فیزیوتراپی پا درد در منزل

فیزیوتراپی پا درد در منزل

فیزیوتراپی پا درد در منزل توسط متخصصان فیزیوتراپی در منزل ما در مناطق مختلف تهران بزرگ و کرج ارائه می شود.

درد پا، بی قراری و احساس سوزن سوزن شدن بسیار رایج است. همانطور که ما شروع به افزایش سن می کنیم، ماهیچه ها و استخوان های ما نیز شروع به شکستن می کنند. درد و ناتوانی نیز می تواند در نتیجه جراحات و شیوه زندگی بد باشد. از این رو، فیزیوتراپی درد پا در منزل رایج ترین و مؤثرترین برنامه درمانی است که می تواند به افراد در هر سنی کمک کند.

بیشتر پا درد می‌تواند در نتیجه آسیب‌ های ورزشی، آسیب‌ های ناشی از کار یا استفاده روزمره رخ دهد. از طرف دیگر، درد ساق پا می تواند از مفاصل کمر شما باشد. سیاتیک یک منبع شناخته شده برای درد پا ارجاعی است. درد ساق پا همچنین می تواند ناشی از لخته شدن خون (DVT)، رگ های واریسی یا گردش خون ضعیف باشد.

فیزیوتراپی پا درد در منزل

مهم است که علت درد یا آسیب پای خود را به طور دقیق تشخیص دهید تا بتوان درمان مناسب را برای علت آن هدایت کرد. فیزیوتراپیست شما به طور بهینه آسیب های اسکلتی عضلانی و ورزشی را درمان می کند. در صورت نیاز به جراحی، پزشک یا فیزیوتراپیست شما ممکن است توصیه کند که از یک جراح ارتوپد مشاوره بگیرید.

درد ارجاع شده از ناحیه کمر شما (مانند سیاتیک) نیز توسط پزشک معتمد مراقبت های بهداشتی ستون فقرات شما با موفقیت درمان می شود، به عنوان مثال. فیزیوتراپیست ممکن است برای رفع درد پای شما در درصد کمی از بیماران، ارزیابی جراح ستون فقرات مورد نیاز باشد.

لخته شدن خون و اختلالات عروقی ممکن است به مراقبت پزشک یا جراح عروق نیاز داشته باشد. لخته‌های خون درمان‌نشده و DVT می‌توانند پیامدهای نامطلوب جدی برای سلامتی، از جمله سکته مغزی یا مرگ داشته باشند. مراقبت های پزشکی فوری به شدت توصیه می شود.

در صورت احساس درد پا، مشورت با پزشک یا فیزیوتراپیست خود را به تاخیر نیندازید. برخی از بیماری‌های پا ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشد تا زمانی که تشخیص نادرست باشد، یا درمان زودهنگام نادیده گرفته شود.

فیزیوتراپی پا درد در منزل

چرا فیزیوتراپی پا درد در منزل موثر است؟

فیزیوتراپی اغلب شامل استفاده از تمرینات درمانی و حرکات بدنی است که می تواند قدرت، استقامت و کار در جهت اصلاح وضعیت و تحرک شما را بهبود بخشد. فیزیوتراپی یا حرکت درمانی می تواند از درون با حل مشکل و همچنین تقویت عملکرد کل سیستم لیمبیک کار کند.

فیزیوتراپی نیز یک رویکرد دو طرفه است. در حالی که پزشک از طرف خود تمریناتی را تجویز می کند، درمان زمان بر است و شما باید این تمرینات را به طور منظم انجام دهید تا تأثیر آن را ببینید.

شایع ترین دلایل درد پا

رگ به رگ شدن مچ پا
شایع ترین آسیب مچ پا، پیچ خوردگی مچ پا است، اما درد مچ پا می تواند منابع متعددی داشته باشد.

