فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه خدمات درمانی

فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه خدمات درمانی

فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه خدمات درمانی

فیزیوتراپی ورزشی یکی از مهم ترین خدماتی است که توسط متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی آیتن در خیابان شریعتی تهران ارائه می شود.

آسیب های ورزشی شایع هستند و ممکن است حتی برای یک ورزشکار حرفه ای هم اتفاق بیفتند.

این آسیب ها به دلیل فعالیت های بدنی تکراری که به طور نادرست یا خیلی شدید انجام می شوند رخ می دهند.

آسیب های ورزشی دو دسته هستند: حاد و مزمن. حاد به آسیبی اطلاق می شود که به طور ناگهانی اتفاق می افتد، در حالی که مزمن به آسیبی اطلاق می شود که در طول زمان ایجاد می شود یا علت شناخته شده ای ندارد.

حاد: به عنوان مثال، اگر در حین بازی بسکتبال مچ پای شما دچار پیچ خوردگی شود، این یک آسیب حاد خواهد بود، زیرا یکباره اتفاق افتاده است. مچ پای شما پیچ خورد و بلافاصله بعد از آن دردناک بود (حتی ممکن است متورم شده باشد). در این مورد، برای فردی که دچار چنین آسیبی شده است ضروری است که در اسرع وقت به دنبال مراقبت های پزشکی باشد تا درمان مناسب بلافاصله بدون آسیب بیشتر شروع شود.

متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی آیتن ، فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه خدمات درمانی خدمات تخصصی فیزیوتراپی ورزشی را بر اساس متدهای روز دنیا و با استفاده از تجهیزات پیشرفته فیزیوتراپی ارائه می دهند.

مزمن: این نوع آسیب ها به تدریج در طول زمان ایجاد می شوند – معمولاً به دلیل فشار مکرر روی مفاصل و ماهیچه ها – و اغلب بیشتر از آسیب های حاد بهبودی کامل طول می کشد زیرا به طور کلی آسیب بیشتری وارد می شود. با این حال، آنها لزوماً به جراحی یا سایر درمان‌های تهاجمی نیاز ندارند مگر اینکه لازم باشد.

فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه خدمات درمانی 

داشتن یک آسیب ورزشی می تواند ویرانگر باشد. این می تواند منجر به از دست دادن بازی ها یا جلسات تمرینی شود که برای سلامتی شما مهم است. فیزیوتراپی یک جایگزین عالی برای جراحی است و می‌تواند به شما کمک کند تا به سرعت از آسیب‌ها بهبود یابند تا در کوتاه‌مدت روی پای خود بازگردید!

برای سلامتی طولانی مدت نیز مفید است، زیرا فیزیوتراپیست ها می توانند به درد مزمن و مشکلات کمر کمک کنند.

فواید فیزیوتراپی

التهاب را کاهش می دهد
در حالی که درست است که التهاب پاسخ ایمنی طبیعی بدن به صدمات است، اما اگر التهاب مزمن شود، می تواند اثرات نامطلوبی داشته باشد. التهاب مزمن قابل کنترل نیست و منجر به علائم شدیدتری مانند تورم، درد و گرما می شود. هدف فیزیوتراپی کاهش این علائم برای ادامه فعالیت ها در سریع ترین زمان ممکن است.

با استفاده از کیسه های یخ یا کیسه های حرارتی در ناحیه آسیب دیده به کاهش تورم کمک می کند. یخ به طور موثر درد ناشی از عضلات یا مفاصل ملتهب را کاهش می دهد، در حالی که گرما گردش خون را در بافت عضلانی اطراف مناطق آسیب دیده بهبود می بخشد.

آسیب بافت را کاهش می دهد
فیزیوتراپی یک ابزار ارزشمند برای بهبود آسیب های ورزشی است زیرا می تواند به کاهش آسیب بافتی ناشی از آسیب کمک کند. فیزیوتراپیست ها همچنین می توانند به کاهش اسپاسم عضلانی، افزایش قدرت و انعطاف پذیری ماهیچه ها یا بهبود دامنه حرکتی کمک کنند. فیزیوتراپیست همچنین می‌تواند از تکنیک‌های خاصی مانند یخ یا گرما در ناحیه آسیب دیده برای تسکین درد و تورم استفاده کند.

