فیزیوتراپی در درمان زانودرد

فیزیوتراپی در درمان زانودرد

فیزیوتراپی در درمان زانودرد راهکاری موثر است که می تواند علاوه بر تسکین درد به درمان عامل زمینه ای آن نیز کمک کند.

زانو درد می تواند ناراحت کننده باشد و می تواند با علائمی در اطراف مفصل زانو همراه باشد. تورم زانو، درد زانوی چپ، درد پشت زانو، درد زانوی راست، درد اطراف زانو. همراه با سفتی و درد مفصل زانو. این درد می تواند به دلیل عوامل مختلفی از جمله استئوآرتریت زانو، پارگی منیسک، زانوی دونده، بورسیت زانو، آسیب رباط زانو و آسیب زانو ایجاد شود.

فیزیوتراپی در درمان زانو درد از طریق فیزیوتراپیست های مجرب ما در مرکز فیزیوتراپی در منزل میزان موفقیت بسیار بالایی داشته است. 

زانو درد و علل آن

زانو درد شایع ترین شکل درد مفاصل است که در اکثریت قریب به اتفاق افراد در سراسر جهان دیده می شود. زانو درد می‌تواند از آسیب‌های بافت نرم، مانند رگ به رگ شدن رباط و کشیدگی عضلانی، بیماری‌های استخوانی مانند آرتریت زانو، ازگود شلاتر، و اختلال عملکرد بیومکانیکی مانند سندرم کشکک فمورال ناشی شود. حتی ممکن است از سیاتیک شما ارجاع داده شود!

در اینجا چند بیماری رایج که اغلب باعث درد زانو می شوند آورده شده است:

  • آرتروز زانو
  • سندرم درد پاتلوفنورال
  • تاندونیت کشکک زانو
  • سندرم Iliotibial band
  • دررفتگی کشکک زانو
  • بورسیت
  • آسیب های ورزشی

شکل جزئی زانو درد را می توان به راحتی با درمان های خانگی برای زانو درد در خانه درمان کرد، در حالی که سایر انواع زانو درد برای بهبود نیاز به مراقبت های پزشکی دارند. تشخیص دقیق علت درد یا آسیب زانو بسیار مهم است تا بتوان درمان مناسب را برای علت آن هدایت کرد.

چگونه بفهمم درد زانو من جدی است؟

در اینجا چند علامت وجود دارد که نشان می دهد برای زانو درد حتما باید به پزشک یا فیزیوتراپ مراجعه کنید:

زانو درد حتی بعد از 5-6 روز ادامه دارد
درد ناگهانی زانو (با یا بدون آسیب) وجود دارد.
شما نمی توانید به راحتی در سمت آسیب دیده راه بروید
آسیبی وجود دارد که باعث تغییر شکل اطراف مفصل زانو شده است
قفل شدن یا کمانش مفصل زانو را تجربه می کنید
ورم زانو همراه با علائم عفونت هایی مانند تب، قرمزی و گرما 

اگر هر یک از این علائم را تجربه کردید، لطفاً به دنبال ارزیابی فوری پزشکی باشید. فیزیوتراپی در درمان زانودرد در بهبود بسیاری از مشکلات زانو موثر است و می تواند کیفیت زندگی بیماران را بهبود بخشد.

درمان خانگی زانودرد

برای زانوی آسیب دیده و متورم، درمان RICE شامل استراحت ، یخ ، فشرده سازی و ارتفاع معمولاً به عنوان اولین خط درمان در خانه مفید است.

  • استراحت: اگر زانو دردناک یا متورم است، برای بهبود سریعتر به آن استراحت دهید. از انجام حرکات تکراری خودداری کنید.
  • یخ: اگر مفصل متورم شده و در تماس احساس گرما می کند، یخ درمانی برای کاهش درد و تورم فوق العاده عمل می کند.
    در صورت وجود درد اما عدم وجود تورم و گرما در اطراف مفصل می توان از گرما استفاده کرد.
  • فشرده سازی: باند فشاری که وزن سبک، قابل تنفس و خود چسب دارد می تواند برای جلوگیری از تجمع مایع در بافت آسیب دیده استفاده شود. همچنین به ایجاد ثبات در مفصل کمک می کند.
  • ارتفاع: با کمک بالش می توان پا را در ارتفاع نگه داشت تا ورم را کاهش دهد.

