فواید فیزیوتراپی برای کمر درد

فواید فیزیوتراپی برای کمر درد

فواید فیزیوتراپی برای کمر درد

آیا کمردرد بر زندگی شما حاکم است؟ آیا برای راه رفتن، خم شدن و ورزش کردن مشکل دارید؟ اگر چنین است، شما تنها نیستید. این وضعیت علت اصلی ناتوانی در سراسر جهان است.

از تمرینات کششی و قدرتی گرفته تا مدالیته های ضددرد در فیزیوتراپی، راه هایی برای پیشگیری از کمردرد وجود دارد. فیزیوتراپی نه تنها درد را کاهش می دهد، بلکه به بهبود وضعیت و تحرک شما نیز کمک می کند. در دراز مدت، ممکن است به کاهش نیاز به NSAID ها و داروهای ضد التهابی کمک کند.

کمردرد بر کیفیت زندگی شما، از جمله سلامتی و توانایی کار شما تأثیر می گذارد. علل آن متفاوت است، بنابراین درمان باید متناسب با آن تنظیم شود.

کمر از وزن بالای بدن شما پشتیبانی می کند و فعالیت های روزمره را ممکن می کند. این به شما امکان می دهد در حین راه رفتن باسن خود را خم کنید و بچرخانید. علاوه بر این، اعصاب واقع در این ناحیه پا، ساق پا و لگن شما را کنترل می کنند. حتی کوچکترین درد یا عدم تعادل می تواند بر تحرک شما تأثیر بگذارد.

درد می تواند از مبهم تا شدید باشد. ممکن است در طول زمان ایجاد شود یا به طور ناگهانی در نتیجه آسیب یا فرم ضعیف بلند کردن بدن شروع شود. چاقی، ورزش نکردن، وضعیت نامناسب و نشستن طولانی مدت از عوامل خطر رایج برای کمردرد هستند.

برای بهره مندی از فواید فیزیوتراپی برای کمر درد می توانید به مرکز فیزیوتراپی آیتن (کلینیک فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات در شریعتی) مراجعه فرمایید.

به عنوان مثال، زمانی که چاق هستید، وزن اضافی به ستون فقرات و مفاصل شما فشار وارد می کند. این دامنه حرکت شما را محدود می کند و ممکن است باعث درد شود.

برخی از شرایط سلامتی شامل فشرده سازی عصبی است که بر ستون فقرات و بافت های اطراف آن تأثیر می گذارد.

این شامل:

فتق دیسک

  • شکستگی مهره ها
  • آرتریت ستون فقرات
  • تنگی کانال نخاعی
  • دژنراسیون دیسک بین مهره ای
  • رگ به رگ شدن و کشیدگی
  • استئومیلیت
  • سیاتیک
  • بی نظمی های اسکلتی
  • رادیکولوپاتی

برای مثال فتق دیسک باعث فشرده شدن عصب سیاتیک می شود. این منجر به درد شدید، ضعف عضلانی، بی حسی و محدودیت دامنه حرکتی می شود. اسکولیوز بیش از حد، لوردوز و سایر بی نظمی های اسکلتی در طول سال ها ایجاد می شود، بنابراین درد به تدریج بروز می کند. فتق دیسک باعث التهاب، درد مزمن و فشردگی عصب می شود.

گاهی اوقات، کمردرد ناشی از شرایط زمینه ای است، مانند:

  • سنگ کلیه
  • آنوریسم آئورت شکمی
  • تومورها
  • عفونت ها
  • فیبرومیالژیا
  • پوکی استخوان
  • آرتروز ستون فقرات

این درد همچنین ممکن است منجر به آسیب هایی شود که در اثر بلند کردن وزنه های سنگین یا فشار بیش از حد رباط ها ایجاد می شود. یکی دیگر از علل شایع پیری است. با بالا رفتن سن، ستون فقرات تحرک خود را از دست می دهد و آرتروز می شود.

