فیزیوتراپی برای دیسک کمر در شریعتی

فیزیوتراپی برای دیسک کمر در شریعتی

فیزیوتراپی برای دیسک کمر در شریعتی توسط متخصصان ما بصورت خدمات فیزیوتراپی در منزل و در کلینیک فیزیوتراپی با بیمه ارائه می شود.

درست مانند فتق دیسک گردن، فتق دیسک کمر نیز دردناک است. و ممکن است به دنبال راه هایی برای رهایی از این درد باشید. خیلی خوب است بدانید که تمرینات یا حرکات کششی ملایمی وجود دارد که می تواند به تسکین درد فتق دیسک کمر کمک کند. همچنین برای تقویت و بهبود انعطاف پذیری ستون فقرات و کمر ایده آل است.

قسمت پایینی بدن حداکثر وزن بدن را تحمل می کند. از L1 تا L5، مهره ها توسط دیسک های بالشتکی از هم جدا می شوند تا از ساییدگی استخوان ها جلوگیری شود. آنولوس دیواره سخت دیسک است.

هنگامی که یک ساختار ژل مانند از دیسک خارج می شود که ناشی از پارگی حلقه است، باعث ایجاد درد و دیگر علائم می شود که به آن فتق دیسک کمر می گویند. فشاری که فتق دیسک بر اعصاب و عضلات مجاور ایجاد می کند باعث درد، التهاب و تورم می شود که منجر به محدودیت حرکت می شود.

فیزیوتراپی برای دیسک کمر در شریعتی می تواند به تسکین و بهبود علائم ناشی از فتق دیسک کمر کند.

علل فتق دیسک کمر

دلایل زیادی برای فتق دیسک کمر وجود دارد. برخی از شایع ترین دلایل فتق دیسک کمر عبارتند از:

  • افزایش سن – با افزایش سن، استخوان‌ها و دیسک‌ها انعطاف‌پذیری کمتری پیدا می‌کنند و می‌توانند به هر بیماری مبتلا شوند و حتی با فشار یا پیچ خوردگی جزئی دچار پارگی شوند. به آن دژنراسیون دیسک می گویند.
  • بلند کردن اجسام سنگین – زمانی که اجسامی را که خارج از ظرفیت شما هستند بلند می کنید ، فشار زیادی به مهره های خود وارد می کنید که این شرایط با افزایش خطر بروز فتق دیسک کمر همراه است.
  • سیگار کشیدن ، اضافه وزن ، سیک زندگی کم تحرک و آسیب دیدگی های قبلی ستون مهره ها از عواملی هستند که خطر فتق دیسک کمر را تشدید می کنند.

علائم فتق دیسک کمر چیست؟

علائم فتق دیسک کمر از میزان پاره شدن ساختار ژل مانند و نحوه تماس آن با ریشه های عصبی متفاوت است. شایع ترین علائم این بیماری عبارتند از:

  • کمردرد مداوم. حرکت ناگهانی، سرفه، عطسه یا ایستادن می تواند آن را بدتر کند که غیر قابل تحمل است.
    انقباض عضلات پشت 
  • سیاتیک – دردی که از پشت یا باسن شروع می شود و از پائین پا به ساق پا یا داخل پا می رسد.
  • ضعف عضلات کمر
  • بی حسی یا گزگز در ساق یا پا
  • تغییرات در عملکرد مثانه یا روده
  • محدودیت در خم شدن از کمر بدلیل وجود درد
  • بی حسی در ناحیه آسیب دیده
  • کاهش رفلکس در زانو یا مچ پا

فیزیوتراپی برای دیسک کمر در شریعتی که توسط متخصصان فیزیوتراپی در منزل و کلینیک ما ارائه می شود با هدف کمک به تسکین علائم بالا است.

عوارض فتق و بیرون زدگی دیسک کمر

فتق دیسک کمر بسیار خطرناک است که می تواند باعث ضعف یا فلج دائمی شود. گاهی اوقات، کل سیستم عصبی ستون فقرات را تحت فشار قرار می دهد که می تواند منجر به این موقعیت های خطرناک شود. فرد باید به دنبال درمان باشد اگر؛

  • علائم بدتر می شود – نوعی دردی که می تواند باعث محدودیت حرکت بدن شود یا فعالیت های روزمره زندگی را مختل کند.
  • اختلال عملکرد مثانه یا روده و بی اختیاری
  • ضعف در پاها

فیزیوتراپی برای دیسک کمر در شریعتی

استراحت و کاهش سطح فعالیت در روزهایی که درد بیمار شعله ور است توصیه می شود.

پس از کنترل علائم فیزیوتراپی و ورزش به عنوان موثرترین روش درمان غیرجراحی فتق دیسک شناخته می شوند.

ورزش نقش زیادی در بهبود و تقویت انعطاف پذیری ستون فقرات دارند. فشار روی ناحیه ستون فقرات را کاهش می دهد. 

تمریناتی که متخصص فیزیوتراپی برای دیسک کمر در شریعتی برای بیماران در نظر می گیرد نقش موثری در کنترل علائم و عوارض ناشی از فتق دیسک دارد.

در این جا به تمرینات مناسب فتق دیسک کمر اشاره کرده ایم که تحت نظر فیزیوتراپیست می توانید انجام دهید، ذکر این نکته ضروری است که تمام تمرینات باید به صورت آهسته و کنترل شده انجام شود. اگر درد شروع شد، باید انجام آن را متوقف کرد و با فیزیوتراپیست خود مشورت کرد.

