فیزیوتراپی برای کمردرد در منزل

فیزیوتراپی برای کمردرد در منزل

فیزیوتراپی برای کمردرد در منزل روشی موثر در تسکین علائم بیماران است که می تواند به درمان عامل بوجود آورنده درد نیز کمک زیادی بکند.

زمانی که از کمردرد یا گردن درد رنج می برید، ممکن است وسوسه انگیز باشد که تمام روز روی مبل بمانید. اما این نسخه ای برای درد بیشتر است. اگرچه برخاستن و حرکت کردن ممکن است آخرین چیزی باشد که دوست دارید انجام دهید، اما فیزیوتراپی و ورزش می تواند بهترین راه برای کاهش درد باشد.

همیشه قبل از شروع فیزیوتراپی یا برنامه ورزشی با پزشک خود صحبت کنید و تاییدیه او را بگیرید.

ستون فقرات و کمر انسان از اجزای مختلفی تشکیل شده است و بروز آسیب در هریک از این اجزا می تواند می تواند منجر به بروز کمردرد شود ، از بیرون زدگی دیسک ها در ستون فقرات تا مشکلاتی همچون تنگی کانال نخاعی ، گرفتگی عضلات کمر و …

کمردرد می تواند به حدی شدید باشد که سبب دوری فرد ار محل کار و تحصیل شود و حتی فعالیت های روزمره فرد را دچار چالش کند ، به همین جهت استفاده از روش های مناسب همچون فیزیوتراپی برای کمردرد در منزل برای کمک به تسکین علائم کمردرد از اهمیت بالایی برخوردار است.

فیزیوتراپی کمردرد در درمان و بهبود بسیاری از شرایطی که منجر به بروز کمردرد می شوند موثر است.

بهترین نوع ورزش برای کمردرد یا ستون فقرات چیست؟

چه در حال فیزیوتراپی باشید و چه نباشید، باید فعالیت هوازی را امتحان کنید. ورزش‌هایی مانند دویدن، پیاده‌روی، استفاده از دوچرخه ثابت – همه این‌ها فعالیت‌های هوازی سبک هستند که نشان داده‌اند کمردرد را کاهش می‌دهند. 

اما وقتی نوبت به تمرینات خاص یا شدت تمرین می‌رسد، بسیار فردی است. آنچه برای یک فرد مفید است ممکن است باعث شود کمر یا گردن شخص دیگری بیشتر آسیب ببیند. یک فیزیوتراپیست می تواند به شما کمک کند تا تمرینات مناسب خود را پیدا کنید.

متخصص فیزیوتراپی برای کمردرد در منزل می تواند با توجه به شرایط شما بهترین نوع تمرینات ورزشی را برای شما در نظر بگیرد.

نکات فیزیوتراپی برای کمردرد در منزل

فیزیوتراپی برای کمردرد در منزل

چند قانون کلی وجود دارد. موضوع اصلی این است که هیچ تمرینی را که دردناک است انجام ندهید. فیزیوتراپی باید درد را تسکین دهد، نه اینکه باعث بیشتر شود. نباید هیچ آسیبی ایجاد کند.

همچنین برای افراد مبتلا به کمردرد یا گردن درد در نواحی خاص مهم است که از اقداماتی که آن نوع خاص از درد را بدتر می‌کند اجتناب کنند.

اکثر افرادی که می بینم کمردردی دارند که مربوط به مشکل دیسک است، مانند فتق (از جای خود خارج شده). این بیماران معمولاً در هنگام خم شدن به جلو، به خصوص در صبح بیشترین درد را دارند. دیسک هنوز آماده جذب نیرو یا وزن ناشی از خم شدن نیست.

متخصصان فیزیوتراپی در منزل معمولا به به بیماران مبتلا به مشکلات دیسک توصیه می کنند که حداقل در 45 دقیقه اول صبح از ورزش‌ها یا فعالیت‌هایی که شامل خم شدن به جلو در ناحیه کمر یا چرخش هستند، اجتناب کنند.

