فواید فیزیوتراپی برای زانودرد

فواید فیزیوتراپی برای زانودرد

فواید فیزیوتراپی برای زانودرد

زانو یک مفصل پیچیده و بزرگترین مفصل بدن انسان است. از دو مفصل، رباط، استخوان و ماهیچه تشکیل شده است. استخوان های فوقانی و تحتانی زانو توسط دو دیسک از هم جدا می شوند که اغلب به نام منیسک شناخته می شوند. استخوان های بالا و پایین زانو توسط مجموعه ای از رباط ها، تاندون ها و ماهیچه ها به هم متصل می شوند. در حمایت از این، مفصل توسط غضروف مفصلی پوشیده شده است که شوک را جذب می کند و سطح صافی برای حرکت مفصل فراهم می کند. این پیچیدگی به ما اجازه می دهد تا حرکت و تحرک کامل در پاهای خود داشته باشیم و همچنین در تمرینات شدید شرکت کنیم که محدودیت های بدن را جابجا می کند.

اگر زانو آسیب ببیند، می تواند تأثیر نامطلوبی بر سایر قسمت های بدن شما داشته باشد و به طور بالقوه باعث آسیب های اضافی شود. این آسیب ها به دلیل اتصال ماهیچه ها و رباط ها به احتمال زیاد در ساق پا ایجاد می شود. فواید فیزیوتراپی برای زانودرد بگونه ای است که می تواند در درمان و توانبخشی بسیاری از آسیب های زانو کمک کننده باشد.

انواع آسیب های زانو

انواع مختلفی از آسیب‌ها وجود دارد که می‌توانید از طریق استفاده بیش از حد، کارهای مربوط به کار، فعالیت‌های ورزشی،. تفریحی یا کارهای خانگی به دست آورید. این احتمال وجود دارد که در مقطعی از زندگی خود، نوعی آسیب زانو را تجربه کنید، چه آسیب جزئی یا بزرگ. معمولاً آسیب حاد ناشی از چرخش، خم شدن یا افتادن روی زانو بیشتر است. در این حالت ممکن است اعصاب یا رگ های خونی تحت فشار قرار گرفته یا آسیب ببینند که در نتیجه ساق پا احساس بی حسی و گزگز می کند.

صدمات حاد می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • رگ به رگ شدن و کشیدگی
  • پارگی در منیسک (غضروف بین استخوان ران و درشت نی)
  • کاسه زانو یا دررفتگی مفصل زانو
  • پارگی رباط – ACL (رباط متقاطع قدامی) یا MCL (رباط جانبی میانی)
  • شکستگی استخوان ها در مفصل زانو

این آسیب‌ ها می‌توانند به دلیل ضعیف شدن زانو، آسیب ناگهانی یا یک بیماری زمینه‌ای مانند آرتریت رخ دهند. آسیب بسته به علت و در نتیجه درمان نیز متفاوت خواهد بود. اگر متوجه شدید که زانوی شما باعث ناراحتی قابل توجهی شده است، باید با یک فیزیوتراپیست مجرب مشورت کنید و برای بهره مندی از فواید فیزیوتراپی برای زانودرد می توانید از خدمات متخصصان فیزیوتراپی در منزل ما بهره مند شوید.

استفاده بیش از حد از زانو می تواند به دلیل فشار مکرر و طولانی مدت روی زانو یا فعالیت های تکراری مانند بالا رفتن از پله، دویدن یا پریدن باشد. هر کدام از اینها تأثیر زیادی بر روی زانو دارند و باعث ایجاد استرس در مفاصل و بافت اطراف می شوند. منجر به التهاب می شود.

آسیب های ناشی از استفاده بیش از حد از زانو به شرح زیر است:

  • تاندونیت (التهاب تاندون ها)
  • سندرم پلیکا (ضخیم شدن/چروک شدن رباط های زانو)
  • بورسیت (التهاب کیسه های مایعی که زانو را نرم و روان می کند)
  • سندرم درد پاتلوفمورال (درد در جلوی زانو ناشی از استفاده بیش از حد، وزن اضافی یا مشکلات در کاسه زانو)
  • سندرم Iliotibial Band (التهاب نوار بافت فیبروزی که به سمت بیرون ران می‌رود)

یک فیزیوتراپیست آموزش دیده برای بهره مندی کامل شما از فواید فیزیوتراپی برای زانودرد ، در ابتدا تاریخچه کاملی از درد زانو شما را می گیرد و پس از آن یک معاینه فیزیکی جامع انجام می دهد. این به تشکیل یک تشخیص دقیق و برنامه درمانی مؤثر کمک می کند که ممکن است شامل تمرینات تقویتی برای رفع عدم تعادل عضلانی، درمان بافت نرم، نوار چسب یا تحرک مفصل باشد.

