فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل

فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل

فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل

بیماری دیسک گردن ممکن است شایع ترین علت گردن درد باشد. این به دلیل یک ناهنجاری در یک یا چند دیسک، بالشتک هایی که بین استخوان های گردن (مهره ها) قرار دارند، ایجاد می شود. هنگامی که دیسک آسیب می بیند، معمولاً به دلیل ساییدگی یا پارگی (دژنراسیون) یا فتق دیسک، می تواند منجر به درد گردن در اثر التهاب یا اسپاسم عضلانی شود. در موارد شدید، درد و بی حسی می تواند در بازوها به دلیل تحریک عصبی یا آسیب ناشی از فشار دادن عصب ایجاد شود.

استفاده از داروهای مسکن فیزیوتراپی، کشش گردن و به عنوان آخرین راه‌حل، جراحی، می‌توانند به کاهش درد گردن ناشی از بیماری دیسک گردن کمک کنند

فتق دیسک زمانی اتفاق می افتد که غضروف بالشتک مانند (دیسک) بین استخوان های ستون فقرات پاره شده و هسته ژلاتین مانند دیسک نشت می کند. فتق دیسک که اغلب به اشتباه دیسک لغزیده نامیده می شود، می تواند در اثر ضربه ناگهانی یا فشار طولانی مدت به ستون فقرات ایجاد شود. این وضعیت اغلب افراد 30 تا 50 ساله را تحت تاثیر قرار می دهد. مردان دو برابر زنان بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل می تواند دامنه حرکتی محدود شده گردن را بهبود بخشیده و به تسکین سایر علائم بیمار نیز کمک بکند.

بلند کردن مکرر اجسام سنگین، شرکت در ورزش های تحمل وزن، چاقی، سیگار کشیدن و وضعیت نامناسب بدن، همگی از عوامل خطر فتق دیسک هستند. اکثر فتق دیسک ها نیازی به جراحی ندارند و به فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل و یا در کلینیک فیزیوتراپی بهترین پاسخ را می دهند. فیزیوتراپیست ها برنامه های درمانی شخصی سازی شده ای را طراحی می کنند تا به افراد مبتلا به فتق دیسک کمک کنند تا حرکت طبیعی خود را بازیابند، درد را کاهش دهند و به فعالیت های عادی خود بازگردند.

فیزیوتراپیست ها متخصص حرکت هستند. آنها کیفیت زندگی را از طریق مراقبت عملی، آموزش بیمار و حرکات تجویز شده بهبود می بخشند. 

فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل

آسیب هایی که باعث فتق می شوند می توانند به سرعت رخ دهند یا به مرور زمان به کندی ایجاد شوند.

هنگامی که فردی چیزی را در حالی که در وضعیت نامناسبی قرار دارد بلند می کند، آسیب ناگهانی ممکن است رخ دهد. این عمل ستون فقرات را تحت فشار قرار می دهد و باعث می شود که قسمت بیرونی دیسک به طور ناگهانی پاره شود.

آسیب آهسته می تواند در نتیجه نشستن یا ایستادن با وضعیت نامناسب (خمیده به جلو) برای ساعت ها، هفته ها یا سال ها، کشیده شدن بیش از حد آهسته یا پاره شدن قسمت بیرونی دیسک رخ دهد.

علائم فتق دیسک گردن

فتق دیسک می تواند باعث درد، سفتی، بی حسی، ضعف یا سوزن سوزن شدن در گردن، پشت، بازوها یا پاها شود. اگر دیسک برآمده یا نشتی به عصب نزدیک فشار وارد کند، ممکن است درد یا ضعف عضلانی ایجاد شود. اگر دیسک برآمده یا نشتی به عصب فشار نیاورد، ممکن است درد یا ناتوانی رخ ندهد. اگرچه کمردرد یا گردن درد می تواند ناشی از فتق دیسک باشد، عوامل دیگری نیز ممکن است در این امر دخیل باشند. فیزیوتراپ شما می تواند سایر شرایط احتمالی را آزمایش کرده و رد کند.

اگر فتق دیسک به شدت بر روی عصب فشار می آورد یا به نخاع فشار می آورد، ممکن است برای کاهش فوری آن فشار به جراحی نیاز باشد. فیزیوتراپ شما می تواند به تعیین اینکه آیا هر یک از این شرایط رخ می دهد یا خیر کمک کند و برای تعیین درمان صحیح با پزشک و جراح شما همکاری نزدیک خواهد داشت.

فیزیوتراپی دیسک گردن می تواند به بهبود شرایط فرد مبتلا به این عارضه کمک زیادی بکند.

نوع و محل علائم شما به محل و جهت فتق دیسک و میزان فشار روی اعصاب مجاور بستگی دارد.

