فیزیوتراپی در ونک

فیزیوتراپی در ونک

فیزیوتراپی در ونک

فیزیوتراپی شکل موثری از مراقبت های بهداشتی است که می تواند به افراد مبتلا به بسیاری از بیماری ها کمک کند.

چه نیاز به توانبخشی از آسیب زانو داشته باشید، چه کمردرد مزمن داشته باشید یا بخواهید درد را برای شرایطی مانند دیابت یا بیماری قلبی مدیریت کنید، دکتر فیزیوتراپی می تواند به شما کمک کند.

فیزیوتراپی طیف وسیعی از خدمات تخصصی سودمند را به بیماران مبتلا به بیماری‌ های قلبی و ریوی، آسیب‌ های تروماتیک، آسیب های محل کار و ورزشی، قطع عضو، آرتروز مفاصل و آرتریت، سکته مغزی، آسیب مغزی، آسیب نخاعی و عصبی، سرطان و نیازهای قبل و بعد از جراحی های ارتوپدی از جمله جراحی تعویض مفصل زانو و لگن.

دکتر فیزیوتراپی می تواند به شما کمک کند قدرت بدنی، انعطاف پذیری و عملکرد را دوباره به دست آورید. این نه تنها به فرد اجازه می دهد تا کارهای روزمره را پس از آسیب ادامه دهد، بلکه خطر عود مجدد آسیب را نیز کاهش می دهد. این شکل از درمان برای افرادی که از ناتوانی جسمی، درد مزمن یا آسیب رنج می برند مفید است و به آنها اجازه می دهد تا برای انجام کارهای روزمره بدون مشکل قدرت و تحرک خود را بدست آورند.

دکتر فیزیوتراپی به افراد کمک می کند تا عملکرد فیزیکی را بازیابی و حفظ کنند که امکان زندگی مستقل را حتی با محدودیت های فیزیکی فراهم می کند.

در اولین ویزیت شما در مرکز فیزیوتراپی در ونک ، دکتر فیزیوتراپی وضعیت سلامت فعلی شما را ارزیابی می کند و تاریخچه پزشکی شما را با جزئیات بررسی می کند. آنها تناسب شما را برای روش های درمانی ارزیابی می‌کنند تا یک برنامه درمانی را ایجاد کنند که نیازهای خاص شما را برآورده کند.

فواید مراجعه به فیزیوتراپی در ونک

جلسات درمانی فیزیوتراپی فقط برای دردهای مزمن و آسیب های جدی نیست. فیزیوتراپیست ها می توانند افراد مبتلا به دردها و دردهای رایج و روزمره را درمان کنند و به آنها در مورد راه هایی برای داشتن یک زندگی کامل و مستقل آموزش دهند.

فیزیوتراپیست ها متخصصان بسیار آموزش دیده ای هستند که مهارت هایی برای بهبود عملکرد فیزیکی و کیفیت کلی زندگی شما دارند. آنها همچنین می توانند به شما کمک کنند تا شرایط موجود را مدیریت کنید تا تأثیر آنها بر روال روزانه شما کاهش یابد. هدف فیزیوتراپیست ها این است که به شما کمک کنند تا دوباره آزادانه حرکت کنید و به شما کمک کنند کارهایی را که دوست دارید انجام دهید.

مراجعه به دکتر فیزیوتراپی به عنوان بخشی از بهبودی پس از یک آسیب یا مدیریت یک بیماری مزمن مزایای زیادی دارد. مزایا عبارتند از:

به حداقل رساندن یا از بین بردن درد: این دلیل اصلی مراجعه اکثر افراد به دکتر فیزیوتراپی است. این شکل از درمان می تواند به شما کمک کند تا دردهای آزاردهنده را به حداقل برسانید یا حتی به طور کامل از بین ببرید. هدف کلی فیزیوتراپی این است که به شما کمک کند دوباره بدون درد و سالم شوید.

مراقبت شخصی: هیچ دو بیمار یکسان درمان نمی شوند. تمام برنامه های فیزیوتراپی بر اساس نیازهای خاص شما است.

بهبود عملکرد: فیزیوتراپی فقط برای افراد مبتلا به صدمات و شرایط سلامتی نیست. همچنین برای افرادی که دردهای معمولی دارند و می‌خواهند عملکرد و انعطاف‌ پذیری خود را برای تناسب اندام و فعال بودن افزایش دهند، بسیار موثر است.

سایر فواید

اعتماد به نفس: آسیب های جسمی و شرایط سلامتی اغلب باعث از دست دادن اعتماد به نفس افراد می شود. اگر آسیب دیدگی مچ پا دارید، ممکن است مانند قبل از آسیب، اعتماد به نفس لازم برای دویدن را نداشته باشید. فیزیوتراپی می تواند به شما کمک کند هم بدن و هم ذهن خود را تقویت کنید تا اعتماد به نفس خود را در عملکرد صحیح خود بازگردانید.

