درمان کمردرد بدون جراحی

درمان کمردرد بدون جراحی

درمان کمردرد بدون جراحی با فیزیوتراپی و ورزش توسط متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی آیتن در خیابان شریعتی تهران ارائه می شود.

در بیشتر موارد، کمردرد بدون جراحی بهتر مدیریت می شود. به این دلیل که تحقیقات نشان داده است که جراحی تنها برای گروه بسیار کوچکی از بیماران در تسکین کمردرد موثر است.

کمردرد شایع است ، بطوری که حدود 80 درصد از افراد در مقطعی از زندگی خود کمردردی دارند که به اندازه کافی قوی است که آنها را وادار به مراجعه به پزشک و دریافت مراقبت های پزشکی کند.

بر اساس آمارها کمردرد یکی از شایع ترین دلایل مراجعه به بخش اورژانس بیمارستان است.

خوشبختانه با درمان خانگی و استراحت، بسیاری از موارد کمردرد در عرض چند هفته بدون هیچ مشکل طولانی مدت بهبود می یابند. مصرف یک داروی ضد التهابی غیراستروئیدی – مانند ایبوپروفن یا ناپروکسن – یا سایر داروهای مسکن بدون نسخه، قرار دادن گرما و یا یخ روی ناحیه دردناک همراه با استراحت، اغلب می‌تواند به طور موثری از شر کمردرد خلاص شود.

فیزیوتراپی نیز به عنوان موثرترین روش درمان غیرجراحی کمردرد است که توسط متخصصان ما بصورت فیزیوتراپی در منزل نیز ارائه می شود.

درمان کمردرد بدون جراحی

درمان کمردرد مزمن اغلب شامل همان داروهای خانگی که قبلا ذکر شد و همچنین فیزیوتراپی و تمرینات ورزشی است. علاوه بر این، اگر مسکن‌های بدون نسخه برای کمک به کمردرد کافی نیستند، شل‌ کننده‌ های عضلانی تجویزی و همچنین داروهای مسکن تجویزی اضافی ممکن است مفید باشد.

در برخی موارد، زمانی که اقدامات دیگر از شر درد خلاص نمی‌شوند، پزشک ممکن است تزریق کورتیزون که یک داروی ضد التهاب است را به فضای اطراف ریشه‌ های عصبی نخاعی یا مفاصل ستون فقرات برای کمک به کاهش التهاب و کاهش درد توصیه کند. برای اکثر افراد مبتلا به کمردرد، این درمان‌ های غیرجراحی بهترین و طولانی‌ترین تسکین درد را ارائه می‌کنند.

اگر پزشک مشکوک باشد که مشکل ساختاری در ستون فقرات ممکن است منشأ کمردرد شما باشد، می‌توان از آزمایش‌هایی مانند اشعه ایکس ساده، تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI)، اسکن توموگرافی کامپیوتری (CT) و تزریق‌ های ویژه ستون فقرات استفاده کرد. تعیین منبع درد و کمک به پیش بینی احتمال مفید بودن جراحی ستون فقرات. اگر آزمایش‌ها نشان می‌دهند که جراحی ممکن است مناسب باشد، جراحی ستون فقرات برای کمردرد اغلب شامل اتصال دو مهره به یکدیگر در روشی به نام فیوژن ستون فقرات یا برداشتن دیسک ستون فقرات و جایگزینی آن با یک دیسک مصنوعی است. اما نوع دقیق جراحی بستگی به علت درد دارد.

رایج ترین دلایل کمردرد

  • بیرون زدگی دیسک کمر که با نام فتق دیسک کمر نیز شناخته می شود.
  • فشردگی عصب سیاتیک
  • سندرم پیریفورمیس
  • سندرم مفصل فاست
  • تنگی کانال نخاعی
  • آرتروز ستون فقرات
  • کشیدگی عضلات و رباط ها
  • ناهنجاری های ستون فقرات مانند اسکولیوز ، کیفوز ، گودی کمر و …

حتی زمانی که فردی کاندید مناسبی برای جراحی برای درمان کمردرد باشد، نتایج بعد از جراحی در بهترین حالت فقط تا حدی دلگرم کننده است. علاوه بر این، جراحی ستون فقرات به زمان بهبودی قابل توجهی نیاز دارد. با در نظر گرفتن این عوامل، افرادی که به دنبال جراحی برای کمردرد هستند، باید قبل از تصمیم گیری برای ادامه، خطرات و مزایای آن را با تیم مراقبت های بهداشتی خود به دقت در میان بگذارند.

به طور کلی، بهترین کاری که می توانید برای کمردرد انجام دهید این است که از کمر خود مراقبت کنید. ورزش منظم که با کار کردن عضلات پشت، شکم و پهلو، هسته شما را تقویت می کند، می تواند به تقویت و انعطاف پذیری کمر کمک کند و خطر آسیب را کاهش دهد. حفظ وزن مناسب می تواند با کاهش بار کلی بر روی کمر به پیشگیری از کمردرد کمک کند. استفاده از مکانیک مناسب بدن هنگام نشستن، ایستادن و بلند کردن بدن نیز ممکن است از مشکلات کمر جلوگیری کند.

