فیزیوتراپی در حکیمیه

فیزیوتراپی در حکیمیه

فیزیوتراپی در حکیمیه ، فلکه سوم تهرانپارس ، فلکه دوم تهرانپارس ، استخر و دیگر مناطق شرقی تهران توسط متخصصان فیزیوتراپی در منزل ما ارائه می شود.

فیزیوتراپی درمان آسیب، بیماری و اختلالات از طریق روش های فیزیکی، مانند ورزش، ماساژ، دستکاری و سایر درمان ها است که روند بهبودی را سرعت می بخشد و از بروز آسیب دیدگی مجدد جلوگیری می کند ، روشهای درمانی فیزیوتارپی همچنین با کمک به تسکین درد بیمار و درمان مشکل وی نیاز به مصرف داروهای شیمیایی و جراحی های غیرضروری را کاهش می دهند.

متخصصان فیزیوتراپی در حکیمیه خدمات فیزیوتراپی در منزل را با بالاترین کیفت به عزیزانی که به هز دلیل توانایی مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی را ندارند ارائه می دهند.

بسیاری از افراد ممکن است بر این باور باشند که فیزیوتراپیست ها عمدتاً با آسیب های مربوط به کمر و ورزش کار می کنند، اما همیشه اینطور نیست. فیزیوتراپیست ها متخصصان بهداشتی بسیار آموزش دیده هستند که برای افرادی که از مشکلات جسمی ناشی از آسیب، بیماری های نورولوژیک و عوارض سالمندی رنج می برند، درمان می کنند.

هدف فیزیوتراپیست ها در مرکز فیزیوتراپی در حکیمیه بهبود کیفیت زندگی فرد با استفاده از انواع روش های درمانی برای کاهش درد و بازیابی عملکرد یا در صورت آسیب یا بیماری دائمی، کاهش اثرات هر گونه اختلال عملکرد است.

نقش فیزیوتراپیست در مرکز فیزیوتراپی در تهرانپارس شرقی

نقش فیزیوتراپیست متنوع است و به ندرت دو روز یکسان است. یک فیزیوتراپیست ممکن است برای تشخیص مشکلات و اجرای یک برنامه درمانی وضعیت جسمانی بیمار را ارزیابی کند، یا همچنین می‌تواند به بیماران راه رفتن را مجدد آموزش دهد یا به دیگران کمک کند تا با عصا، چارچوب راه رفتن یا ویلچر کنار بیایند.

آموزش نیز نقش اساسی در فیزیوتراپی دارد. فیزیوتراپیست‌های ما در مزکر فیزیوتراپی در منزل حکیمیه زمان زیادی را صرف آموزش بیماران، خانواده‌هایشان و جامعه می‌کنند تا از آسیب‌ها جلوگیری کنند و به مردم کمک کنند سبک زندگی سالمی داشته باشند.

یک فیزیوتراپیست همچنین ممکن است برنامه های تناسب اندام جامعه را برنامه ریزی و اجرا کند. در نهایت، فیزیوتراپیست ها نیز می توانند گواهی مرخصی استعلاجی را در صورت لزوم صادر کنند.

فیزیوتراپیست های ما در مرکز فیزیوتراپی در حکیمیه در طول حرفه خود انواع افراد از جمله کودکان فلج مغزی، نوزادان نارس، زنان باردار، افرادی که تحت توانبخشی قرار می گیرند، ورزشکاران، افراد مسن (برای بهبود وضعیت جسمانی آنها) و کسانی که به دنبال بیماری قلبی، سکته مغزی یا به کمک نیاز دارند، درمان می کنند.

فیزیوتراپی در حکیمیه

انواع روشهای فیزیوتراپی در حکیمیه

فیزیوتراپی می تواند یک درمان موثر برای بسیاری از شرایط باشد و درمان های زیر می تواند به کاهش زمان بهبودی پس از انواع جراحی کمک کند.