فتق دیسک ممکن است اصلاً درد نداشته باشد. یا ممکن است هر یک از علائم زیر را ایجاد کند:

  • درد در گردن، پشت، کمر، بازوها یا پاها.
  • ناتوانی در خم شدن یا چرخش گردن یا پشت.
  • بی حسی یا سوزن سوزن شدن در گردن، شانه ها، بازوها، دست ها، باسن، پاها یا پاها.
  • ضعف در بازوها یا پاها.
  • لنگیدن هنگام راه رفتن.
  • افزایش درد هنگام سرفه، عطسه، رسیدن یا نشستن.
  • ناتوانی در ایستادن مستقیم؛ «گیر کردن» در موقعیتی مانند. به جلو خم شده یا به پهلو خم شده است.
  • مشکل بلند شدن از روی صندلی.
  • ناتوانی در ماندن در یک وضعیت برای مدت طولانی، مانند نشستن یا ایستادن، به دلیل درد.
  • دردی که در صبح بدتر می شود.

در افراد مسن تر از 50 سال، هسته ژلاتین مانند دیسک (NP) می تواند خشک و کمتر نرم شود و احتمال نشت یا فتق آن را کاهش دهد. با این حال، این بدتر شدن می‌تواند منجر به شرایط دیگری شود که باعث درد می‌شوند، مانند بیماری دژنراتیو دیسک و بیماری دژنراتیو مفصل. فیزیوتراپیست شما با سایر متخصصان مراقبت های بهداشتی همکاری خواهد کرد تا تشخیص صحیح شما را تعیین کند.

فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل

برخی از تمرینات برای افراد مبتلا به فتق دیسک بهتر است که فیزیوتراپیست نحوه انجام تمرینات را به بیمار آموزش می دهد.

از مهم ترین فواید فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل

کاهش درد و سایر علائم. فیزیوتراپ شما به شما کمک می کند تا درک کنید که چگونه از فعالیت هایی که باعث آسیب شده اند اجتناب کنید یا آنها را اصلاح کنید، بنابراین بهبودی می تواند آغاز شود. فیزیوتراپیست شما ممکن است از انواع مختلفی از درمان ها و فناوری ها برای کنترل و کاهش درد و علائم شما استفاده کند.

بهبود وضعیت بدن. اگر فیزیوتراپ شما متوجه شد که وضعیت نامناسب بدن شما باعث فتق دیسک شما شده است، درمانگر به شما آموزش می دهد که چگونه وضعیت خود را بهبود ببخشید تا فشار در ناحیه آسیب دیده کاهش یابد و بهبودی با بیشترین سرعت ممکن شروع و پیشرفت کند.

بهبود حرکت. فیزیوتراپ شما فعالیت ها و درمان های خاصی را برای کمک به بازگرداندن حرکت طبیعی در هر مفاصل سفت انتخاب می کند. اینها ممکن است با حرکات غیرفعال شروع شوند که فیزیوتراپیست برای شما انجام می دهد تا ستون فقرات خود را حرکت دهد و به سمت تمرینات و کشش های «فعال» که خودتان انجام می دهید پیشرفت کند. می توانید این حرکات را در خانه و محل کار خود انجام دهید تا به تسریع بهبودی و تسکین درد کمک کنید.

بهبود انعطاف پذیری. فیزیوتراپیست شما تعیین می کند که آیا هر یک از عضلات درگیر سفت هستند یا خیر، شروع به کمک به شما برای کشش آنها می کند و به شما آموزش می دهد که چگونه آنها را در خانه بکشید. فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل می تواند به بهبود انعطاف پذیری ستون فقرات گردنی کمک کند.

بهبود قدرت. اگر متخصص فیزیوتراپی شما هر گونه ماهیچه ضعیف یا آسیب دیده را بیابد، فیزیوتراپ شما تمرینات صحیح را برای بازیابی مداوم قدرت و چابکی شما انتخاب می کند و به شما آموزش می دهد. برای فتق دیسک گردن و پشت، “تقویت هسته” معمولا برای بازیابی قدرت و هماهنگی عضلات اطراف کمر، لگن، شکم و لگن استفاده می شود.

استقامت را بهبود بخشید. بازیابی استقامت عضلانی پس از آسیب مهم است. فیزیوتراپیست شما برنامه ای از فعالیت ها را ایجاد می کند تا به شما کمک کند استقامتی را که قبل از آسیب دیدید دوباره به دست آورید و آن را بهبود بخشد.

