بهترین درمان کمردرد

بهترین درمان کمردرد

بهترین درمان کمردرد شامل ترکیبی از روشهای درمانی است که با توجه به شرایط هر بیمار ، نوع مشکل وی و نظر پزشک و فیزیوتراپیست تعیین می شود.

علائم کمردرد می تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. ممکن است ناگهان اتفاق بیفتد، شاید بعد از اینکه چیز سنگینی را بلند کردید یا طوری حرکت دادید که کمر شما آسیب دیده است. یا ممکن است به تدریج در طول زمان یا بدون دلیل خاصی ظاهر شود. برخی از افراد دردی مبهم در پشت خود دارند، در حالی که برخی دیگر آن را بیشتر به عنوان درد شدید و حاد توصیف می کنند. ممکن است برخی کارها درد را بدتر کنند و برخی دیگر به تسکین آن کمک کنند. درد می تواند از خفیف تا شدید متغیر باشد.

اگر سیاتیک دارید، درد می تواند از پشت یا باسن به پایین ساق پا، گاهی تا پا یا انگشتان پا گسترش یابد.

اکثر افراد متوجه می شوند که کمردرد آنها به خودی خود در عرض چند هفته بهبود می یابد. اما اگر بعد از دو تا سه هفته بهبودی حاصل نشد یا درد بدتر شد، با پزشک عمومی یا فیزیوتراپیست مشورت کنید. همچنین اگر کمردرد شما را از انجام فعالیت‌های معمولی باز می‌دارد، یا اگر بیش از شش هفته ادامه داشته باشد، باید هرچه سریع تر به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

فیزیوتراپیست ها می توانند بهترین درمان کمردرد را ارائه دهند، فیزیوتراپی حتی در صورتی که بیمار نیازمند جراحی باشد قبل و پس از جراحی ضروری است.

شرایطی وجود دارد که همیشه باید برای کمردرد فوراً به پزشک مراجعه کنید. این موارد شامل اگر:

  • بی حسی یا سوزن سوزن شدن در اندام های تحتانی
  • بی اختیاری ادرار و مدفوع
  • بی ثباتی و ضعف پاها هنگام راه رفتن
  • درد شبانه سبب بروز اختلال در خواب شده است.
  • کمردرد شدید و ناگهانی
  • درد شما پس از سقوط از ارتفاع رخ داده است.
  • شما مبتلا به پوکی استخوان هستید.
  • یک تغییر شکل قابل مشاهده در پشت شما وجود دارد.

تشخیص کمردرد

فیزیوتراپیست شما معمولاً می‌تواند کمردرد را از روی علائم و با معاینه شما تشخیص دهد. آنها می خواهند رد کنند که آیا مشکل اساسی وجود دارد که می تواند باعث درد شما شود.

فیزیوتراپیست سوالات زیادی در مورد کمردرد از شما خواهد پرسید. اینها ممکن است شامل زمان شروع، میزان بد بودن و اینکه آیا چیزی وجود دارد که آن را بهتر یا بدتر می کند، باشد. آنها ممکن است به پشت شما فشار بیاورند تا ببینند آیا حساسیتی وجود دارد یا خیر و هرگونه تغییر شکل را بررسی کنند. ممکن است از شما بخواهند که راه بروید تا تاثیر درد را بر روی وضعیت راه رفتن شما مشاهده کنند.

بهترین درمان کمردرد

همانطور که گفته شد درمان کمردرد یک نسخه واحد دارد و اغلب ترکیبی از روشهای درمانی برای بیماران توصیه می شود که شامل موارد زیر است:

دارودرمانی

داروهای ضددرد و ضدالتهاب غیراستروئیدی NSAID مانند ایبوپروفن و ناپروکسن در مراحل اولیه درد توصیه می شوند و در مواردی که این داروها موثر نباشند ممکن است داروهای استروئیدی نیز به مدت کوتاه تجویز شوند ، داروهای شل کننده عضلانی نیز در صورت گرفتگی و درگیری عضلات توصیه می شوند.

فیزیوتراپی کمر

فیزیوتراپی بهترین درمان کمردرد بدون جراحی است که توسط متخصصان فیزیوتراپی در منزل و کلینیک ما ارائه می شود ، فیزیوتراپی کمر و ستون فقرات روشی ایمن ، موثر و کم هزینه است که با تسکین درد بیماران و درمان عامل بوجود آورنده درد از انجام جراحی های غیرضروری تا حد زیادی پیشگیری می کند.

یک فیزیوتراپیست می تواند به روش های زیادی در مورد کمردرد کمک کند. اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • توصیه در مورد تمرینات کمر برای بهبود حرکت، قدرت عضلانی، وضعیت و انعطاف پذیری شما
  • کمک به مدیریت درد، استفاده از روش های درمانی مختلف مانند یخ، گرما و اولتراسوند
  • ارائه درمان دستی (دستی)، مانند ماساژ یا دستکاری ستون فقرات

روان درمانی

اگر احساسات منفی مانع بهبودی شما می شود، ممکن است از حمایت روانی برای کمردرد بهره مند شوید. پزشک شما ممکن است یک درمان روان درمانی به نام درمان شناختی رفتاری (CBT) را در کنار ورزش پیشنهاد دهد. این می تواند به شما در درک و تغییر نحوه واکنش و مقابله با درد کمک کند. همچنین ممکن است تکنیک های تمدد اعصاب مانند تمرینات تنفسی برای شما مفید باشد.