کشش فلکشن پشت

تمرینی که باعث کشش عضلات پشت و همچنین عضلات ستون فقرات می شود.

به پشت دراز بکشید.
سپس، هر دو زانو را به سمت سینه خود بیاورید و نگه دارید. همچنین، سر خود را به سمت جلو حرکت دهید تا زمانی که با کشش در قسمت میانی و کمر احساس آرامش کنید. این تمرین را چندین بار تکرار کنید.

کشش زانو تا سینه

در حالی که زانوهای خود را خم کرده اید به پشت دراز بکشید
هر دو پاشنه را در تماس با زمین نگه دارید. سپس، سعی کنید هر دو دست را پشت یک زانو قرار دهید و آن را به سمت قفسه سینه خود بکشید.
همان مرحله را روی زانوی دیگر دنبال کنید و چندین بار تکرار کنید.

پیشگیری از فتق دیسک کمر

ورزش – ورزش از سیستم ستون فقرات پشتیبانی می کند و به آن کمک می کند تا با کارایی بیشتر کارآمد باشد. به طور خلاصه، ورزش باعث بهبود و افزایش عملکرد بدن می شود.
وضعیت بدن خود را خوب حفظ کنید – حفظ وضعیت بدنی خوب به خصوص در هنگام نشستن طولانی مدت فشار وارده بر ستون فقرات را کاهش می دهد و خطر بروز مشکلاتی همچون فتق دیسک را به حداقل می رساند.
وزن مناسب را حفظ کنید – ستون فقرات از قبل به کل بدن، به خصوص ناحیه کمر فشار می آورد. هنگامی که وزن افزایش می یابد، بدیهی است که فشار روی ستون فقرات افزایش می یابد. بنابراین، حفظ وزن مناسب احتمال فتق دیسک را کاهش می دهد.
سیگار را ترک کنید (در صورت وجود) – سیگار منجر به بسیاری از بیماری ها و کاهش جریان خون مناسب در ناحیه ستون فقرات می شود. برای جلوگیری از مشکلات فتق دیسک بهتر است سیگار را ترک کنید.

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی در منزل – فیزیوتراپی با بیمه تامین اجتماعی – فیزیوتراپی با بیمه تجارت – فیزیوتراپی با بیمه بانک ها – فیزیوتراپی با بیمه تکمیلی آتیه سازان – فیزیوتراپی برای دیسک کمر در شریعتی – فیزیوتراپی در پاسداران – فیزیوتراپی ستون فقرات – فیزیوتراپی با بیمه سلامت ایرانیان

مقالات بیشتر

کمردرد در افراد مسن – درمان کمردرد با فیزیوتراپی

کمردرد در افراد مسن یک مشکل رایج و محدود کننده است. کمردرد پس از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی دومین علامتی است که احتمالاً باعث تشدید مراجعه به کلینیک می شود. شیوع کمردرد در جمعیت سالمندان بیش از 70 درصد تخمین زده می شود. مانند بسیاری از شرایط بالینی دیگر، علت، سیر و ارزیابی کمردرد در افراد…

فیزیوتراپی در نیاوران – فیزیوتراپی در شمال تهران

فیزیوتراپی در نیاوران توسط متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی آیتن برای طیف وسیعی از اختلالات اسکلتی – عضلانی ، مشکلات نورولوژی و مشکلات کف لگن ارائه می شود. فیزیوتراپی به بهینه سازی حرکت و عملکرد انسان اختصاص دارد و شامل طیف گسترده ای از اقدامات با هدف ارتقاء، حفظ و بازیابی بهزیستی فیزیکی، روانی و اجتماعی…

درمان کمردرد با ورزش

درمان کمردرد با ورزش و فیزیوتراپی موثرترین روش غیرجراحی در درمان این اختلال اسکلتی – عضلانی شایع است که در کلینیک فیزیوتراپی آیتن در شریعتی ارائه می شود. کمردرد یکی از شایع ترین شکایات سلامتی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. کمردرد می تواند ناشی از عوامل…

کمردرد حاد

کمردرد حاد یک بیماری شایع است که بسیاری از افراد در مقطعی از زندگی خود آن را تجربه می کنند. با شروع ناگهانی درد در پشت مشخص می شود که معمولاً از چند روز تا چند هفته طول می کشد. کمر درد حاد می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله کشیدگی عضلانی، رگ به…

کمردرد به چه دلایلی رخ می دهد؟

کمردرد یکی از شایعترین بیماری های سیستم اسکلتی_عضلانی بدن انسان است بطوری که بسیاری از مراجعان به مراکز درمانی و کلینیک های فیزیوتراپی را افراد مبتلا به کمردرد تشکیل می دهند. متاسفانه با شیوع چاقی و کمر تحرکی سن ابتلا به کمردرد کاهش یافته بطوری که امروزه بسیاری از جوانان و حتی کودکان از کمردرد…

درمان دستی دیسک کمر

درمان دستی دیسک کمر به یک رویکرد عملی اشاره دارد که توسط فیزیوتراپیست ها برای کاهش درد و اختلال عملکرد مرتبط با فتق دیسک کمر یا برآمدگی در قسمت پایین کمر استفاده می شود. مشکلات دیسک کمر یکی از دلایل شایع کمردرد، سیاتیک و سایر علائمی است که می تواند به طور قابل توجهی بر…

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فیزیوتراپی در منزل

جستجو

دسته ها

دسته‌ها

آخرین مقالات

فیزیوتراپیست محمد رضا جان پور
keyboard_arrow_up
مشاوره در واتس آپ