کاربردهای فیزیوتراپی در منزل

کاربردهای فیزیوتراپی در منزل

کاربردهای فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی به شناسایی و به حداکثر رساندن کیفیت زندگی و پتانسیل حرکتی در زمینه های ارتقاء ، پیشگیری ، درمان و توانبخشی می پردازد.

فیزیوتراپی که به فیزیوتراپی نیز معروف است ، حرفه ای است که به ارزیابی ، تشخیص و درمان بیماری و معلولیت از طریق وسایل جسمانی می پردازد.

این خدمات به افراد برای توسعه ، حفظ و بازیابی حداکثر حرکت ارائه می دهد.

فیزیوتراپی به کاهش درد ، بازگرداندن تحرک و انعطاف پذیری ، افزایش دامنه حرکتی مفاصل ، تقویت ماهیچه ها و حفظ وضعیت صحیح بدن کمک می کند.

هدف فیزیوتراپی دستیابی به استقلال است.

وقتی دستیابی به یک فعالیت عملکردی غیرممکن است ، فیزیوتراپیست سعی می کند به بیمار در جبران ضرر کمک کند.

به عنوان مثال ، به یک بیمار فلج پا که قادر به راه رفتن نیست می توان آموزش داد که از ویلچر استفاده کند و احتمالاً از یک ماشین مناسب برای حرکت کردن تا حد امکان استفاده کند.

کاربردهای فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی ارتوپدی

تمرکز بر آسیب های مربوط به استخوان ها ، مفاصل ، تاندون ها ، رباط ها و ماهیچه ها یکی از مهم ترین کاربردهای فیزیوتراپی در منزل است. فیزیوتراپی ارتوپدی بسته به شدت به دو دسته عمده تقسیم می شود:

فیزیوتراپی کوتاه مدت:
این شامل بیماران مبتلا به ضایعات عصبی-عضلانی-اسکلتی جزئی می شود. این ضایعات می تواند آسیب زا باشد که شامل آسیب های ساده بافت نرم ، شکستگی های ساده و یا می تواند غیر آسیب زا باشد. چنین بیمارانی به مدت کوتاهی به فیزیوتراپی بیمار نیاز دارند تا شرط بندی خوبی داشته باشند.

فیزیوتراپی طولانی مدت:
این دسته به بیماریهای پیچیده تری مانند آرتریت روماتوئید ، شکستگی های مفصل لگن مانند مفصل ران ، ستون فقرات اشاره دارد که ممکن است منجر به ناتوانی شدید جسمی و عوارضی مانند پاراپلژی و تتراپلژی شود یا ممکن است نیاز به جراحی داشته باشد. این بیماران به جلسات طولانی تری از فیزیوتراپی گسترده نیاز دارند و معمولاً بدون سرپایی هستند.

فیزیوتراپی نورولوژیک

بیماریهای عصبی مختلفی وجود دارد که نیاز به فیزیوتراپی منظم دارد. ضایعات سیستم عصبی ،اعم از مغز ، نخاع یا اعصاب محیطی می تواند به دلایل مختلف مانند ضربه ، سکته مغزی ، عفونت های خاص ، نقایص مادرزادی ، بیماری های کمبود مانند ویتامین B -12 و نئوپلاسم باشد.

مشکلاتی مانند فلج ماهیچه اعم از همی پلژی یا تتراپلژی. برخی دیگر آتاکسی ، سرگیجه ، سفتی ناشی از پارکینسون ، لرزش و دیستونی را دوست دارند. فیزیوتراپی طولانی مدت در چنین شرایطی مورد نیاز است.

فیزیوتراپی کودکان

یکی دیگر از کاربردهای فیزیوتراپی در منزل ، فیزیوتراپی کودکان است. بسیاری از کودکانی که مشکلات تاخیری ، فلج اطفال و فلج مغزی دارند ، به مدت طولانی به فیزیوتراپی نیاز دارند. این به کودکان کمک می کند تا اسپاسم را کاهش دهند ، به آنها کمک کنند تا با مراحل مهم کنار بیایند ، آنها را مستقل کرده و ماهیچه ها را تقویت کنند.

