فیزیوتراپی کمردرد در منزل

فیزیوتراپی کمردرد در منزل

فیزیوتراپی کمردرد در منزل به عنوان یکی از روش های موثر در درمان کمردرد شناخته می شود که به بهبود عامل بوجود آورنده درد نیز بسیار موثر است.

بیمارانی که از بیشتر انواع کمردرد رنج می برند ، اغلب قبل از در نظر گرفتن سایر درمان های تهاجمی تر ، از جمله جراحی کمر ، به مدت چهار هفته به عنوان درمان اولیه محافظه کار (غیرجراحی) برای فیزیوتراپی ارجاع داده می شوند. اهداف فیزیوتراپی کاهش درد کمر ، افزایش عملکرد و آموزش برنامه نگهداری به بیمار برای جلوگیری از مشکلات کمر در آینده است.

اشکال متداول فیزیوتراپی کمردرد عبارتند از:

فیزیوتراپی غیرفعال (روش ها) ، که شامل راهکارهایی است که برای بیمار انجام می شود ، مانند استفاده از گرما ، کیسه یخ و تحریک الکتریکی. به عنوان مثال ، ممکن است قبل از انجام تمرینات ورزشی و کشش ، یک پد حرارتی برای گرم کردن ماهیچه ها استفاده شود و بعد از آن از کیسه یخ برای تسکین ماهیچه ها و بافت های نرم استفاده شود.

فیزیوتراپی فعال ، که بر تمرینات خاص و حرکات تمرکز دارد. برای اکثر درمان های کمردرد ، ورزش فعال تمرکز برنامه فیزیوتراپی است.
این مقاله بر فیزیوتراپی فعال و ورزش به عنوان ابزاری برای کمک به بهبود مشکلات کمر و جلوگیری یا به حداقل رساندن عوارض کمردرد در آینده متمرکز است.

انجام ورزش های فیزیوتراپی کمردرد در منزل نقش مهمی در کاهش درد بیمار و بهبود عملکرد بعدی در بیماران مبتلا به کمردرد دارد. یک برنامه ورزشی منظم همچنین احتمال و شدت وقوع کمردرد در آینده را کاهش می دهد.

ثبات ستون فقرات کمری (کمر) تا حد زیادی به عضلات شکم و کمر بستگی دارد. ماهیچه های شکمی از طریق توانایی ایجاد فشار در داخل شکم که به صورت خلفی بر روی ستون فقرات وارد می شود ، پشتیبانی اولیه تثبیت کننده را ارائه می دهند ، بنابراین یک ستون پشتی قدامی (از جلوی ستون فقرات) ایجاد می کند. عضلات کمر ستون فقرات را از پشت تثبیت کرده و منجر به حمایت خلفی می شود. به بیان ساده ، ستون فقرات استخوانی و دیسک ها توسط ماهیچه ها احاطه شده اند و هرچه این عضلات خاص قوی تر باشند ، فشار کمتری بر دیسک ها و مفاصل ستون فقرات وارد می شود. 

فیزیوتراپی کمردرد در منزل قبل و پس از جراحی

شواهد قابل توجهی از مزایای فیزیوتراپی و ورزش قبل و بعد از جراحی کمر پشتیبانی می کند. استحکام و ثباتی که فیزیوتراپی ارائه می دهد می تواند زمان بهبودی بیمار را پس از جراحی بطور قابل توجهی کوتاه کند. فیزیوتراپی و ورزش بخش مهمی از اکثر درمان های بیماران مبتلا به کمردرد از جمله مواردی است که تحت مراقبت های غیر جراحی و جراحی قرار می گیرند. این به این دلیل است که بیماران مبتلا به کمردرد زمانی که بیمار در وضعیت جسمانی بهینه قرار دارد ، بهبود می یابند. مگر اینکه موارد منع استفاده برای فیزیوتراپی وجود داشته باشد یا بیمار به جراحی اورژانسی نیاز داشته باشد ، به اکثر بیماران توصیه می شود قبل از در نظر گرفتن جراحی کمر ، تحت درمان با فیزیوتراپی قرار گیرند.

برای بسیاری از بیماران مبتلا به کمردرد ، معمولاً توصیه می شود ابتدا با یک پزشک مشورت کنید تا بتواند وضعیت بیمار را تشخیص دهد و هرگونه منع جدی برای فیزیوتراپی مانند شکستگی یا تومور را رد کند. پس از اتمام مرحله اولیه درمان ، آن دسته از بیمارانی که برنامه ورزشی را دنبال می کنند ، اغلب موفق ترین افراد در مدیریت کمردرد خود هستند.

چرا ورزش برای کمردرد مهم است؟

برخی از مراکز فیزیوتراپی همچنین ممکن است فیزیوتراپی در آب ( آب درمانی ) را ارائه دهند. آب از بدن حمایت می کند و اثر گرانش را به حداقل می رساند و شروع برنامه ورزشی را برای بیماران آسان می کند. آب درمانی می تواند برای بیماران مسن و بیماران دارای معلولیت که ممکن است قدرت انجام برخی از تمرینات در خارج از استخر آب را ندارند ، بسیار مفید باشد.