فواید فیزیوتراپی برای زانودرد

چگونه فیزیوتراپی می تواند به جلوگیری از آسیب دیدگی زانو کمک کند؟ پاسخ ساده است – راه های زیادی وجود دارد که می تواند به کاهش درد و بهبود وضعیت آسیب زانو کمک کند.

انجام فیزیوتراپی روی زانو می تواند تاثیر قابل توجهی در کاهش درد داشته باشد. در طول یک جلسه فیزیوتراپی، درمانگر شما ممکن است برخی از تکنیک های ماساژ را انجام دهد. در طی این، اندورفین به طور طبیعی در بدن ترشح می شود تا به حداقل رساندن ناراحتی در زانو کمک کند. همانطور که ماهیچه ها و تاندون های اطراف زانو دستکاری می شوند، هرگونه احتقان محرک های متابولیک کاهش می یابد و به ماهیچه ها اجازه استراحت می دهد. علاوه بر این، این کار فشار وارده بر زانو را از بین می برد و درد را قادر می سازد تا از بین برود.

شرکت در جلسات منظم فیزیوتراپی نه تنها به کاهش درد کمک می کند، بلکه باعث بهبود تحرک زانو و انعطاف پذیری ساق پا می شود. با استفاده بیش از حد یا شرکت در یک فعالیت بدنی شدید، ماهیچه های زانو شروع به گرفته شدن و سفت شدن می کنند. به طور معمول، این منجر به آسیبی مانند رگ به رگ شدن ، کشیدگی یا آسیب رباط می شود. فیزیوتراپی توسط یک فیزیوتراپیست مجرب این سفتی زانو را با رها شدن تنش در زانو برطرف می کند و آنها شروع به شل شدن می کنند و فشار وارده بر مفاصل زانو را محدود می کند.

برای بهره مندی از فواید فیزیوتراپی برای زانودرد همین حالا با متخصصان فیزیوتراپی در منزل و کلینیک ما تماس بگیرید: ۰۹۱۲۲۶۵۵۶۴۸

در نهایت، فیزیوتراپی روی زانو به شما در بازسازی عضلات اطراف مفاصل کمک می کند. ماهیچه های زانو باید قوی باشند زیرا به حمایت از تاندون ها، رباط ها و کاسه زانو کمک می کنند. عضلات ضعیف باعث حمایت کمتری می شود که به نوبه خود می تواند منجر به آسیب بیشتر به زانو یا پا شود. با دستکاری عضلات از طریق ماساژ باعث نرم شدن و شل شدن آنها می شود. با نرمی و آرامش عضلات، این بهترین زمان برای انجام تمرینات ملایم روی زانو برای کمک به بازسازی بافت آسیب دیده است. با انجام این کار، زانو تقویت می شود و وضعیت آسیب اولیه را بهبود می بخشد. علاوه بر این، تا زمانی که درمان منظم ادامه یابد، از آسیب بیشتر در آینده جلوگیری می کند.

لزوماً چارچوب زمانی خاصی وجود ندارد که در آن باید فیزیوتراپی کنید. با این حال، اگر متوجه شدید که با دردهای مکرر عضلانی یا مفاصل دست و پنجه نرم می کنید، یا نیاز به کمک برای توانبخشی از یک آسیب دارید، باید با فیزیوتراپیست خود برنامه ریزی کنید.