فیزیوتراپیست ها می توانند در چندین زمینه مختلف از جمله پزشکی ورزشی، سلامت کودکان (اطفال) و سلامت زنان تخصص داشته باشند، مهم ترین حوزه های فعالیت متخصصان فیزیوتراپی در تهرانپارس:

اسکلتی عضلانی که به آن فیزیوتراپی ارتوپدی نیز می گویند و برای درمان بیماری هایی مانند رگ به رگ شدن عضلات، کمردرد و گردن درد، آرتریت و آرتروز مفاصل بدن از جملخ آرتروز زانو و شانه، کشیدگی عضلات، بی اختیاری ادرار ناشی از ضعف عضلات کف لگن، بورسیت همچون بورسیت زانو، مشکلات وضعیت بدنی و ناهنجاریهای ستون فقرات همچون کیفوز و اسکولیوز، آسیب های ورزشی و محل کار و همچنین کاهش تحرک استفاده می شود. توانبخشی پس از جراحی های ارتوپدی از جمله جراحی تعویض مفصل زانو یکی از خدماتی است که متخصصان فیزیوتراپی در حکیمیه به عزیزانی که مایل هستند از خدمات فیزیوتراپی در منزل بهره مند شوند ارائه می دهند.

عصبی. فیزیوتراپی در این حوزه برای درمان اختلالات سیستم عصبی، از جمله سکته مغزی، آسیب های نخاعی، آسیب های مغزی اکتسابی، مولتیپل اسکلروزیس و بیماری پارکینسون استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای توانبخشی پس از جراحی مغز که منجر به مشکلات حسی و حرکتی شده استفاده کرد.

فیزیوتراپی تنفسی نیز یکی از حوزه های تخصصی فعالیت متخصصان فیزیوتراپی در حکیمیه است که به توانبخشی در بیماران آسم ، برونشیت مزمن، آمفیزم و سایر اختلالات قلبی-تنفسی کمک زیادی می کند.

فیزیوتراپی قلبی و عروقی نیز به بهبود عملکرد قلبی و توانبخشی پس از سکته قلبی و سایز اختلالات قلبی ـ عروقی کمک می کند.

انواع درمان در فیزیوتراپی

درمان هر فرد متناسب با نیازهای خاص او طراحی شده است و فیزیوتراپیست از بین طیف گسترده ای از درمان ها، از جمله:

درمان‌های دستی – این درمان‌ها می‌تواند شامل دستکاری و تحرک مفصل (که حرکت ستون فقرات را فراهم می‌کند)، تمرین مقاومتی دستی و کشش باشد. این تکنیک می تواند به تسکین درد ، بهبود جریان خون و بهبود عملکرد ستون فقرات کمک کند و مشکلات ستون فقرات را از بین ببرد.

برنامه های ورزشی – مانند تمریناتی برا تقویت عضلات، تمرینات مجدد وضعیت بدن،تمرینات کششی برای افزایش دامنه حرکتی و …

تکنیک های الکتروتراپی – شامل تحریک الکتریکی عصب از راه پوست (TENS)، لیزر درمانی، دیاترمی و اولتراسوند است.

در بسیاری از موارد، آسیب می تواند توسط عوامل زمینه ای دیگر ایجاد شود. ممکن است کمردرد مداوم ناشی از فعالیت های مکرر مرتبط با کار، وضعیت بدنی نامناسب، اضافه وزن یا حتی استفاده از تکنیک های اشتباه هنگام انجام یک ورزش باشد. فیزیوتراپیست با ارائه راهکارها و آموزش هایی به فرد سعی می کند به بهبود این مشکلات کمک کند.

بر این اساس، فیزیوتراپیست نه تنها کمردرد را درمان می کند، بلکه به عوامل دیگر نیز می پردازد. هدف این رویکرد جامع کاهش خطر وقوع مجدد آسیب است.

متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی در حکیمیه با توجه به نیاز هر بیمار و شرایط وی از متدها و مدالیته های مختلفی بهره می برند.

آن دسته از عزیزانی که در مناطق شرق تهران از جمله فلکه اول تهرانپارس ، فلکه دوم تهرانپارس ، فلکه سوم و چهارم تهرانپارس ، خیابان استخر و … زندگی می کنند و نیازمند خدمات فیزیوتراپی در منزل هستند می توانند از خدمات متخصصان ما بهره مند شوند.