فیزیوتراپی یکی از مهم ترین درمان های کمردرد و عامل زمینه ای آن است و دارو نمی تواند جایگزین کاملی برای فیزیوتراپی باشد.

انجام تمرییات فیزیوتراپی به تنهایی ممکن است دشوار باشد، و برخی از آنها اگر به روش صحیح انجام نشوند می توانند باعث درد بیشتر شوند. یک فیزیوتراپیست می تواند شما را مشاهده کند و مطمئن شود که همه چیز را به درستی انجام می دهید.

انواع کمردرد

دو دسته کلی کمردرد وجود دارد. کمردرد حاد – که به طور ناگهانی ایجاد می شود – می تواند تشخیص های مختلفی داشته باشد. این می تواند به اندازه یک کشیدگی عضلانی خوش خیم، تا آسیب شدید نخاع باشد. درمان واقعاً با تشخیص دقیق تعیین می شود.

دسته دیگر دردهای مزمن کمر یا گردن است. معمولاً علت حادی ندارد. بیشتر به دلیل تغییرات ساییدگی است، مانند یک دیسک تحلیل رفته.

اگرچه انواع مختلفی از کمردرد و گردن وجود دارد، ما فیزیوتراپی را برای کمردرد یا گردن درد حاد و مزمن توصیه می کنیم، تا زمانی که درد حاد نیاز به مداخله پزشکی یا جراحی فوری نداشته باشد.

اما حتی اگر برای هر دو نوع مهم است، گاهی اوقات برای کمردرد یا گردن درد حاد کمی بهتر عمل می کند. درمان درد حاد به طور کلی آسان‌تر است – اکثر بیماران بعد از 6 هفته حدود 80 تا 90 درصد پس از شروع فیزیوتراپی برای کمردرد در منزل احساس بهتری دارند.

فیزیوتراپی برای کمردرد در منزل

یکی از رایج ترین روش هایی که فیزیوتراپیست ها از آن استفاده می کنند، روش مک کنزی است. این ارزیابی می‌کند که چگونه درد بر روی بیمار تاثیر می‌گذارد زمانی که او به روش‌های خاصی حرکت می‌کند، مانند خم شدن به جلو یا به عقب. این آزمایش می کند که کدام حرکات باعث بدتر یا بهبود درد کمر یا گردن می شود.

با استفاده از این نتایج می‌توان تمرین‌های تقویتی را تعیین کرد تا این حرکات باعث درد زیادی نشود.

چه در حال فیزیوتراپی باشید و چه نباشید، در صورت مشاهده علائم دیگر همراه با کمردرد، باید به پزشک مراجعه کنید. این‌ها می‌تواند نشانه‌ای از آسیب شدید باشد و اگر درمان نشود، می‌تواند باعث مشکلات طولانی‌مدت شود. آنها همچنین می توانند به یک بیماری عصبی جدی اشاره کنند.

اگر کمردرد یا گردن درد دارید، در صورتی که علائمی مانند درد در بازوها یا پاهایتان، بی حسی یا گزگز در ستون فقرات، بازوها یا پاهایتان نیز بروز کرد، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

همچنین اگر متوجه کمردرد یا گردن درد همراه با تب یا تعریق شبانه یا بی اختیاری روده یا مثانه شدید، به پزشک مراجعه کنید. بسیار مهم است که این شرایط را فورا بررسی کنید.

فواید فیزیوتراپی برای کمردرد در منزل

  • تسکین درد و دیگر علائم بیمار
  • کمک به درمان عامل بوحود آورنده کمردرد
  • بهبود دامنه حرکتی ستون فقرات و از بین بردن خشکی و سفتی ستون فقرات
  • از بین بردن محدودیت های حرکتی
  • تقویت عضلات کمر که کمک زیادی به جلوگیری از بروز مجدد درد می کند.

