فیزیوتراپی در پردیس

فیزیوتراپی در پردیس

فیزیوتراپی در پردیس ، دماوند ، رودهن ، بومهن ، گیلاوند و … توسط متخصصان فیزیوتراپی در منزل ما با سالها تجربه ارائه می شود.

آیا درد مزمن دارید؟ معمولاً از درد و درد رنج می برید، به خصوص اگر یک فرد مسن هستید یا یک بیماری مزمن یا آسیب ورزشی دارید.

آیا به مشورت با فیزیوتراپیست فکر کرده اید؟

فیزیوتراپی یک روش درمانی است که تئوری مبتنی بر شواهد و رویکرد فیزیکی را برای کمک به بیمار در کاهش درد و همچنین ارتقاء، حفظ و بازیابی سلامتی ترکیب می‌کند.

فیزیوتراپی از طریق انواع روش های درمانی – از جمله ورزش، ماساژ، کشش، حجامت و موارد دیگر، به بیماران کمک می کند تا دردهای جسمانی ناشی از بیماری، آسیب، پیری و اختلال را مدیریت کنند.

متخصص فیزیوتراپی در پردیس که فیزیوتراپیست نیز نامیده می شود، یک متخصص حرفه ای آموزش دیده و دارای مجوز است که برای افرادی که از شرایط فیزیکی ناشی از بیماری، آسیب، پیری و بیماری رنج می برند، درمان ارائه می دهد.

هدف یک فیزیوتراپیست استفاده از یک رویکرد سلامت یکپارچه برای افزایش کیفیت زندگی بیمار است. او از درمان‌های جایگزین مختلف برای کاهش درد و بازیابی عملکرد استفاده می‌کند.

در روند توانبخشی بیماران مبتلا به بیماری خود، آنها سعی می کنند اختلالات فیزیکی را کاهش داده و بهزیستی را بازگردانند.

دلایل مراجعه به فیزیوتراپی در پردیس

در بیشتر موارد، نوع آسیبی که به فیزیوتراپیست مراجعه می کنید می تواند ناشی از برخی عوامل پنهان باشد. درد بدن شما می تواند ناشی از اضافه وزن، خمیدگی مداوم در کنار رایانه شخصی یا گرم نکردن بدن شما قبل از ورزش کردن در باشگاه باشد.

بر این اساس، فیزیوتراپی نه تنها کمردرد را درمان می کند، بلکه به سایر شرایط نیز می پردازد.

در حالی که به سن شما بستگی دارد، متخصص سلامتی شما ممکن است به شما توصیه کند که با یک پزشک متخصص مشورت کنید. فیزیوتراپیست ها به بهبود شرایط سالمندان و کیفیت زندگی آن ها کمک می کنند و افراد را قادر می سازند به کار ادامه دهند. آنها از یک رویکرد “کل بدن” و کل نگر برای به حداقل رساندن خطر عود آسیب استفاده می کنند.

فیزیوتراپیست ها بسته به نوع بیماری که با آن کار می کنند و اینکه موردشان منحصر به فرد است، هر روز رویکردهای مختلفی را در پیش می گیرند.

ممکن است یک فیزیوتراپیست برای دسترسی به وضعیت فیزیکی بیمار برای تشخیص بیماری و تعیین یک روش درمانی مورد نیاز باشد.

یک فیزیوتراپیست ممکن است یک برنامه آموزش مجدد برای راه رفتن بیماران اجرا کند. یا همچنین می توانند به بیمار کمک کنند تا با ویلچر، چارچوب راه رفتن یا حتی کلاچ کنار بیاید.

شرایط رایجی که نیاز به فیزیوتراپیست دارند عبارتند از:

  • رگ به رگ شدن مفصل
  • آسیب های ناشی از کار
  • آسیب های ورزشی
  • سردرد
  • توانبخشی بعد از عمل
  • فشار عضلانی
  • سرگیجه
  • تاندونوز
  • گردن درد
  • درد فک (TMJ).

