روشهای درمان دیسک کمر

روشهای درمان دیسک کمر

روشهای درمان دیسک کمر بسته به شدت آسیب ایجاد شده ، سن بیمار ، علائم بیمار و دیگر شرایط مختلف است و توسط پزشک تعیین می شود.

دیسک کمر یک بیماری شایع است که افراد زیادی را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. این وضعیتی است که زمانی رخ می دهد که بافت نرم بین مهره های کمر آسیب دیده یا پاره شود. این وضعیت می تواند باعث درد، بی حسی و ضعف در ناحیه کمر و پاها شود. خوشبختانه روش های درمانی مختلفی برای دیسک کمر وجود دارد که می تواند به کاهش علائم و بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به این عارضه کمک کند.


بیشتر بخوانید : درمان غیرجراحی دیسک کمر


روشهای درمان دیسک کمر

روش های درمانی غیر جراحی اغلب اولین خط درمان دیسک کمر هستند. این روش ها معمولا برای بیمارانی که علائم خفیف تا متوسط دارند توصیه می شود. برخی از روش های درمان غیر جراحی دیسک کمر به شرح زیر است:

فیزیوتراپی دیسک کمر

فیزیوتراپی یک روش درمانی است که شامل تمرینات و کشش هایی است که به بهبود قدرت و انعطاف پذیری عضلات کمر کمک می کند. فیزیوتراپی همچنین می تواند به کاهش درد و التهاب در ناحیه آسیب دیده کمک کند. یک فیزیوتراپیست با بیمار کار خواهد کرد تا یک برنامه درمانی سفارشی که متناسب با نیازهای خاص او باشد، ایجاد کند.

متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی آیتن در تهران خدمات تخصصی فیزیوتراپی ستون فقرات برای درمان مشکلاتی همچون بیرون زدگی و سایر آسیب های دیسک را ارائه می دهند.

تکنیک های درمان دستی ، کشش ستون فقرات ، لیزر درمانی با لیزر پرتوان و کم توان ، تحریک الکتریکی ، آب درمانی ، سوزن خشک ، گرما و سرما درمانی و تمرینات ورزشی از مهم ترین راهکارهای فیزیوتراپی در درمان دیسک کمر هستند که از مهم ترین و موثرترین روشهای درمان دیسک کمر بدون جراحی است.


بیشتر بخوانید : فواید فیزیوتراپی در درمان دیسک کمر


کایروپراکتیک برای درمان دیسک کمر

مراقبت کایروپراکتیک یک روش درمانی است که شامل استفاده از دستکاری ستون فقرات برای کاهش درد و بهبود عملکرد ستون فقرات است. کایروپراکتیک ها از دستان خود یا ابزار کوچکی برای اعمال فشار به ناحیه آسیب دیده ستون فقرات استفاده می کنند. این فشار به تنظیم مجدد مهره ها و کاهش فشار روی دیسک آسیب دیده کمک می کند.


بیشتر بخوانید : کایروپراکتیک دیسک کمر


داروها

داروها اغلب برای کمک به کاهش درد و التهاب مرتبط با دیسک کمر تجویز می شوند. داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) معمولا برای کاهش التهاب و درد تجویز می شوند. شل کننده های عضلانی نیز ممکن است برای کمک به کاهش اسپاسم عضلانی در ناحیه آسیب دیده تجویز شوند.

روشهای درمان جراحی دیسک کمر

روش های درمانی جراحی معمولا برای بیمارانی که علائم شدید دارند یا به روش های درمانی غیرجراحی پاسخ نداده اند توصیه می شود. برخی از روش های درمان جراحی دیسک کمر به شرح زیر است:

دیسککتومی

دیسککتومی یک روش جراحی است که شامل برداشتن دیسک آسیب دیده یا پاره شده است. این روش معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. جراح یک برش کوچک در پشت ایجاد می کند و از ابزارهای تخصصی برای برداشتن دیسک آسیب دیده استفاده می کند. پس از برداشتن دیسک، جراح ممکن است یک ایمپلنت کوچک در فضا قرار دهد تا به حمایت از ستون فقرات کمک کند.