شکستگی مچ پا
شکستگی مچ پا زمانی اتفاق می افتد که در یک یا چند استخوان شکسته شود. شایع‌ترین شکستگی‌های مچ پا، شکستگی‌های نازک نی دیستال شما هستند که می‌تواند از عوارض جانبی پیچ‌خوردگی مچ پا باشد. همه شکستگی های مشکوک به بررسی پزشکی و مدیریت حرفه ای توسط متخصص سلامتی شما نیاز دارند تا از مشکلات طولانی مدت پا و مچ پا جلوگیری شود. فیزیوتراپی پا درد در منزل پس از آسیب های این چنینی کمک زیادی به بهبود شرایط فرد آسیب دیده می کند.

تاندونوپاتی مچ پا
در حالی که کشیدگی‌های عضلانی در پاهای شما شایع‌تر است، ماهیچه‌های ضروری وجود دارند که به تاندون‌هایی همگرا می‌شوند که دور مچ پا می‌پیچند تا مچ پا و پای شما را تثبیت کنند تا از رگ به رگ شدن محافظت کنند و به شما اجازه راه رفتن و دویدن را می‌دهند. این ماهیچه‌ها و تاندون آن‌ها قوس پای طبیعی را برای شما فراهم می‌کنند و از صافی کف پا اجتناب می‌کنند. ماهیچه ها یا تاندون های شما ممکن است در اثر استفاده بیش از حد یا ضربه آسیب دیده یا ملتهب شوند. از نظر پزشکی آسیب های تاندون به عنوان تاندیوپاتی شناخته می شوند و در مچ پا ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • تاندون پاتی آشیل
  • پارگی تاندون آشیل
  • تاندونوپاتی پرونئال
  • تاندونوپاتی خلفی تیبیالیس
  • تاندونوپاتی FHL
  • فاشئیت کف پا

آرتریت مچ پا
درد مچ پا و اختلال در عملکرد شما می تواند منجر به بیماری های دژنراتیو مانند آرتروز مچ پا شود. در حالی که آرتریت معمولاً یک بدتر شدن مزمن مفصل مچ پا است، کند کردن پیشرفت آرتریت مچ پا بسیار مهم است.

شرایط بیومکانیکی
اختلالات بیومکانیکی ممکن است منجر به تغییر شکل پا، تحمل وزن دردناک و فشردگی بالقوه عصب شود. به عبارت ساده، اینجا جایی است که پا و مچ پای شما تراز طبیعی استخوان و کنترل حرکتی ندارند. در اینجا چند شرایط احتمالی مربوط به بیومکانیک ضعیف مچ پا وجود دارد.

  • گیرافتادگی قدامی مچ پا (درد جلوی مچ پا)
  • گیرافتادگی خلفی مچ پا (درد پشت مچ پا)
  • Pes Planus (کف پای صاف)
  • سندرم تونل تارسال
  • آسیب های عضلانی
  • گرفتگی عضلات
  • کشیدگی عضلات
  • درد مچ پا مرتبط با عصب
  • سندرم تونل تارسال
  • سیاتیک
  • اعصاب فشرده
  • سندرم پای بی قرار
  • شرایط کودکان و نوجوانان
  • استئوکندریت نوجوانان
  • بیماری Sever

شرایط سیستمیک که ممکن است باعث درد مچ پا شود:

  • فیبرومیالژیا
  • لوپوس
  • روماتیسم مفصلی
  • آرتریت پسوریاتیک
  • التهاب بافت نرم
  • بورسیت رتروکلکانئال

فیزیوتراپی پا درد در منزل با هدف تسکین درد و بهبود عملکرد حرکتی ارائه می شود ، متخصصان فیزیوتراپی در منزل ما با تجربه و تعهد کاری بالا خدمات تخصصی فیزیوتراپی در منزل را با همان کیفیت فیزیوتراپی در کلینیک به آن دسته از عزیزانی که به دلیل پا درد توانایی مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی را ندارند ارائه می دهند.