آسیب‌های ورزشی اغلب پیچیده‌ تر از یک نوع درد هستند – ممکن است منجر به علائم فیزیکی دیگری مانند تورم، سفتی، ضعف و محدودیت دامنه حرکتی شوند. بنابراین فیزیوتراپی فراتر از درمان مفصل یا عضله آسیب دیده است. با پرداختن به این مسائل دیگر به بهبود سلامت کلی کمک می کند!

اسپاسم عضلانی را کاهش می دهد
اسپاسم عضلات پس از آسیب شایع است. این می تواند دردناک باشد و همچنین دامنه حرکت ناحیه آسیب دیده را محدود می کند. فیزیوتراپیست های ما در کلینیک فیزیوتراپی آیتن در شریعتی (فیزیوتراپی طرف قرارداد با بیمه خدمات درمانی) برای استفاده از درمان دستی و ماساژ برای کمک به کاهش اسپاسم عضلانی آموزش دیده اند.

بسته به شرایط خاص شما ممکن است ترکیبی از تکنیک های دستی (مانند ماساژ بافت نرم)، تحریک الکتریکی و گرما یا سرما درمانی استفاده شود. تحریک الکتریکی از جریان برای ایجاد انقباض عضلانی استفاده می کند. این به شل شدن بافت سفت کمک می کند تا فیزیوتراپ شما بتواند کارآمدتر روی شما کار کند!

دیگر فواید فیزیوتراپی 

قدرت و انعطاف پذیری را افزایش می دهد
شما همچنین می توانید با افزایش قدرت و انعطاف پذیری ماهیچه ها از فیزیوتراپی بهره مند شوید که دو عامل مهم برای جلوگیری از آسیب مجدد هستند. فیزیوتراپیست تمریناتی را تجویز می کند که فکر می کند به افزایش قدرت و انعطاف پذیری کمک می کند. آنها همچنین ممکن است یک روال کششی خاص را به شما توصیه کنند.

دکتر فیزیوتراپی نحوه واکنش بدن شما به تمرینات مختلفی را که تجویز می کند، بررسی می کند. فرض کنید هنگام انجام یک ورزش ناراحتی یا درد وجود دارد. در این صورت، این احتمال وجود دارد که نوع خاصی از حرکت برای آسیب شما مناسب نباشد و باید تا اطلاع ثانوی پزشک یا فیزیوتراپیست از انجام آن اجتناب شود.

دامنه حرکت را بهبود می بخشد
یکی از نقش های اساسی فیزیوتراپی کمک به بهبود دامنه حرکتی خود پس از آسیب است. این کار از طریق ترکیبی از ماساژ، دستکاری و تمرینات کششی انجام می شود. هنگامی که به طور منظم تحت این درمان ها قرار می گیرید، می توانید انتظار داشته باشید که در عرض چند هفته بهبود قابل توجهی در دامنه حرکتی خود مشاهده کنید.

جلوگیری از آتروفی عضلانی
علاوه بر بهبود دامنه حرکتی، فیزیوتراپی همچنین به جلوگیری از آتروفی عضلانی (تضعیف عضلات) پس از آسیب با قوی نگه داشتن آنها از طریق برنامه های ورزشی و توانبخشی کمک می کند. یک فیزیوتراپیست می تواند بر اساس شرایط و نیازهای خاص هر بیمار، بهترین تمرینات را برای هر بیمار راهنمایی کند.

تناسب قلبی عروقی را حفظ می کند
تناسب قلبی عروقی توانایی پردازش اکسیژن و رساندن موثر آن به بدن است. برای بهبودی پس از هر آسیبی بسیار مهم است زیرا می تواند به شما در حفظ آمادگی قلبی عروقی در طول فعالیت بدنی کمک کند. می توانید ورزش های قلبی عروقی را انجام دهید که از مقاومت استفاده می کنند، مانند پیاده روی یا دوچرخه سواری، یا ورزش های هوازی مانند شنا یا دویدن.