سایر روشهای درمان زانودرد

درمان شما برای زانو درد شامل یکی یا ترکیبی از گزینه های درمانی زیر است.

دارو: پزشک ممکن است بر اساس تشخیص، داروهای ضد التهابی یا داروهای دیگر تجویز کند.
تزریقات: در موارد خاص، ممکن است به شما توصیه شود که تزریقاتی مانند کارتیکواستروئیدها و روان کننده ها را مستقیماً در مفصل انجام دهید. در این مورد باید به شدت از توصیه های پزشک خود پیروی کنید.

فیزیوتراپی در درمان زانودرد

فیزیوتراپی: تحقیقات نشان می دهد که برنامه های توانبخشی زانو مبتنی بر فیزیوتراپی با موفقیت شدت درد را کاهش داده و عملکرد زانو را بهبود می بخشد. فیزیوتراپی با استفاده از انواع روش‌های فیزیوتراپی از جمله الکتروتراپی، روش‌هایی مانند درمان گرم/سرد، اولتراسوند، درمان جریان تداخلی به کاهش درد زانو کمک می‌کند. 
شناخته شده است که فیزیوتراپی برای رفع درد زانو مرتبط با آرتریت موثر بوده است.

متخصصان فیزیوتراپی در منزل ما فیزیوتراپیست شما زانو را ارزیابی می کند و انواع مختلفی از تمرینات تقویتی را بر اساس شرایط خاص به شما آموزش می دهد که باعث درد شما می شود. تقویت عضلات مجاور به پایداری مفصل زانو کمک می کند. اگر یک ورزشکار هستید یا معمولاً از نظر بدنی فعال هستید، فیزیوتراپیست همچنین می تواند الگوی حرکتی صحیحی را که ممکن است بر زانوی شما تأثیر بگذارد به شما آموزش دهد. آنها شما را با تکنیک خوب برای ورزش و فعالیت راهنمایی می کنند.

جراحی برای درمان زانودرد

هنگامی که سایر گزینه های محافظه کارانه شکست بخورند، ممکن است برای درمان آن درد مزمن زانو به شما توصیه شود که یک جراحی زانو انجام دهید. آسیب‌های منتخب زانو ممکن است به جراحی اصلاحی/ترمیمی نیز نیاز داشته باشند. جراحی های زانو از جراحی آرتروسکوپی زانو تا تعویض کامل زانو را شامل می شود. جراحی آرتروسکوپی زانو یک روش جراحی بسیار رایج برای ترمیم رباط ها و برداشتن قطعات کوچک استخوان یا غضروف از دست رفته است.

فیزیوتراپی در درمان زانودرد بخشی جدایی ناپذیر از بهبودی پس از جراحی زانو است. جراحی های رایج زانو که بعد از عمل مستلزم توانبخشی با فیزیوتراپیست است عبارتند از:

  • ترمیم آسیب های ورزشی
  • تعویض مفصل زانو
  • آرتروسکوپی زانو برای ترمیم مفصل یا رباط

تمرینات زانو ممکن است به تسکین درد زانو شما کمک کند. نکته مهمی که باید تشخیص دهید این است که کدام تمرینات زانو احتمالاً به شما کمک می کند و کدامیک می تواند مضر باشد. اینکه چه دوز ورزشی باید انجام دهید نیز مهم است. دوز ورزش شما بسته به مرحله تشخیص خاص، تشخیص آسیب زانو، به علاوه سایر عوامل سلامت فردی متفاوت خواهد بود. این دقیقاً جایی است که آموزش حرفه ای فیزیوتراپیست شما از جمله تشخیص آسیب زانو و تجویز ورزش مناسب زانو برای هدایت سریع شما به زانوهای بدون درد مهم است.