فیزیوتراپی سالمندان

این شامل فیزیوتراپی برای توانبخشی بیماران سالمند است. افراد گروه سنی بعد از 65 سال از انواع ارتوپدی یا مشکلات عصبی رنج می برند. آنها نیاز به مراقبت ویژه دارند. در این سن ، تعادل تحت تأثیر قرار می گیرد که می تواند باعث سقوط فرد شود و این ممکن است منجر به شکستگی شود. با در نظر گرفتن تمام مشکلاتی که فیزیوتراپیست به گروه های سنی مختلف تمرینات متعادل سازی ، تقویت عضلات ، استقلال عملکردی ، بازیابی دامنه حرکتی مفصل ، تمرینات تنفسی برای پاکسازی ریه ها و حفظ باز بودن ریه و بازتوانی قلبی را آموزش می دهد. باید به آنها کمک های حمایتی مناسب مانند وسایل کمک راه رفتن ، کف ضد لغزش ، میله های محافظ در حمام و غیره داده شود. از آن جایی که اغلب افراد سالمند دچار ضعف حرکتی هستند فیزیوتراپی سالمندان در منزل یکی از مهم ترین کاربردهای فیزیوتراپی در منزل است.

فیزیوتراپی قلبی ریوی

فیزیوتراپی در زمینه توانبخشی قلبی ریوی ضروری است. بیماران مبتلا به مشکلات تنفسی مانند COPD از جمله آسم برونش ، ریه های آمفیزماتوز ، CABG (جراحی پیوند قلب) ، ذات الریه ، موارد بعد از جراحی مانند پیوند کلیه و موارد دیگر به فیزیوتراپی برای بازیابی قدرت قلبی و دستیابی به استقلال عملکردی نیاز دارند.

 

کلمات مرتبط :

کاربردهای فیزیوتراپی در منزل – تعرفه فیزیوتراپی در منزل – هزینه فیزیوتراپی در منزل – فیزیوتراپی سکته مغزی در منزل – فیزیوتراپی زانو در منزل

مقالات بیشتر

کمردرد در افراد مسن – درمان کمردرد با فیزیوتراپی

کمردرد در افراد مسن یک مشکل رایج و محدود کننده است. کمردرد پس از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی دومین علامتی است که احتمالاً باعث تشدید مراجعه به کلینیک می شود. شیوع کمردرد در جمعیت سالمندان بیش از 70 درصد تخمین زده می شود. مانند بسیاری از شرایط بالینی دیگر، علت، سیر و ارزیابی کمردرد در افراد…

فیزیوتراپی در نیاوران – فیزیوتراپی در شمال تهران

فیزیوتراپی در نیاوران توسط متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی آیتن برای طیف وسیعی از اختلالات اسکلتی – عضلانی ، مشکلات نورولوژی و مشکلات کف لگن ارائه می شود. فیزیوتراپی به بهینه سازی حرکت و عملکرد انسان اختصاص دارد و شامل طیف گسترده ای از اقدامات با هدف ارتقاء، حفظ و بازیابی بهزیستی فیزیکی، روانی و اجتماعی…

درمان کمردرد با ورزش

درمان کمردرد با ورزش و فیزیوتراپی موثرترین روش غیرجراحی در درمان این اختلال اسکلتی – عضلانی شایع است که در کلینیک فیزیوتراپی آیتن در شریعتی ارائه می شود. کمردرد یکی از شایع ترین شکایات سلامتی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. کمردرد می تواند ناشی از عوامل…

کمردرد حاد

کمردرد حاد یک بیماری شایع است که بسیاری از افراد در مقطعی از زندگی خود آن را تجربه می کنند. با شروع ناگهانی درد در پشت مشخص می شود که معمولاً از چند روز تا چند هفته طول می کشد. کمر درد حاد می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله کشیدگی عضلانی، رگ به…

کمردرد به چه دلایلی رخ می دهد؟

کمردرد یکی از شایعترین بیماری های سیستم اسکلتی_عضلانی بدن انسان است بطوری که بسیاری از مراجعان به مراکز درمانی و کلینیک های فیزیوتراپی را افراد مبتلا به کمردرد تشکیل می دهند. متاسفانه با شیوع چاقی و کمر تحرکی سن ابتلا به کمردرد کاهش یافته بطوری که امروزه بسیاری از جوانان و حتی کودکان از کمردرد…

درمان دستی دیسک کمر

درمان دستی دیسک کمر به یک رویکرد عملی اشاره دارد که توسط فیزیوتراپیست ها برای کاهش درد و اختلال عملکرد مرتبط با فتق دیسک کمر یا برآمدگی در قسمت پایین کمر استفاده می شود. مشکلات دیسک کمر یکی از دلایل شایع کمردرد، سیاتیک و سایر علائمی است که می تواند به طور قابل توجهی بر…

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فیزیوتراپی در منزل

جستجو

دسته ها

دسته‌ها

آخرین مقالات

فیزیوتراپیست محمد رضا جان پور
keyboard_arrow_up
مشاوره در واتس آپ