 

نویسنده: فیزیوتراپیست محمدرضا جان پور
شماره نظام پزشکی : ف ۴۹۳۹
فیزیوتراپی در منزل و کلینیک (تهران و کرج)
نوبت دهی مشاوره و درمان : ۰۹۱۲۲۶۵۵۶۴۸

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی در تهران نو – فواید فیزیوتراپی در منزل – فیزیوتراپی در منزل توسط خانم – قیمت فیزیوتراپی در منزل – فیزیوتراپی در منزل توسط آقا – فیزیوتراپی در منزل با بیمه تکمیلی – فیزیوتراپی در بلوار پروین – فیزیوتراپی خوب در تهرانپارس شرقی – فیزیوتراپی در فلکه سوم تهرانپارس

مقالات بیشتر

گزگز دست و پا

گزگز دست و پا ، عارضه ای که شاید بسیاری از ما در طول زندگی خود آن را تجربه کرده ایم. این حالت که به عنوان “گزگز” شناخته می‌شود، می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و باعث نگرانی شود. آیا این مشکل موقتی است یا نشان‌دهنده یک مشکل جدی‌تر است؟  علائم گزگز معمولاً به شکل حس سوزن‌…

پارگی تاندونهای شانه

پارگی تاندونهای شانه یکی از آسیب‌های شایعی است که به ویژه در افراد فعال و ورزشکار رخ می‌دهد و منجر به درد شانه می شود. این نوع آسیب می‌تواند باعث درد، کاهش حرکت و حتی از دست دادن قدرت عضلات شانه شود. آگاهی از علل و روش‌های درمان این مشکل می‌تواند به پیشگیری و بهبود…

بورسیت زانو – درمان بورسیت زانو با فیزیوتراپی

بورسیت زانو یا التهاب بورس های زانو ، التهاب کیسه‌ای کوچک پر از مایع (بورسا) است که در نزدیکی مفصل زانو قرار دارد. بورس ها کیسه های کوچک حاوی مایع هستند که مانند بالش عمل کرده و به کاهش اصطکاک بین استخوان‌ ها، عضلات و بافت های اطراف مفصل کمک می کنند. ۱۱ بورس در…

منوال تراپی

منوال تراپی یا درمان دستی یکی از روش‌ های درمانی در فیزیوتراپی است که در آن فیزیوتراپیست از دست‌ های خود برای ارزیابی و درمان اختلالات اسکلتی – عضلانی استفاده می‌کند. این روش درمانی در فیزیوتراپی با هدف کاهش درد، بهبود دامنه حرکتی، افزایش قدرت عضلانی و بازیابی عملکرد طبیعی مفاصل و بافت‌های نرم انجام…

درد مچ دست

درد مچ دست یک مشکل شایع است که می‌تواند ناشی از طیف وسیعی از عوامل باشد. از فعالیت‌های تکراری روزمره تا آسیب‌های ناگهانی، همه می‌توانند منجر به درد و ناراحتی در این ناحیه شوند. برای تشخیص دقیق علت درد مچ دست، پزشک معمولاً معاینه فیزیکی انجام می‌دهد و در مورد سابقه پزشکی و فعالیت‌های شما سوال…

فواید فیزیوتراپی در درمان کمردرد

فواید فیزیوتراپی در درمان کمردرد محدود به تسکین درد نیست ، بلکه به درمان عامل زمینه ای درد نیز کمک می کند. کمردرد می تواند به اشکال مختلف ظاهر شود، از ناراحتی حاد، کوتاه مدت تا درد مزمن و طولانی مدت. این می تواند ناشی از عوامل متعددی از جمله وضعیت بدنی نامناسب، عدم تعادل…

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فیزیوتراپی در منزل

جستجو

دسته ها

دسته‌ها

آخرین مقالات

فیزیوتراپیست محمد رضا جان پور
keyboard_arrow_up
مشاوره در واتس آپ