ورزش قلبی عروقی گردش خون را بهبود می بخشد، که به حرکت مواد مغذی در اطراف ماهیچه ها کمک می کند و زمان بهبودی پس از آسیب را تسریع می کند. همچنین اگر در حال تلاش برای کاهش وزن در حین بهبودی از یک آسیب ورزشی هستید، به کاهش وزن کمک می کند. به هر حال، هیچ راه دیگری (به جز جراحی) وجود ندارد که متخصصان فیزیوتراپی بدانند که چربی ناحیه شکم را به جز تمرینات هوازی منظم کاهش دهد.

آن دسته از عزیزانی که به دلیل درد یا محدودیت های حرکتی نمی توانند به کلینیک فیزیوتراپی آیتن در شریعتی (فیزیوتراپی در منطقه ۳ تهران) مراجعه کنند می توانند از خدمات فیزیوتراپی در منزل متخصصان ما بهره مند شوند.

 

مقالات بیشتر

کمردرد در افراد مسن – درمان کمردرد با فیزیوتراپی

کمردرد در افراد مسن یک مشکل رایج و محدود کننده است. کمردرد پس از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی دومین علامتی است که احتمالاً باعث تشدید مراجعه به کلینیک می شود. شیوع کمردرد در جمعیت سالمندان بیش از 70 درصد تخمین زده می شود. مانند بسیاری از شرایط بالینی دیگر، علت، سیر و ارزیابی کمردرد در افراد…

فیزیوتراپی در نیاوران – فیزیوتراپی در شمال تهران

فیزیوتراپی در نیاوران توسط متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی آیتن برای طیف وسیعی از اختلالات اسکلتی – عضلانی ، مشکلات نورولوژی و مشکلات کف لگن ارائه می شود. فیزیوتراپی به بهینه سازی حرکت و عملکرد انسان اختصاص دارد و شامل طیف گسترده ای از اقدامات با هدف ارتقاء، حفظ و بازیابی بهزیستی فیزیکی، روانی و اجتماعی…

درمان کمردرد با ورزش

درمان کمردرد با ورزش و فیزیوتراپی موثرترین روش غیرجراحی در درمان این اختلال اسکلتی – عضلانی شایع است که در کلینیک فیزیوتراپی آیتن در شریعتی ارائه می شود. کمردرد یکی از شایع ترین شکایات سلامتی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. کمردرد می تواند ناشی از عوامل…

کمردرد حاد

کمردرد حاد یک بیماری شایع است که بسیاری از افراد در مقطعی از زندگی خود آن را تجربه می کنند. با شروع ناگهانی درد در پشت مشخص می شود که معمولاً از چند روز تا چند هفته طول می کشد. کمر درد حاد می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله کشیدگی عضلانی، رگ به…

کمردرد به چه دلایلی رخ می دهد؟

کمردرد یکی از شایعترین بیماری های سیستم اسکلتی_عضلانی بدن انسان است بطوری که بسیاری از مراجعان به مراکز درمانی و کلینیک های فیزیوتراپی را افراد مبتلا به کمردرد تشکیل می دهند. متاسفانه با شیوع چاقی و کمر تحرکی سن ابتلا به کمردرد کاهش یافته بطوری که امروزه بسیاری از جوانان و حتی کودکان از کمردرد…

درمان دستی دیسک کمر

درمان دستی دیسک کمر به یک رویکرد عملی اشاره دارد که توسط فیزیوتراپیست ها برای کاهش درد و اختلال عملکرد مرتبط با فتق دیسک کمر یا برآمدگی در قسمت پایین کمر استفاده می شود. مشکلات دیسک کمر یکی از دلایل شایع کمردرد، سیاتیک و سایر علائمی است که می تواند به طور قابل توجهی بر…

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فیزیوتراپی در منزل

جستجو

دسته ها

دسته‌ها

آخرین مقالات

فیزیوتراپیست محمد رضا جان پور
keyboard_arrow_up
مشاوره در واتس آپ