انواع درمان های فیزیوتراپی در پردیس

فیزیوتراپیست ها معمولاً در کنار سایر متخصصان پزشکی برای ارائه خدمات درمانی عالی کار می کنند.

پزشک ممکن است خدمات فیزیوتراپیست را پس از تصادف اتومبیل، آسیب دیدگی، سکته مغزی یا حمله قلبی توصیه کند.

درمان های فیزیوتراپی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • یک برنامه ورزشی تخصصی که برای تقویت کلی قدرت، عملکرد و دامنه حرکتی شما ایجاد شده است.
  • برنامه درمانی شخصی مناسب برای کمک به شما برای مقابله با بهبودی پس از تصادف.
  • ماساژ
  • تحرک و دستکاری مفصل برای کاهش درد و سفتی
  • روش هایی برای کاهش تورم، تسکین درد و تسریع روند بهبودی
  • برنامه پاکسازی راه هوایی برای کمک به افرادی که مشکل تنفسی دارند
  • زخم و مراقبت از پوست
  • آموزش مجدد راه رفتن و بهبود تحرک

فیزیوتراپی در پردیس

فیزیوتراپیست از چه تکنیک هایی استفاده می کند؟

در صورت امکان، فیزیوتراپیست از جدیدترین و مدرن ترین تکنیک برای رسیدگی به آسیب منحصر به فرد شما و مطابق با نیازهای شما استفاده می کند. رایج ترین استراتژی های فیزیوتراپی عبارتند از:

دستکاری دستی
PT بافت های مفصلی را دستکاری می کند تا گردش خون را تقویت کند، مایع بدن را تخلیه کند و ماهیچه ها را آرام نگه می دارد.

تحریک الکتریکی اعصاب
تحریک عضله با جریان الکتریکی کمی می تواند سیگنال درد به سیستم عصبی مرکزی شما را سرکوب و مسدود کند.

آموزش
نشان دادن یک روش حرکتی دقیق به بیماران امکان می دهد بهبودی بهتری پیدا کنند.

تست عملکردی
آزمایشی بر روی یک بیمار برای ارزیابی توانایی های فیزیکی آنها انجام شد.

جلسات درمانی فیزیوتراپی در پردیس

بسیاری از افرادی که برای اولین بار به فیزیوتراپیست حرفه ای مراجعه می کنند معمولاً از تجربه آنها شگفت زده می شوند. در زیر نکات مهمی وجود دارد که هنگام آماده شدن برای اولین قرار ملاقات PT باید بدانید.

مدت زمان یک جلسه فیزیوتراپی معمولاً بین 30 تا 60 دقیقه در روز است، بسته به دلیل حضور شما.

بخش مهمی از اولین جلسه درمانی شامل یک جلسه در مورد وضعیت فعلی شما خواهد بود. رایج ترین سوالاتی که پرسیده می شود عبارتند از: چه زمانی در این شرایط بوده اید؟ به درد از 1 تا 10 امتیاز دهید. آیا برای این کار به خدمات پزشک مراجعه کرده اید؟ چه چیزی درد شما را تسکین می دهد؟ چه چیزی آن را بدتر می کند؟ و بیشتر.

ارزیابی هدف فیزیوتراپی
این یک جلسه از فرآیند قرار ملاقات است که فیزیوتراپیست از نظر فیزیکی به یک آسیب دسترسی پیدا می کند. او ممکن است از شما بخواهد که انواع خاصی از حرکات را برای نشان دادن سفتی یا ناراحتی انجام دهید.

درمان و ورزش
بسته به مدت زمان ارزیابی شما، فیزیوتراپیست ممکن است برخی از حرکات را با شما تمرین کند تا بتوانید قبل از قرار بعدی خود آنها را در خانه انجام دهید.

پیگیری
فیزیوتراپیست شما وضعیت شما را مجدداً در هر جلسه بررسی می کند و با هم تصمیم می گیرد که آیا نیاز به یک قرار ملاقات دارید یا خیر.