یک برنامه خانگی یاد بگیرید. فیزیوتراپ شما تمرینات تقویتی، کششی و کاهش درد را به شما آموزش می دهد تا در خانه انجام دهید. این تمرینات برای نیازهای شما خاص خواهد بود. اگر آنها را طبق تجویز فیزیوتراپ خود انجام دهید، می توانید بهبودی خود را تسریع کنید.

بازگشت به فعالیت ها. فیزیوتراپ شما در مورد سطوح فعالیت شما با شما صحبت می کند و از آنها برای تعیین اهداف بازیابی کار، ورزش و زندگی خانگی شما استفاده می کند. برنامه درمانی شما به شما کمک می کند تا به ایمن ترین، سریع ترین و موثرترین راه ممکن به اهداف خود برسید. برای آسیب های ستون فقرات مانند فتق دیسک، فیزیوتراپ شما ممکن است «مکانیک بدن» مناسب را به شما آموزش دهد – روش های صحیح برای انجام وظایف و بلند کردن اجسام سنگین – که به محافظت از ستون فقرات شما در برابر آسیب بیشتر کمک می کند.

فیزیوتراپی پس از جراحی
در موارد نادر، جراحی برای جلوگیری از آسیب دائمی به عصب یا نخاع ضروری است. اگر برای فتق دیسک خود تحت عمل جراحی قرار می گیرید، فیزیوتراپ شما از نزدیک با شما و جراحتان همکاری می کند تا به شما کمک کند تا حرکت و قدرت خود را سریعتر از آنچه به تنهایی می توانید بازیابی کنید و به شما کمک کند تا در اسرع وقت به سبک زندگی عادی خود بازگردید.

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی دیسک گردن در منزل – فیزیوتراپی در منزل دیسک گردن – درمان دیسک گردن با فیزیوتراپی

مقالات بیشتر

کمردرد در افراد مسن – درمان کمردرد با فیزیوتراپی

کمردرد در افراد مسن یک مشکل رایج و محدود کننده است. کمردرد پس از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی دومین علامتی است که احتمالاً باعث تشدید مراجعه به کلینیک می شود. شیوع کمردرد در جمعیت سالمندان بیش از 70 درصد تخمین زده می شود. مانند بسیاری از شرایط بالینی دیگر، علت، سیر و ارزیابی کمردرد در افراد…

فیزیوتراپی در نیاوران – فیزیوتراپی در شمال تهران

فیزیوتراپی در نیاوران توسط متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی آیتن برای طیف وسیعی از اختلالات اسکلتی – عضلانی ، مشکلات نورولوژی و مشکلات کف لگن ارائه می شود. فیزیوتراپی به بهینه سازی حرکت و عملکرد انسان اختصاص دارد و شامل طیف گسترده ای از اقدامات با هدف ارتقاء، حفظ و بازیابی بهزیستی فیزیکی، روانی و اجتماعی…

درمان کمردرد با ورزش

درمان کمردرد با ورزش و فیزیوتراپی موثرترین روش غیرجراحی در درمان این اختلال اسکلتی – عضلانی شایع است که در کلینیک فیزیوتراپی آیتن در شریعتی ارائه می شود. کمردرد یکی از شایع ترین شکایات سلامتی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. کمردرد می تواند ناشی از عوامل…

کمردرد حاد

کمردرد حاد یک بیماری شایع است که بسیاری از افراد در مقطعی از زندگی خود آن را تجربه می کنند. با شروع ناگهانی درد در پشت مشخص می شود که معمولاً از چند روز تا چند هفته طول می کشد. کمر درد حاد می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله کشیدگی عضلانی، رگ به…

کمردرد به چه دلایلی رخ می دهد؟

کمردرد یکی از شایعترین بیماری های سیستم اسکلتی_عضلانی بدن انسان است بطوری که بسیاری از مراجعان به مراکز درمانی و کلینیک های فیزیوتراپی را افراد مبتلا به کمردرد تشکیل می دهند. متاسفانه با شیوع چاقی و کمر تحرکی سن ابتلا به کمردرد کاهش یافته بطوری که امروزه بسیاری از جوانان و حتی کودکان از کمردرد…

درمان دستی دیسک کمر

درمان دستی دیسک کمر به یک رویکرد عملی اشاره دارد که توسط فیزیوتراپیست ها برای کاهش درد و اختلال عملکرد مرتبط با فتق دیسک کمر یا برآمدگی در قسمت پایین کمر استفاده می شود. مشکلات دیسک کمر یکی از دلایل شایع کمردرد، سیاتیک و سایر علائمی است که می تواند به طور قابل توجهی بر…

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فیزیوتراپی در منزل

جستجو

دسته ها

دسته‌ها

آخرین مقالات

فیزیوتراپیست محمد رضا جان پور
keyboard_arrow_up
مشاوره در واتس آپ