یکی از مهم ترین فواید فیزیوتراپی برای کمر درد این است که فیزیوتراپی هم به علل و هم علائم کمردرد می پردازد. اکثر بیماران تنها پس از چند جلسه تسکین درد را تجربه می کنند. بسته به نیاز شما، فیزیوتراپیست ممکن است یک برنامه ورزشی، ماساژ یا اقدامات پیشگیرانه را توصیه کند.

عوامل خطر برای کمردرد

برخی افراد بیشتر در معرض ابتلا به کمردرد هستند. علاوه بر افزایش سن، عوامل خطر اصلی شامل افزایش وزن، بارداری، ژنتیک و عدم فعالیت بدنی است. با کمال تعجب، افسردگی و اضطراب به کمردرد کمک می کنند، اما دلیل آن نیستند. این شرایط آستانه درد شما را کاهش می دهد و باعث تنش عضلانی می شود که ممکن است علائم شما را بدتر کند.

اگر شغل شما به کشیدن، هل دادن یا بلند کردن اجسام سنگین نیاز دارد، ممکن است در برخی مواقع کمردرد را تجربه کنید. این فعالیت ها به ستون فقرات فشار وارد می کند و خطر آسیب را افزایش می دهد. با این حال، مشاغل اداری نیز بهتر نیستند.

نشستن طولانی مدت در واقع یک عامل خطر اصلی برای کمردرد است. در دراز مدت باعث تغییرات دیسک کمر می شود که منجر به درد کمر و گردن، عدم تعادل عضلانی، درد شانه، مشکلات مفصل ران و فتق دیسک می شود. نشستن طولانی مدت نیز شما را در معرض خطر ابتلا به دیابت، بیماری قلبی و حتی پوکی استخوان قرار می دهد.

فعالیت های ورزشی ممکن است منجر به کمردرد شود. فرم ضعیف بلند کردن می تواند منجر به آسیب ستون فقرات و لغزش دیسک شود. این مشکلات در بین ورزشکاران نیز رایج است.

به عنوان مثال، افرادی که فقط در آخر هفته پس از عدم فعالیت در تمام هفته ورزش می کنند، بیشتر در معرض ابتلا به کمردرد هستند. در کل سعی می کنند کمبود ورزش را جبران کنند و بیش از حد به خود فشار بیاورند. 

یک فیزیوتراپ ورزشی ماهر می تواند به شما آموزش دهد که چگونه با خیال راحت ورزش کنید، از چه حرکاتی اجتناب کنید و چگونه عضلات کمر را تقویت کنید. آنها همچنین مناسب ترین درمان را برای آسیب های ورزشی و درد عضلات توصیه می کنند.

فواید فیزیوتراپی برای کمر درد

فیزیوتراپی به عنوان یکی از بهترین راه ها برای پیشگیری و درمان کمردرد مطرح شده است. این تمرین شامل تمرینات، تمرینات ورزشی ، کشش، ماساژ، سوزن خشک و سایر تکنیک هایی که ناراحتی را تسکین می دهند.

انجام فیزیوتراپی پس از یک دوره حاد کمردرد می تواند به پیشگیری از عوارض و کاهش نیاز به مراجعه به پزشک کمک کند. هر چه زودتر درمان شوید، شانس بهبودی شما بیشتر می شود.

دکتر فیزیوتراپی همچنین می توانند تمرینات کششی و تقویتی را که عضلات پشت را هدف قرار می دهند توصیه کنند. اگر درد دارید، آنها می توانند درمان دستی را برای کاهش درد و بهبود تحرک مفصل انجام دهند.

بسیاری از اوقات، ماساژ می تواند همه چیز را تغییر دهد. این عمل که به طور گسترده در فیزیوتراپی استفاده می شود، باعث شل شدن عضلات، بهبود انعطاف پذیری مفاصل و کاهش تنش می شود. تکنیک های ماساژ مورد استفاده از نظر نوع حرکات دست متفاوت است. فیزیوتراپیست ممکن است ماساژ سوئدی، ماساژ بافت عمیق، ماساژ نقطه ماشه ای، موبیلیزاسیون یا درمان دستکاری را توصیه کند. 