به طور کلی، فیزیوتراپی برای آسیب های زانو فوق العاده مفید است. دستکاری ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و بافت‌ها باعث می‌شود که فشار روی زانو با نرم شدن و شل شدن عضلات آزاد شود. در صورت صدمات ناگهانی و حاد مانند رگ به رگ شدن یا آسیب رباط، فیزیوتراپی به توانبخشی آسیب کمک می کند. علاوه بر این، آسیب‌های ناشی از استفاده بیش از حد می‌توانند از یک دوره جلسات فیزیوتراپی در منزل بهره ببرند تا زمان استراحت و ریکاوری زانو و همچنین زمان برای بازسازی قدرت عضلات و رباط‌های آسیب‌دیده فراهم شود.

 

نویسنده: فیزیوتراپیست محمدرضا جان پور
شماره نظام پزشکی : ف ۴۹۳۹
فیزیوتراپی در منزل و کلینیک (تهران و کرج)
نوبت دهی مشاوره و درمان : ۰۹۱۲۲۶۵۵۶۴۸

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی در منزل – فیزیوتراپی زانو در منزل – فواید فیزیوتراپی برای زانودرد – فیزیوتراپی در منزل توسط خانم – هزینه فیزیوتراپی در منزل – فیزیوتراپی در منزل توسط آقا – دکتر فیزیوتراپی در منزل – فیزیوتراپی در منزل با بیمه تکمیلی – درمان زانودرد با فیزیوتراپی

مقالات بیشتر

کمردرد در افراد مسن – درمان کمردرد با فیزیوتراپی

کمردرد در افراد مسن یک مشکل رایج و محدود کننده است. کمردرد پس از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی دومین علامتی است که احتمالاً باعث تشدید مراجعه به کلینیک می شود. شیوع کمردرد در جمعیت سالمندان بیش از 70 درصد تخمین زده می شود. مانند بسیاری از شرایط بالینی دیگر، علت، سیر و ارزیابی کمردرد در افراد…

فیزیوتراپی در نیاوران – فیزیوتراپی در شمال تهران

فیزیوتراپی در نیاوران توسط متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی آیتن برای طیف وسیعی از اختلالات اسکلتی – عضلانی ، مشکلات نورولوژی و مشکلات کف لگن ارائه می شود. فیزیوتراپی به بهینه سازی حرکت و عملکرد انسان اختصاص دارد و شامل طیف گسترده ای از اقدامات با هدف ارتقاء، حفظ و بازیابی بهزیستی فیزیکی، روانی و اجتماعی…

درمان کمردرد با ورزش

درمان کمردرد با ورزش و فیزیوتراپی موثرترین روش غیرجراحی در درمان این اختلال اسکلتی – عضلانی شایع است که در کلینیک فیزیوتراپی آیتن در شریعتی ارائه می شود. کمردرد یکی از شایع ترین شکایات سلامتی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. کمردرد می تواند ناشی از عوامل…

کمردرد حاد

کمردرد حاد یک بیماری شایع است که بسیاری از افراد در مقطعی از زندگی خود آن را تجربه می کنند. با شروع ناگهانی درد در پشت مشخص می شود که معمولاً از چند روز تا چند هفته طول می کشد. کمر درد حاد می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله کشیدگی عضلانی، رگ به…

کمردرد به چه دلایلی رخ می دهد؟

کمردرد یکی از شایعترین بیماری های سیستم اسکلتی_عضلانی بدن انسان است بطوری که بسیاری از مراجعان به مراکز درمانی و کلینیک های فیزیوتراپی را افراد مبتلا به کمردرد تشکیل می دهند. متاسفانه با شیوع چاقی و کمر تحرکی سن ابتلا به کمردرد کاهش یافته بطوری که امروزه بسیاری از جوانان و حتی کودکان از کمردرد…

درمان دستی دیسک کمر

درمان دستی دیسک کمر به یک رویکرد عملی اشاره دارد که توسط فیزیوتراپیست ها برای کاهش درد و اختلال عملکرد مرتبط با فتق دیسک کمر یا برآمدگی در قسمت پایین کمر استفاده می شود. مشکلات دیسک کمر یکی از دلایل شایع کمردرد، سیاتیک و سایر علائمی است که می تواند به طور قابل توجهی بر…

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فیزیوتراپی در منزل

جستجو

دسته ها

دسته‌ها

آخرین مقالات

فیزیوتراپیست محمد رضا جان پور
keyboard_arrow_up
مشاوره در واتس آپ