جنبه دیگر برنامه فیزیوتراپی ممکن است شامل کشش کمر باشد. با کشش کمری ، بیمار به پشت دراز می کشد و روی یک میز مخصوص با کابل از انتهای پای میز که به تسمه ای که دور باسن بیمار قرار گرفته است متصل می شود. کابل به وزنه هایی در انتهای میز وصل شده است که نیروی کششی پیوسته و ملایمی را بر باسن به سمت انتهای پای میز ایجاد می کند. هدف از کشش تخلیه فضای دیسک و ماهیچه های ستون فقرات کمری است. 

برخی از بیماران مبتلا به کمردرد با موفقیت با فیزیوتراپی درمان می شوند اما یک یا دو سال بعد با مشکل دقیق کمر برمی گردند. بیشتر اوقات بیمار در طی فیزیوتراپی ماهیچه های شکم و عضلات کمر را تقویت می کند و متعاقباً استرس را از کمر دور می کند. پس از فیزیوتراپی ، بیمار برنامه فیزیوتراپی کمردرد در منزل ورزش شکم و کمر را در خانه حفظ نمی کند ، که منجر به کاهش تدریجی تناسب اندام در عضلات تمرین شده و احتمالاً مشکلات کمر می شود. بنابراین ، بسیار توصیه می شود که هنگامی که بیمار با فیزیوتراپی موفقیت آمیز درمان می شود ، یک برنامه ورزشی در منزل را بطور منظم پیگیری کند.

 

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی کمردرد در منزل – فیزیوتراپی دیسک کمر در منزل – درمان کمردرد با فیزیوتراپی – فیزیوتراپی کمر در منزل – فیزیوتراپی در منزل تهران – فیزیوتراپی در منزل کرج – فیزیوتراپی در منزل شمال تهران

مقالات بیشتر

کمردرد در افراد مسن – درمان کمردرد با فیزیوتراپی

کمردرد در افراد مسن یک مشکل رایج و محدود کننده است. کمردرد پس از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی دومین علامتی است که احتمالاً باعث تشدید مراجعه به کلینیک می شود. شیوع کمردرد در جمعیت سالمندان بیش از 70 درصد تخمین زده می شود. مانند بسیاری از شرایط بالینی دیگر، علت، سیر و ارزیابی کمردرد در افراد…

فیزیوتراپی در نیاوران – فیزیوتراپی در شمال تهران

فیزیوتراپی در نیاوران توسط متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی آیتن برای طیف وسیعی از اختلالات اسکلتی – عضلانی ، مشکلات نورولوژی و مشکلات کف لگن ارائه می شود. فیزیوتراپی به بهینه سازی حرکت و عملکرد انسان اختصاص دارد و شامل طیف گسترده ای از اقدامات با هدف ارتقاء، حفظ و بازیابی بهزیستی فیزیکی، روانی و اجتماعی…

درمان کمردرد با ورزش

درمان کمردرد با ورزش و فیزیوتراپی موثرترین روش غیرجراحی در درمان این اختلال اسکلتی – عضلانی شایع است که در کلینیک فیزیوتراپی آیتن در شریعتی ارائه می شود. کمردرد یکی از شایع ترین شکایات سلامتی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. کمردرد می تواند ناشی از عوامل…

کمردرد حاد

کمردرد حاد یک بیماری شایع است که بسیاری از افراد در مقطعی از زندگی خود آن را تجربه می کنند. با شروع ناگهانی درد در پشت مشخص می شود که معمولاً از چند روز تا چند هفته طول می کشد. کمر درد حاد می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله کشیدگی عضلانی، رگ به…

کمردرد به چه دلایلی رخ می دهد؟

کمردرد یکی از شایعترین بیماری های سیستم اسکلتی_عضلانی بدن انسان است بطوری که بسیاری از مراجعان به مراکز درمانی و کلینیک های فیزیوتراپی را افراد مبتلا به کمردرد تشکیل می دهند. متاسفانه با شیوع چاقی و کمر تحرکی سن ابتلا به کمردرد کاهش یافته بطوری که امروزه بسیاری از جوانان و حتی کودکان از کمردرد…

درمان دستی دیسک کمر

درمان دستی دیسک کمر به یک رویکرد عملی اشاره دارد که توسط فیزیوتراپیست ها برای کاهش درد و اختلال عملکرد مرتبط با فتق دیسک کمر یا برآمدگی در قسمت پایین کمر استفاده می شود. مشکلات دیسک کمر یکی از دلایل شایع کمردرد، سیاتیک و سایر علائمی است که می تواند به طور قابل توجهی بر…

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فیزیوتراپی در منزل

جستجو

دسته ها

دسته‌ها

آخرین مقالات

فیزیوتراپیست محمد رضا جان پور
keyboard_arrow_up
مشاوره در واتس آپ