 

نویسنده: فیزیوتراپیست محمدرضا جان پور
شماره نظام پزشکی : ف ۴۹۳۹
فیزیوتراپی در کلینیک و‌ منزل (تهران،کرج)
نوبت دهی مشاوره و درمان : ۰۹۱۲۲۶۵۵۶۴۸

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی در منزل برای کمردرد – فیزیوتراپی در منزل پیروزی – فیزیوتراپی در منزل خیابان دماوند – فیزیوتراپی در منزل شرق تهران – فیزیوتراپی سکته مغزی در منزل – فیزیوتراپی در منزل شرق تهران – فیزیوتراپی در منزل نارمک – فیزیوتراپی در منزل تهرانپارس – فیزیوتراپی ام اس در منزل

مقالات بیشتر

بورسیت زانو – درمان بورسیت زانو با فیزیوتراپی

بورسیت زانو یا التهاب بورس های زانو ، التهاب کیسه‌ای کوچک پر از مایع (بورسا) است که در نزدیکی مفصل زانو قرار دارد. بورس ها کیسه های کوچک حاوی مایع هستند که مانند بالش عمل کرده و به کاهش اصطکاک بین استخوان‌ ها، عضلات و بافت های اطراف مفصل کمک می کنند. ۱۱ بورس در…

منوال تراپی

منوال تراپی یا درمان دستی یکی از روش‌ های درمانی در فیزیوتراپی است که در آن فیزیوتراپیست از دست‌ های خود برای ارزیابی و درمان اختلالات اسکلتی – عضلانی استفاده می‌کند. این روش درمانی در فیزیوتراپی با هدف کاهش درد، بهبود دامنه حرکتی، افزایش قدرت عضلانی و بازیابی عملکرد طبیعی مفاصل و بافت‌های نرم انجام…

درد مچ دست

درد مچ دست یک مشکل شایع است که می‌تواند ناشی از طیف وسیعی از عوامل باشد. از فعالیت‌های تکراری روزمره تا آسیب‌های ناگهانی، همه می‌توانند منجر به درد و ناراحتی در این ناحیه شوند. برای تشخیص دقیق علت درد مچ دست، پزشک معمولاً معاینه فیزیکی انجام می‌دهد و در مورد سابقه پزشکی و فعالیت‌های شما سوال…

فواید فیزیوتراپی در درمان کمردرد

فواید فیزیوتراپی در درمان کمردرد محدود به تسکین درد نیست ، بلکه به درمان عامل زمینه ای درد نیز کمک می کند. کمردرد می تواند به اشکال مختلف ظاهر شود، از ناراحتی حاد، کوتاه مدت تا درد مزمن و طولانی مدت. این می تواند ناشی از عوامل متعددی از جمله وضعیت بدنی نامناسب، عدم تعادل…

درمان پارگی دیسک کمر

درمان پارگی دیسک کمر با فیزیوتراپی بهترین روش درمان غیرجراحی مشکلات ستون فقرات است که توسط درمانگران ما در کلینیک فیزیوتراپی ارائه می شود. پارگی دیسک کمر که به عنوان فتق دیسک کمر نیز شناخته می شود، یک بیماری شایع ستون فقرات است که باعث درد و ناراحتی در ناحیه پایین ستون فقرات (کمر) می…

کمردرد در افراد مسن – درمان کمردرد با فیزیوتراپی

کمردرد در افراد مسن یک مشکل رایج و محدود کننده است. کمردرد پس از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی دومین علامتی است که احتمالاً باعث تشدید مراجعه به کلینیک می شود. شیوع کمردرد در جمعیت سالمندان بیش از 70 درصد تخمین زده می شود. مانند بسیاری از شرایط بالینی دیگر، علت، سیر و ارزیابی کمردرد در افراد…

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فیزیوتراپی در منزل

جستجو

دسته ها

دسته‌ها

آخرین مقالات

فیزیوتراپیست محمد رضا جان پور
keyboard_arrow_up
مشاوره در واتس آپ