی ارتوپدی نیاز خواهد داشت و با برنامه توانبخشی بعد از جراحی متفاوت خواهد بود.

نقش فیزیوتراپیست چیست؟

نقش فیزیوتراپیست به عنوان یک حرفه بهداشتی متنوع است. فیزیوتراپیست باید مشکلات را تشخیص دهد، یک برنامه مداخله ای اجرا کند، وضعیت جسمانی را ارزیابی کند، از صدمات جلوگیری کند و به بیمار کمک کند تا در سلامتی خود بماند.

فیزیوتراپی نیاز به آموزش مداوم دارد. در عمل امروزی، فیزیوتراپیست ها در روش های مختلف و برای ناتوانی های خاص تخصص دارند.

فیزیوتراپیست ها همچنین زمان زیادی را صرف آموزش بیماران، خانواده هایشان و کمک به افراد در ترک زندگی سالم می کنند.

 

نویسنده: فیزیوتراپیست محمدرضا جان پور
شماره نظام پزشکی : ف ۴۹۳۹
فیزیوتراپی در منزل و کلینیک (تهران و کرج)
نوبت دهی مشاوره و درمان : ۰۹۱۲۲۶۵۵۶۴۸

 

کلمات مرتبط :

دکتر فیزیوتراپی در منزل – – متخصص فیزیوتراپی در منزل – فیزیوتراپی در منزل نارمک – فیزیوتراپی در منزل توسط خانم – فیزیوتراپی در منزل شرق تهران – فیزیوتراپی در منزل پس از جراحی – فیزیوتراپی زانو – فیزیوتراپی در نارمک – فیزیوتراپی در تهرانپارس – فیزیوتراپی در منزل شرق تهران – فیزیوتراپی در منزل غرب تهران – هزینه فیزیوتراپی در منزل -فیزیوتراپی در منزل توسط آقا – فیزیوتراپی در خیابان جشنواره – فیزیوتراپی در فلکه سوم تهرانپارس

مقالات بیشتر

کمردرد در افراد مسن – درمان کمردرد با فیزیوتراپی

کمردرد در افراد مسن یک مشکل رایج و محدود کننده است. کمردرد پس از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی دومین علامتی است که احتمالاً باعث تشدید مراجعه به کلینیک می شود. شیوع کمردرد در جمعیت سالمندان بیش از 70 درصد تخمین زده می شود. مانند بسیاری از شرایط بالینی دیگر، علت، سیر و ارزیابی کمردرد در افراد…

فیزیوتراپی در نیاوران – فیزیوتراپی در شمال تهران

فیزیوتراپی در نیاوران توسط متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی آیتن برای طیف وسیعی از اختلالات اسکلتی – عضلانی ، مشکلات نورولوژی و مشکلات کف لگن ارائه می شود. فیزیوتراپی به بهینه سازی حرکت و عملکرد انسان اختصاص دارد و شامل طیف گسترده ای از اقدامات با هدف ارتقاء، حفظ و بازیابی بهزیستی فیزیکی، روانی و اجتماعی…

درمان کمردرد با ورزش

درمان کمردرد با ورزش و فیزیوتراپی موثرترین روش غیرجراحی در درمان این اختلال اسکلتی – عضلانی شایع است که در کلینیک فیزیوتراپی آیتن در شریعتی ارائه می شود. کمردرد یکی از شایع ترین شکایات سلامتی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. کمردرد می تواند ناشی از عوامل…

کمردرد حاد

کمردرد حاد یک بیماری شایع است که بسیاری از افراد در مقطعی از زندگی خود آن را تجربه می کنند. با شروع ناگهانی درد در پشت مشخص می شود که معمولاً از چند روز تا چند هفته طول می کشد. کمر درد حاد می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله کشیدگی عضلانی، رگ به…

کمردرد به چه دلایلی رخ می دهد؟

کمردرد یکی از شایعترین بیماری های سیستم اسکلتی_عضلانی بدن انسان است بطوری که بسیاری از مراجعان به مراکز درمانی و کلینیک های فیزیوتراپی را افراد مبتلا به کمردرد تشکیل می دهند. متاسفانه با شیوع چاقی و کمر تحرکی سن ابتلا به کمردرد کاهش یافته بطوری که امروزه بسیاری از جوانان و حتی کودکان از کمردرد…

درمان دستی دیسک کمر

درمان دستی دیسک کمر به یک رویکرد عملی اشاره دارد که توسط فیزیوتراپیست ها برای کاهش درد و اختلال عملکرد مرتبط با فتق دیسک کمر یا برآمدگی در قسمت پایین کمر استفاده می شود. مشکلات دیسک کمر یکی از دلایل شایع کمردرد، سیاتیک و سایر علائمی است که می تواند به طور قابل توجهی بر…

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فیزیوتراپی در منزل

جستجو

دسته ها

دسته‌ها

آخرین مقالات

فیزیوتراپیست محمد رضا جان پور
keyboard_arrow_up
مشاوره در واتس آپ