 

نویسنده: فیزیوتراپیست محمدرضا جان پور
شماره نظام پزشکی : ف ۴۹۳۹
فیزیوتراپی در منزل و کلینیک (تهران و کرج)
نوبت دهی مشاوره و درمان : ۰۹۱۲۲۶۵۵۶۴۸

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی در درمان زانودرد – فیزیوتراپی در منزل تهران – فیزیوتراپی در منزل شرق تهران – فیزیوتراپی در تهرانپارس – فیزیوتراپی در نارمک – فیزیوتراپی در منزل شمال تهران – فیزیوتراپی در منزل تهران نو – فیزیوتراپی در منزل توسط خانم – فیزیوتراپی در منزل توسط آقا – هزینه فیزیوتراپی در منزل – فیزیوتراپی در منزل کرج – بهترین مرکز فیزیوتراپی در منزل – فیزیوتراپی در منزل غرب تهران

مقالات بیشتر

کمردرد در افراد مسن – درمان کمردرد با فیزیوتراپی

کمردرد در افراد مسن یک مشکل رایج و محدود کننده است. کمردرد پس از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی دومین علامتی است که احتمالاً باعث تشدید مراجعه به کلینیک می شود. شیوع کمردرد در جمعیت سالمندان بیش از 70 درصد تخمین زده می شود. مانند بسیاری از شرایط بالینی دیگر، علت، سیر و ارزیابی کمردرد در افراد…

فیزیوتراپی در نیاوران – فیزیوتراپی در شمال تهران

فیزیوتراپی در نیاوران توسط متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی آیتن برای طیف وسیعی از اختلالات اسکلتی – عضلانی ، مشکلات نورولوژی و مشکلات کف لگن ارائه می شود. فیزیوتراپی به بهینه سازی حرکت و عملکرد انسان اختصاص دارد و شامل طیف گسترده ای از اقدامات با هدف ارتقاء، حفظ و بازیابی بهزیستی فیزیکی، روانی و اجتماعی…

درمان کمردرد با ورزش

درمان کمردرد با ورزش و فیزیوتراپی موثرترین روش غیرجراحی در درمان این اختلال اسکلتی – عضلانی شایع است که در کلینیک فیزیوتراپی آیتن در شریعتی ارائه می شود. کمردرد یکی از شایع ترین شکایات سلامتی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. کمردرد می تواند ناشی از عوامل…

کمردرد حاد

کمردرد حاد یک بیماری شایع است که بسیاری از افراد در مقطعی از زندگی خود آن را تجربه می کنند. با شروع ناگهانی درد در پشت مشخص می شود که معمولاً از چند روز تا چند هفته طول می کشد. کمر درد حاد می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله کشیدگی عضلانی، رگ به…

کمردرد به چه دلایلی رخ می دهد؟

کمردرد یکی از شایعترین بیماری های سیستم اسکلتی_عضلانی بدن انسان است بطوری که بسیاری از مراجعان به مراکز درمانی و کلینیک های فیزیوتراپی را افراد مبتلا به کمردرد تشکیل می دهند. متاسفانه با شیوع چاقی و کمر تحرکی سن ابتلا به کمردرد کاهش یافته بطوری که امروزه بسیاری از جوانان و حتی کودکان از کمردرد…

درمان دستی دیسک کمر

درمان دستی دیسک کمر به یک رویکرد عملی اشاره دارد که توسط فیزیوتراپیست ها برای کاهش درد و اختلال عملکرد مرتبط با فتق دیسک کمر یا برآمدگی در قسمت پایین کمر استفاده می شود. مشکلات دیسک کمر یکی از دلایل شایع کمردرد، سیاتیک و سایر علائمی است که می تواند به طور قابل توجهی بر…

اشتراک گذاری

1 دیدگاه. همین الان خارج شوید

  • آرتروز زانو به عنوان یک بیماری التهابی مزمن، اغلب با درد، سفتی و کاهش حرکت در زانو همراه است. درمان آرتروز زانو به دو دسته درمان‌های غیر دارویی و درمان‌های دارویی تقسیم می‌شود.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فیزیوتراپی در منزل

جستجو

دسته ها

دسته‌ها

آخرین مقالات

فیزیوتراپیست محمد رضا جان پور
keyboard_arrow_up
مشاوره در واتس آپ