درمان غیرجراحی کمردرد

درمان غیرجراحی کمردرد

درمان غیرجراحی کمردرد با فیزیوتراپی موثرترین روش درمانی است که توسط متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی آیتن در خیابان شریعتی ارائه می شود.

کمردرد رایج ترین اختلال اسکلتی – عضلانی است و به عنوان دومین علت مراجعه افراد به مراکز درمانی شناخته می شود ، کمردرد بحدی شایع است که به عنوان رایج ترین دلیل دوری افراد از محل کار شناخته می شود.

ستون فقرات بخش مهمی از اسکلت شما است. عملکرد آن در زندگی روزمره شما ممکن است نادیده گرفته شود، اما نقش آن چشمگیر است. ستون فقرات از سر و قسمت بالایی بدن شما پشتیبانی می کند، به شما اجازه می دهد راه بروید، صاف بایستید، تعادل داشته باشید، خم شوید و بپیچید و از نخاع محافظت کنید.

با تمام این فعالیت ها، جای تعجب نیست که برخی از اختلالات ستون فقرات رایج در بسیاری از افراد ایجاد می شود. در واقع، کمردرد یکی از شایع‌ترین دلایل از دست دادن کار است و کارشناسان تخمین می‌زنند که 80 درصد مردم در مقطعی از زندگی خود کمردرد را تجربه خواهند کرد.

کمردرد مزمن، که به عنوان دردی که 3 ماه یا بیشتر طول می‌کشد تعریف می‌شود، معمولاً از فشار عضلانی در نتیجه بلند کردن، استفاده بیش از حد یا تصادف شروع می‌شود. سایر بیماری ها مانند آرتریت، پوکی استخوان، چاقی و مشکلات دیسک نیز می توانند باعث کمردرد مزمن شوند.

خوشبختانه گزینه های غیر جراحی برای درمان کمردرد برای اکثر افراد وجود دارد.

جراحی معمولاً زمانی مورد توجه قرار می‌گیرد که همه گزینه‌های دیگر امتحان شده باشند و بی نتیجه باشند. برای بیشتر افراد، درمان‌های غیرتهاجمی یا کم تهاجمی زیادی وجود دارد که می‌توانند درد را تسکین دهند.

درمان غیرجراحی کمردرد

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی روشی موثر ، ایمن و کم هزینه است که نیاز به مصرف داروهای شیمیایی و جراحی های غیرضروری را به حداقل می رساند.

دکتر فیزیوتراپی برای بهبود وضعیت بدنی، قدرت و انعطاف پذیری از طریق کشش، حرکت و تمرینات اصلی می تواند کمردرد را کاهش دهد.

تکنیک های درمان دستی که توسط دستان فیزیوتراپیست بر روی ستون فقرات بیمار اعمال می شود ، از روشهای فیزیوتراپی در درمان غیرجراحی کمردرد هستند که با هدف بهبود تحرک و کاهش سفتی، ناراحتی یا درد و دستکاری ستون فقرات ارائه می شود. تکنیک های درمان دستی دستی با سرعت و نیروی متفاوت برای تنظیم ساختارهای ستون فقرات اعمال می شود. 

تمرینات ورزشی مهم ترین بخش از هر برنامه فیزیوتراپی است که در درمان کمردرد نیز بسیار است.

سوزن خشک نیز از تکنیک های فیزیوتراپی در تسکین علائم کمردرد است که توسط متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی آیتن در خیابان شریعتی ارائه می شود ، این روش درمانی باعث کاهش درد و ناراحتی در بدن می شود.سوزن های ریز یا فشار دست می تواند تنش را کاهش دهد، درد مفاصل را تسکین دهد و بهبودی پس از آسیب را تسریع کند.

ماساژ درمانی نیز با اعمال ماساژ کنترل شده بر عضلات و بافت های ستون فقرات می‌تواند اسپاسم‌ های عضلانی را که معمولاً منجر به کمردرد می شوند را کاهش دهد.

آب درمانی نیز از تکنیک های درمان غیرجراحی کمردرد با فیزیوتراپی است که انعطاف، تعادل و قدرت را بهبود می بخشد.

کار با یک فیزیوتراپیست می تواند به شما کمک کند تا روی تقویت مرکزی تمرکز کنید که می تواند به تسکین درد کمک کند. آنها همچنین می توانند آنچه را که به عنوان ارزیابی دامنه حرکتی شناخته می شود انجام دهند، که می تواند به تعیین شدت اختلال بیمار کمک کند.

عزیزانی که به دلیل کمردرد و مشکلات حرکتی ناشی از آن توانایی مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی را ندارند می توانند از خدمات فیزیوتراپی در منزل که توسط متخصصان ما ارائه می شود بهره مند شوند.

سایر روشهای درمان غیرجراحی کمردرد

تزریق داروهای استروئیدی

در این روش که داروی استروئیدی به فشای اپیدورال نخاعی تزریق می شود. هدف از تزریق، تسکین موقت درد با کاهش التهاب در اطراف ریشه عصبی فشرده شده است.

درمان های پزشکی اغلب در ترکیب با روش های دیگر استفاده می شود. به عنوان مثال، تزریق استروئید اپیدورال ممکن است به اندازه کافی تسکین درد کوتاه مدت را فراهم کند تا امکان پیشرفت در فیزیوتراپی را فراهم کند.

داروها

تعدادی از داروها را می توان برای کاهش درد ستون فقرات استفاده کرد، از جمله داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند ایبوپروفن و دیکلوفناک، شل کننده های عضلانی، داروهای اعصاب و داروهای ضد افسردگی از جمله داروهایی هستند که برای تسکین کمردرد استفاده می شوند.