این تکنیک‌ها نه تنها درد را تسکین می‌دهند، بلکه ماهیچه‌های شما را تقویت کرده و تحرک را بهبود می‌بخشند. ماساژ همچنین جریان خون را در نواحی آسیب دیده تحریک می کند که به تسریع بهبودی کمک می کند. علاوه بر این، تنش و درد عضلانی را کاهش می دهد، که آن را به ویژه برای ورزشکاران مفید می کند.

 

کلمات مرتبط :

فواید فیزیوتراپی برای کمر درد – فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات – فیزیوتراپی خوب در شریعتی – فیزیوتراپی در میرداماد – فیزیوتراپی در ونک – فیزیوتراپی در سیدخندان

مقالات بیشتر

کمردرد در افراد مسن – درمان کمردرد با فیزیوتراپی

کمردرد در افراد مسن یک مشکل رایج و محدود کننده است. کمردرد پس از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی دومین علامتی است که احتمالاً باعث تشدید مراجعه به کلینیک می شود. شیوع کمردرد در جمعیت سالمندان بیش از 70 درصد تخمین زده می شود. مانند بسیاری از شرایط بالینی دیگر، علت، سیر و ارزیابی کمردرد در افراد…

فیزیوتراپی در نیاوران – فیزیوتراپی در شمال تهران

فیزیوتراپی در نیاوران توسط متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی آیتن برای طیف وسیعی از اختلالات اسکلتی – عضلانی ، مشکلات نورولوژی و مشکلات کف لگن ارائه می شود. فیزیوتراپی به بهینه سازی حرکت و عملکرد انسان اختصاص دارد و شامل طیف گسترده ای از اقدامات با هدف ارتقاء، حفظ و بازیابی بهزیستی فیزیکی، روانی و اجتماعی…

درمان کمردرد با ورزش

درمان کمردرد با ورزش و فیزیوتراپی موثرترین روش غیرجراحی در درمان این اختلال اسکلتی – عضلانی شایع است که در کلینیک فیزیوتراپی آیتن در شریعتی ارائه می شود. کمردرد یکی از شایع ترین شکایات سلامتی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. کمردرد می تواند ناشی از عوامل…

کمردرد حاد

کمردرد حاد یک بیماری شایع است که بسیاری از افراد در مقطعی از زندگی خود آن را تجربه می کنند. با شروع ناگهانی درد در پشت مشخص می شود که معمولاً از چند روز تا چند هفته طول می کشد. کمر درد حاد می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله کشیدگی عضلانی، رگ به…

کمردرد به چه دلایلی رخ می دهد؟

کمردرد یکی از شایعترین بیماری های سیستم اسکلتی_عضلانی بدن انسان است بطوری که بسیاری از مراجعان به مراکز درمانی و کلینیک های فیزیوتراپی را افراد مبتلا به کمردرد تشکیل می دهند. متاسفانه با شیوع چاقی و کمر تحرکی سن ابتلا به کمردرد کاهش یافته بطوری که امروزه بسیاری از جوانان و حتی کودکان از کمردرد…

درمان دستی دیسک کمر

درمان دستی دیسک کمر به یک رویکرد عملی اشاره دارد که توسط فیزیوتراپیست ها برای کاهش درد و اختلال عملکرد مرتبط با فتق دیسک کمر یا برآمدگی در قسمت پایین کمر استفاده می شود. مشکلات دیسک کمر یکی از دلایل شایع کمردرد، سیاتیک و سایر علائمی است که می تواند به طور قابل توجهی بر…

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فیزیوتراپی در منزل

جستجو

دسته ها

دسته‌ها

آخرین مقالات

فیزیوتراپیست محمد رضا جان پور
keyboard_arrow_up
مشاوره در واتس آپ