اقداماتی که به افراد برای تسکین کمردرد توصیه می شوند عبارتند از :

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای کمک به تسکین کمردرد و بهبود سریعتر خود انجام دهید. مهمترین چیز این است که فعال باشید و سعی کنید در مورد مدیریت درد خود مثبت بمانید.

اگر کمردرد دارید، ممکن است احساس کنید که نباید زیاد کار کنید، یا ورزش ممکن است آن را بدتر کند. اما در واقع، فعال ماندن به شما کمک می کند تا سریعتر از کمردرد بهبود پیدا کنید. استراحت بیش از حد می تواند مفاصل شما را سفت و ماهیچه های شما را ضعیف کند، که می تواند خطر مشکلات طولانی مدت را افزایش دهد. فعال نگه داشتن عضلات اطراف ستون فقرات شما را قوی نگه می دارد و پشت شما را تحرک می کند. ورزش منظم می تواند مواد شیمیایی به نام اندورفین را آزاد کند که می تواند باعث ایجاد احساس بهتر در شما شود.

برای حرکت نیازی نیست تا زمانی که بدون درد باشید صبر کنید. ممکن است در ابتدا وقتی در حال حرکت هستید کمی درد داشته باشید، اما این به معنای مضر بودن آن نیست. اگر به آرامی شروع کنید و بتوانید هر دردی را تحمل کنید، باید متوجه شوید که شروع به بهبود می کند. تا زمانی که فعال هستید، واقعاً مهم نیست که چه کاری انجام می دهید. بهتر است فقط ورزشی را انتخاب کنید که از آن لذت می برید. مثال های خوب شامل پیاده روی، شنا و یوگا است. اگر هنگام ورزش دچار درد شدید (که نمی توانید با آن کنار بیایید)، باید آن را متوقف کنید و از فیزیوتراپیست مشاوره بگیرید. اگر علائمی مانند بی حسی یا ضعف در پاهای خود دارید، همیشه باید به پزشک مراجعه کنید.

برای تسکین درد، از درمان‌های گرما یا سرما روی کمر خود استفاده کنید. اگر این کار را می کنید مطمئن شوید که از پوست خود به درستی محافظت می کنید.

 

کلمات مرتبط :

بهترین درمان کمردرد – فیزیوتراپی کمر – فیزیوتراپی برای کمردرد – فیزیوتراپی در منزل برای کمردرد – فیزیوتراپی ستون فقرات – هزینه فیزیوتراپی در منزل – فیزیوتراپی در تهرانپارس – فیزیوتراپی در نارمک

مقالات بیشتر

کمردرد در افراد مسن – درمان کمردرد با فیزیوتراپی

کمردرد در افراد مسن یک مشکل رایج و محدود کننده است. کمردرد پس از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی دومین علامتی است که احتمالاً باعث تشدید مراجعه به کلینیک می شود. شیوع کمردرد در جمعیت سالمندان بیش از 70 درصد تخمین زده می شود. مانند بسیاری از شرایط بالینی دیگر، علت، سیر و ارزیابی کمردرد در افراد…

فیزیوتراپی در نیاوران – فیزیوتراپی در شمال تهران

فیزیوتراپی در نیاوران توسط متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی آیتن برای طیف وسیعی از اختلالات اسکلتی – عضلانی ، مشکلات نورولوژی و مشکلات کف لگن ارائه می شود. فیزیوتراپی به بهینه سازی حرکت و عملکرد انسان اختصاص دارد و شامل طیف گسترده ای از اقدامات با هدف ارتقاء، حفظ و بازیابی بهزیستی فیزیکی، روانی و اجتماعی…

درمان کمردرد با ورزش

درمان کمردرد با ورزش و فیزیوتراپی موثرترین روش غیرجراحی در درمان این اختلال اسکلتی – عضلانی شایع است که در کلینیک فیزیوتراپی آیتن در شریعتی ارائه می شود. کمردرد یکی از شایع ترین شکایات سلامتی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. کمردرد می تواند ناشی از عوامل…

کمردرد حاد

کمردرد حاد یک بیماری شایع است که بسیاری از افراد در مقطعی از زندگی خود آن را تجربه می کنند. با شروع ناگهانی درد در پشت مشخص می شود که معمولاً از چند روز تا چند هفته طول می کشد. کمر درد حاد می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله کشیدگی عضلانی، رگ به…

کمردرد به چه دلایلی رخ می دهد؟

کمردرد یکی از شایعترین بیماری های سیستم اسکلتی_عضلانی بدن انسان است بطوری که بسیاری از مراجعان به مراکز درمانی و کلینیک های فیزیوتراپی را افراد مبتلا به کمردرد تشکیل می دهند. متاسفانه با شیوع چاقی و کمر تحرکی سن ابتلا به کمردرد کاهش یافته بطوری که امروزه بسیاری از جوانان و حتی کودکان از کمردرد…

درمان دستی دیسک کمر

درمان دستی دیسک کمر به یک رویکرد عملی اشاره دارد که توسط فیزیوتراپیست ها برای کاهش درد و اختلال عملکرد مرتبط با فتق دیسک کمر یا برآمدگی در قسمت پایین کمر استفاده می شود. مشکلات دیسک کمر یکی از دلایل شایع کمردرد، سیاتیک و سایر علائمی است که می تواند به طور قابل توجهی بر…

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فیزیوتراپی در منزل

جستجو

دسته ها

دسته‌ها

آخرین مقالات

فیزیوتراپیست محمد رضا جان پور
keyboard_arrow_up
مشاوره در واتس آپ