بریس ستون فقرات برای درمان غیرجراحی کمردرد

برخی از بیماران متوجه می شوند که می توان از بریس کمر برای ایجاد راحتی و احتمالاً کاهش درد استفاده کرد. شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد استفاده از بریس به سبک کرست، که به صورت روزانه استفاده می‌شود، همراه با یک برنامه تمرینی فیزیوتراپی، می‌تواند بهبودی را تسریع کرده و درد را کاهش دهد. بریس پشت نیز ممکن است بعد از جراحی کمر مفید باشد.

شایع ترین مشکلات ستون فقرات

مانند هر استخوانی، ستون فقرات شما ممکن است آسیب ببیند یا فرسوده شود. موارد زیر برخی از شایع ترین بیماری های ستون فقرات هستند.

  • تخریب دیسک: دیسک های بین مهره ها ساییده می شوند و در نتیجه درد ایجاد می شود.
  • آرتروز ستون فقرات: تخریب غضروف مفصل که اغلب با افزایش سن رخ می دهد و باعث درد و سفتی می شود.
  • سیاتیک: فشرده شدن یک عصب بزرگ به نام عصب سیاتیک در قسمت تحتانی کمر که می تواند باعث درد در پشت، لگن و ساق پا شود.
  • تنگی کانال نخاعی: باریک شدن ستون فقرات که به نخاع و اعصاب فشار وارد می کند و در نتیجه باعث درد، بی حسی، ضعف یا حتی اختلال در کنترل مثانه می شود.
  • عصب فشرده شده: فشار بر عصب به دلیل استخوان ها یا غضروف های اطراف و باعث درد، بی حسی، سوزن سوزن شدن یا ضعف می شود.
  • پوکی استخوان: استخوان‌ها ضعیف و شکننده می‌ شوند، اغلب تا زمانی که شکستگی ایجاد نشود، هیچ علامتی ندارند.

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی در منزل – فیزیوتراپی دیسک کمر – فیزیوتراپی تنگی کانال نخاعی – فیزیوتراپی در شریعتی – درمان کمردرد بدون جراحی – فیزیوتراپی پس از جراحی ستون فقرات – فیزیوتراپی برای کمردرد – فیزیوتراپی در پاسداران – فیزیوتراپی در قلهک – فیزیوتراپی در ظفر – فیزیوتراپی در میرداماد – فیزیوتراپی در ونک

مقالات بیشتر

کمردرد در افراد مسن – درمان کمردرد با فیزیوتراپی

کمردرد در افراد مسن یک مشکل رایج و محدود کننده است. کمردرد پس از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی دومین علامتی است که احتمالاً باعث تشدید مراجعه به کلینیک می شود. شیوع کمردرد در جمعیت سالمندان بیش از 70 درصد تخمین زده می شود. مانند بسیاری از شرایط بالینی دیگر، علت، سیر و ارزیابی کمردرد در افراد…

فیزیوتراپی در نیاوران – فیزیوتراپی در شمال تهران

فیزیوتراپی در نیاوران توسط متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی آیتن برای طیف وسیعی از اختلالات اسکلتی – عضلانی ، مشکلات نورولوژی و مشکلات کف لگن ارائه می شود. فیزیوتراپی به بهینه سازی حرکت و عملکرد انسان اختصاص دارد و شامل طیف گسترده ای از اقدامات با هدف ارتقاء، حفظ و بازیابی بهزیستی فیزیکی، روانی و اجتماعی…

درمان کمردرد با ورزش

درمان کمردرد با ورزش و فیزیوتراپی موثرترین روش غیرجراحی در درمان این اختلال اسکلتی – عضلانی شایع است که در کلینیک فیزیوتراپی آیتن در شریعتی ارائه می شود. کمردرد یکی از شایع ترین شکایات سلامتی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. کمردرد می تواند ناشی از عوامل…

کمردرد حاد

کمردرد حاد یک بیماری شایع است که بسیاری از افراد در مقطعی از زندگی خود آن را تجربه می کنند. با شروع ناگهانی درد در پشت مشخص می شود که معمولاً از چند روز تا چند هفته طول می کشد. کمر درد حاد می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله کشیدگی عضلانی، رگ به…

کمردرد به چه دلایلی رخ می دهد؟

کمردرد یکی از شایعترین بیماری های سیستم اسکلتی_عضلانی بدن انسان است بطوری که بسیاری از مراجعان به مراکز درمانی و کلینیک های فیزیوتراپی را افراد مبتلا به کمردرد تشکیل می دهند. متاسفانه با شیوع چاقی و کمر تحرکی سن ابتلا به کمردرد کاهش یافته بطوری که امروزه بسیاری از جوانان و حتی کودکان از کمردرد…

درمان دستی دیسک کمر

درمان دستی دیسک کمر به یک رویکرد عملی اشاره دارد که توسط فیزیوتراپیست ها برای کاهش درد و اختلال عملکرد مرتبط با فتق دیسک کمر یا برآمدگی در قسمت پایین کمر استفاده می شود. مشکلات دیسک کمر یکی از دلایل شایع کمردرد، سیاتیک و سایر علائمی است که می تواند به طور قابل توجهی بر…

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فیزیوتراپی در منزل

جستجو

دسته ها

دسته‌ها

آخرین مقالات

فیزیوتراپیست محمد رضا جان پور
keyboard_arrow_up
مشاوره در واتس آپ