 

نویسنده: فیزیوتراپیست محمدرضا جان پور
شماره نظام پزشکی : ف ۴۹۳۹
فیزیوتراپی در منزل و کلینیک (تهران و کرج)
نوبت دهی مشاوره و درمان : ۰۹۱۲۲۶۵۵۶۴۸

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی پا درد در منزل – فیزیوتراپی در منزل دماوند – فیزیوتراپی در فلکه دوم تهرانپارس – فیزیوتراپی در منزل تهرانپارس – فیزیوتراپی در دماوند – فیزیوتراپی در گیلاوند – فیزیوترپی در منزل توسط خانم – هزینه فیزیوتراپی در منزل – فیزیوتراپی خوب در نارمک – فیزیوتراپی در مدنی شمالی – فیزیوتراپی در فلکه سوم تهرانپارس – – فیزیوتراپی زانو در تهرانپارس – فیزیوتراپی خوب در تهرانپارس – بهترین مرکز فیزیوتراپی تهرانپارس – فیزیوتراپی در پیروزی – فیزیوتراپی در نیروهوایی – فیزیوتراپی در بومهن– فیزیوتراپی سکته مغزی در منزل – فیزیوتراپی در رودهن

مقالات بیشتر

کمردرد در افراد مسن – درمان کمردرد با فیزیوتراپی

کمردرد در افراد مسن یک مشکل رایج و محدود کننده است. کمردرد پس از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی دومین علامتی است که احتمالاً باعث تشدید مراجعه به کلینیک می شود. شیوع کمردرد در جمعیت سالمندان بیش از 70 درصد تخمین زده می شود. مانند بسیاری از شرایط بالینی دیگر، علت، سیر و ارزیابی کمردرد در افراد…

فیزیوتراپی در نیاوران – فیزیوتراپی در شمال تهران

فیزیوتراپی در نیاوران توسط متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی آیتن برای طیف وسیعی از اختلالات اسکلتی – عضلانی ، مشکلات نورولوژی و مشکلات کف لگن ارائه می شود. فیزیوتراپی به بهینه سازی حرکت و عملکرد انسان اختصاص دارد و شامل طیف گسترده ای از اقدامات با هدف ارتقاء، حفظ و بازیابی بهزیستی فیزیکی، روانی و اجتماعی…

درمان کمردرد با ورزش

درمان کمردرد با ورزش و فیزیوتراپی موثرترین روش غیرجراحی در درمان این اختلال اسکلتی – عضلانی شایع است که در کلینیک فیزیوتراپی آیتن در شریعتی ارائه می شود. کمردرد یکی از شایع ترین شکایات سلامتی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. کمردرد می تواند ناشی از عوامل…

کمردرد حاد

کمردرد حاد یک بیماری شایع است که بسیاری از افراد در مقطعی از زندگی خود آن را تجربه می کنند. با شروع ناگهانی درد در پشت مشخص می شود که معمولاً از چند روز تا چند هفته طول می کشد. کمر درد حاد می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله کشیدگی عضلانی، رگ به…

کمردرد به چه دلایلی رخ می دهد؟

کمردرد یکی از شایعترین بیماری های سیستم اسکلتی_عضلانی بدن انسان است بطوری که بسیاری از مراجعان به مراکز درمانی و کلینیک های فیزیوتراپی را افراد مبتلا به کمردرد تشکیل می دهند. متاسفانه با شیوع چاقی و کمر تحرکی سن ابتلا به کمردرد کاهش یافته بطوری که امروزه بسیاری از جوانان و حتی کودکان از کمردرد…

درمان دستی دیسک کمر

درمان دستی دیسک کمر به یک رویکرد عملی اشاره دارد که توسط فیزیوتراپیست ها برای کاهش درد و اختلال عملکرد مرتبط با فتق دیسک کمر یا برآمدگی در قسمت پایین کمر استفاده می شود. مشکلات دیسک کمر یکی از دلایل شایع کمردرد، سیاتیک و سایر علائمی است که می تواند به طور قابل توجهی بر…

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فیزیوتراپی در منزل

جستجو

دسته ها

دسته‌ها

آخرین مقالات

فیزیوتراپیست محمد رضا جان پور
keyboard_arrow_up
مشاوره در واتس آپ