 

نویسنده: فیزیوتراپیست محمدرضا جان پور
شماره نظام پزشکی : ف ۴۹۳۹
فیزیوتراپی در منزل و کلینیک (تهران و کرج)
نوبت دهی مشاوره و درمان : ۰۹۱۲۲۶۵۵۶۴۸

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی در پردیس – فیزیوتراپی در منزل پردیس – فیزیوتراپی در فلکه دوم تهرانپارس – فیزیوتراپی در منزل تهرانپارس – فیزیوتراپی در دماوند – فیزیوتراپی در گیلاوند – فیزیوترپی در منزل توسط خانم – هزینه فیزیوتراپی در منزل – فیزیوتراپی خوب در نارمک – فیزیوتراپی در مدنی شمالی – فیزیوتراپی در فلکه سوم تهرانپارس –  – فیزیوتراپی زانو در تهرانپارس – فیزیوتراپی خوب در تهرانپارس – بهترین مرکز فیزیوتراپی تهرانپارس – فیزیوتراپی در پیروزی – فیزیوتراپی در نیروهوایی – فیزیوتراپی در بومهن– فیزیوتراپی سکته مغزی در منزل – فیزیوتراپی در رودهن

مقالات بیشتر

کمردرد در افراد مسن – درمان کمردرد با فیزیوتراپی

کمردرد در افراد مسن یک مشکل رایج و محدود کننده است. کمردرد پس از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی دومین علامتی است که احتمالاً باعث تشدید مراجعه به کلینیک می شود. شیوع کمردرد در جمعیت سالمندان بیش از 70 درصد تخمین زده می شود. مانند بسیاری از شرایط بالینی دیگر، علت، سیر و ارزیابی کمردرد در افراد…

فیزیوتراپی در نیاوران – فیزیوتراپی در شمال تهران

فیزیوتراپی در نیاوران توسط متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی آیتن برای طیف وسیعی از اختلالات اسکلتی – عضلانی ، مشکلات نورولوژی و مشکلات کف لگن ارائه می شود. فیزیوتراپی به بهینه سازی حرکت و عملکرد انسان اختصاص دارد و شامل طیف گسترده ای از اقدامات با هدف ارتقاء، حفظ و بازیابی بهزیستی فیزیکی، روانی و اجتماعی…

درمان کمردرد با ورزش

درمان کمردرد با ورزش و فیزیوتراپی موثرترین روش غیرجراحی در درمان این اختلال اسکلتی – عضلانی شایع است که در کلینیک فیزیوتراپی آیتن در شریعتی ارائه می شود. کمردرد یکی از شایع ترین شکایات سلامتی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. کمردرد می تواند ناشی از عوامل…

کمردرد حاد

کمردرد حاد یک بیماری شایع است که بسیاری از افراد در مقطعی از زندگی خود آن را تجربه می کنند. با شروع ناگهانی درد در پشت مشخص می شود که معمولاً از چند روز تا چند هفته طول می کشد. کمر درد حاد می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله کشیدگی عضلانی، رگ به…

کمردرد به چه دلایلی رخ می دهد؟

کمردرد یکی از شایعترین بیماری های سیستم اسکلتی_عضلانی بدن انسان است بطوری که بسیاری از مراجعان به مراکز درمانی و کلینیک های فیزیوتراپی را افراد مبتلا به کمردرد تشکیل می دهند. متاسفانه با شیوع چاقی و کمر تحرکی سن ابتلا به کمردرد کاهش یافته بطوری که امروزه بسیاری از جوانان و حتی کودکان از کمردرد…

درمان دستی دیسک کمر

درمان دستی دیسک کمر به یک رویکرد عملی اشاره دارد که توسط فیزیوتراپیست ها برای کاهش درد و اختلال عملکرد مرتبط با فتق دیسک کمر یا برآمدگی در قسمت پایین کمر استفاده می شود. مشکلات دیسک کمر یکی از دلایل شایع کمردرد، سیاتیک و سایر علائمی است که می تواند به طور قابل توجهی بر…

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فیزیوتراپی در منزل

جستجو

دسته ها

دسته‌ها

آخرین مقالات

فیزیوتراپیست محمد رضا جان پور
keyboard_arrow_up
مشاوره در واتس آپ