فیوژن ستون فقرات

فیوژن ستون فقرات یک روش جراحی است که شامل ادغام دو یا چند مهره در ستون فقرات است. این روش معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. جراح برشی در پشت ایجاد می کند و از ابزارهای تخصصی برای برداشتن دیسک آسیب دیده استفاده می کند. پس از برداشتن دیسک، جراح یک ایمپلنت کوچک در فضا قرار می دهد تا به حمایت از ستون فقرات کمک کند. سپس جراح با استفاده از پیوند استخوان یا مواد استخوان مصنوعی، مهره‌ها را به هم جوش می‌دهد.

تعویض دیسک 

تعویض دیسک یک روش جراحی است که شامل تعویض دیسک آسیب دیده با دیسک مصنوعی است. این روش معمولاً تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. جراح برشی در پشت ایجاد می کند و از ابزارهای تخصصی برای برداشتن دیسک آسیب دیده استفاده می کند. پس از برداشتن دیسک، جراح آن را با یک دیسک مصنوعی جایگزین می کند. این روش نسبت به همجوشی ستون فقرات تهاجمی کمتری دارد و به انعطاف پذیری بیشتری در ستون فقرات اجازه می دهد.

 

مقالات بیشتر

کمردرد در افراد مسن – درمان کمردرد با فیزیوتراپی

کمردرد در افراد مسن یک مشکل رایج و محدود کننده است. کمردرد پس از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی دومین علامتی است که احتمالاً باعث تشدید مراجعه به کلینیک می شود. شیوع کمردرد در جمعیت سالمندان بیش از 70 درصد تخمین زده می شود. مانند بسیاری از شرایط بالینی دیگر، علت، سیر و ارزیابی کمردرد در افراد…

فیزیوتراپی در نیاوران – فیزیوتراپی در شمال تهران

فیزیوتراپی در نیاوران توسط متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی آیتن برای طیف وسیعی از اختلالات اسکلتی – عضلانی ، مشکلات نورولوژی و مشکلات کف لگن ارائه می شود. فیزیوتراپی به بهینه سازی حرکت و عملکرد انسان اختصاص دارد و شامل طیف گسترده ای از اقدامات با هدف ارتقاء، حفظ و بازیابی بهزیستی فیزیکی، روانی و اجتماعی…

درمان کمردرد با ورزش

درمان کمردرد با ورزش و فیزیوتراپی موثرترین روش غیرجراحی در درمان این اختلال اسکلتی – عضلانی شایع است که در کلینیک فیزیوتراپی آیتن در شریعتی ارائه می شود. کمردرد یکی از شایع ترین شکایات سلامتی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. کمردرد می تواند ناشی از عوامل…

کمردرد حاد

کمردرد حاد یک بیماری شایع است که بسیاری از افراد در مقطعی از زندگی خود آن را تجربه می کنند. با شروع ناگهانی درد در پشت مشخص می شود که معمولاً از چند روز تا چند هفته طول می کشد. کمر درد حاد می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله کشیدگی عضلانی، رگ به…

کمردرد به چه دلایلی رخ می دهد؟

کمردرد یکی از شایعترین بیماری های سیستم اسکلتی_عضلانی بدن انسان است بطوری که بسیاری از مراجعان به مراکز درمانی و کلینیک های فیزیوتراپی را افراد مبتلا به کمردرد تشکیل می دهند. متاسفانه با شیوع چاقی و کمر تحرکی سن ابتلا به کمردرد کاهش یافته بطوری که امروزه بسیاری از جوانان و حتی کودکان از کمردرد…

درمان دستی دیسک کمر

درمان دستی دیسک کمر به یک رویکرد عملی اشاره دارد که توسط فیزیوتراپیست ها برای کاهش درد و اختلال عملکرد مرتبط با فتق دیسک کمر یا برآمدگی در قسمت پایین کمر استفاده می شود. مشکلات دیسک کمر یکی از دلایل شایع کمردرد، سیاتیک و سایر علائمی است که می تواند به طور قابل توجهی بر…

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فیزیوتراپی در منزل

جستجو

دسته ها

دسته‌ها

آخرین مقالات

فیزیوتراپیست محمد رضا جان پور
keyboard_arrow_up
مشاوره در واتس آپ