درمان کمردرد بدون جراحی با فیزیوتراپی 

فیزیوتراپی به عنوان بهترین روش درمان غیرجراحی کمردرد است که نیاز به مصرف داروهای شیمیایی و انجام جراحی های غیرضروری را به حداقل می رساند.

متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی آیتن در خیابان شریعتی ابتدا اقدام به معاینه دقیق بیمار و بررسی علائم وی کرده و بر اساس نوع مشکل بیمار ، شدت علائم و دیگر شرایط موثرترین راهکارهای فیزیوتراپی را برای کمک به تسکین درد و درمان عامل زمینه ای بکار می گیرند.

تکنیک های درمان دستی و دستکاری ستون فقرات با هدف تسکین علائم ، بهبود تحرک ستون فقرات و رهاسازی مایوفاسیال ارائه می شود.

مدالیته های ضددرد مانند لیزر درمانی ، الکتروتراپی و التراسوند نیز ممکن است با توجه به نیاز بیمار و نظر دکتر فیزیوتراپی مورد استفاده قرار بگیرند.

تمرینات ورزشی بخش مهمی از برنامه درمان کمردرد بدون جراحی هستند ، تمرینات کششی به رفع سفتی و محدودیت های حرکتی کمک می کنند و تمرینات تقویتی با تقویت عضلات شکم و کمر حمایت مناسبی از ستون فقرات به عمل آورده و به تسکین علائم بیمار کمک می کنند.

آب درمانی نیز در مبتلایان به کمردرد بسیار مناسب است چراکه ورزش در آب فشاری که بر ستون فقرات حین ورزش وارد می شود را تا حد زیادی کاهش می دهد.

سوزن خشک ، ماساژ درمانی و تیپینگ از دیگر تکنیک های فیزیوتراپی در درمان غیرجراحی کمردرد هستند.

 

مقالات مرتبط :

مزایای فیزیوتراپی در درمان کمردرد

درمان غیرجراحی دیسک کمر

بهترین درمان دیسک کمر

فیزیوتراپی کمردرد در پاسداران

مقالات بیشتر

کمردرد در افراد مسن – درمان کمردرد با فیزیوتراپی

کمردرد در افراد مسن یک مشکل رایج و محدود کننده است. کمردرد پس از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی دومین علامتی است که احتمالاً باعث تشدید مراجعه به کلینیک می شود. شیوع کمردرد در جمعیت سالمندان بیش از 70 درصد تخمین زده می شود. مانند بسیاری از شرایط بالینی دیگر، علت، سیر و ارزیابی کمردرد در افراد…

فیزیوتراپی در نیاوران – فیزیوتراپی در شمال تهران

فیزیوتراپی در نیاوران توسط متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی آیتن برای طیف وسیعی از اختلالات اسکلتی – عضلانی ، مشکلات نورولوژی و مشکلات کف لگن ارائه می شود. فیزیوتراپی به بهینه سازی حرکت و عملکرد انسان اختصاص دارد و شامل طیف گسترده ای از اقدامات با هدف ارتقاء، حفظ و بازیابی بهزیستی فیزیکی، روانی و اجتماعی…

درمان کمردرد با ورزش

درمان کمردرد با ورزش و فیزیوتراپی موثرترین روش غیرجراحی در درمان این اختلال اسکلتی – عضلانی شایع است که در کلینیک فیزیوتراپی آیتن در شریعتی ارائه می شود. کمردرد یکی از شایع ترین شکایات سلامتی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. کمردرد می تواند ناشی از عوامل…

کمردرد حاد

کمردرد حاد یک بیماری شایع است که بسیاری از افراد در مقطعی از زندگی خود آن را تجربه می کنند. با شروع ناگهانی درد در پشت مشخص می شود که معمولاً از چند روز تا چند هفته طول می کشد. کمر درد حاد می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله کشیدگی عضلانی، رگ به…

کمردرد به چه دلایلی رخ می دهد؟

کمردرد یکی از شایعترین بیماری های سیستم اسکلتی_عضلانی بدن انسان است بطوری که بسیاری از مراجعان به مراکز درمانی و کلینیک های فیزیوتراپی را افراد مبتلا به کمردرد تشکیل می دهند. متاسفانه با شیوع چاقی و کمر تحرکی سن ابتلا به کمردرد کاهش یافته بطوری که امروزه بسیاری از جوانان و حتی کودکان از کمردرد…

درمان دستی دیسک کمر

درمان دستی دیسک کمر به یک رویکرد عملی اشاره دارد که توسط فیزیوتراپیست ها برای کاهش درد و اختلال عملکرد مرتبط با فتق دیسک کمر یا برآمدگی در قسمت پایین کمر استفاده می شود. مشکلات دیسک کمر یکی از دلایل شایع کمردرد، سیاتیک و سایر علائمی است که می تواند به طور قابل توجهی بر…

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فیزیوتراپی در منزل

جستجو

دسته ها

دسته‌ها

آخرین مقالات

فیزیوتراپیست محمد رضا جان پور
keyboard_arrow_up
مشاوره در واتس آپ