مدیریت درد: بسته به شرایط خود، ممکن است به دنبال راهی برای درمان درد مزمن باشید. متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی در ونک طیف وسیعی از درمان ها را ارائه می دهند که می تواند به کاهش سطح درد شما کمک کند و به شما در مقابله با آن کمک کند.

کاهش نیاز به دارو: فیزیوتراپی به جای اتکا به دارو برای مدیریت یک بیماری، جایگزینی بدون دارو برای کمک به مدیریت سلامت و غلبه بر بیماری است.

بازیابی سطح فعالیت بعد از آسیب: آسیب‌ ها اتفاق می‌افتند، اما نحوه برخورد با آن‌ها بعد از آن است که به شما کمک می‌کند سریع و مؤثر بهبود پیدا کنید. فیزیوتراپی به شما کمک می کند تا عملکرد، قدرت و انعطاف پذیری خود را به گونه ای بازیابی کنید که احتمال وقوع مجدد آسیب یا وضعیت شما را کاهش دهد.

بهبود خواب: مقابله با درد نه تنها بر کیفیت زندگی شما در طول روز تأثیر می گذارد، بلکه بر توانایی شما برای خواب شبانه نیز تأثیر می گذارد. کاهش سطح درد به شما کمک می‌کند تا در شب بهتر بخوابید و به بدن شما اجازه استراحت و بهبودی می‌دهد.

فیزیوتراپی در ونک به چه مشکلاتی کمک می کند؟

کمردرد و گردن درد همیشه مشکلاتی هستند که فیزیوتراپیست ها بیشتر آن را مشاهده می کنند، اما به نظر می رسد این روزها بسیار شایع تر شده اند. فیزیوتراپیست ها می توانند در ارزیابی وضعیت بدن، مکانیک حرکت، و توصیه هایی در مورد ارگونومی دفتر خانه به شما کمک کنند. اغلب تنظیمات کوچک به جلوگیری از مشکلات آینده کمک می کند و به رفع مشکلات فعلی کمک می کند.

اکثر دردهای مفصلی معمولاً مربوط به پیچ خوردگی ها و کشیدگی هایی است که آسیب بافتی را شامل می شود مانند پیچ خوردگی مچ پا یا زانو. درد موضعی همچنین می‌ تواند ناشی از شرایط التهابی مؤثر بر مفصل باشد، مانند استئوآرتریت، یک مشکل مرتبط با سن و فعالیت که باعث آسیب در خود مفصل می‌ شود.

مشکلات حرکتی پس از سکته مغزی و سایر اختلالات نورولوژیک شایع مانند ام اس و پارکینسون نیز با روشهای فیزیوتراپی قابل درمان هستند.

فیزیوتراپی کف لگن نیز شاخه ای تخصصی از فیزیوتراپی است که به درمان مشکلات ناشی از ضعف و اختلال در عملکرد عضلات کف لگن کمک می کند و توسط متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی در ونک ارائه می شود.

مقالات بیشتر

گزگز دست و پا

گزگز دست و پا ، عارضه ای که شاید بسیاری از ما در طول زندگی خود آن را تجربه کرده ایم. این حالت که به عنوان “گزگز” شناخته می‌شود، می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و باعث نگرانی شود. آیا این مشکل موقتی است یا نشان‌دهنده یک مشکل جدی‌تر است؟  علائم گزگز معمولاً به شکل حس سوزن‌…

پارگی تاندونهای شانه

پارگی تاندونهای شانه یکی از آسیب‌های شایعی است که به ویژه در افراد فعال و ورزشکار رخ می‌دهد و منجر به درد شانه می شود. این نوع آسیب می‌تواند باعث درد، کاهش حرکت و حتی از دست دادن قدرت عضلات شانه شود. آگاهی از علل و روش‌های درمان این مشکل می‌تواند به پیشگیری و بهبود…

بورسیت زانو – درمان بورسیت زانو با فیزیوتراپی

بورسیت زانو یا التهاب بورس های زانو ، التهاب کیسه‌ای کوچک پر از مایع (بورسا) است که در نزدیکی مفصل زانو قرار دارد. بورس ها کیسه های کوچک حاوی مایع هستند که مانند بالش عمل کرده و به کاهش اصطکاک بین استخوان‌ ها، عضلات و بافت های اطراف مفصل کمک می کنند. ۱۱ بورس در…

منوال تراپی

منوال تراپی یا درمان دستی یکی از روش‌ های درمانی در فیزیوتراپی است که در آن فیزیوتراپیست از دست‌ های خود برای ارزیابی و درمان اختلالات اسکلتی – عضلانی استفاده می‌کند. این روش درمانی در فیزیوتراپی با هدف کاهش درد، بهبود دامنه حرکتی، افزایش قدرت عضلانی و بازیابی عملکرد طبیعی مفاصل و بافت‌های نرم انجام…

درد مچ دست

درد مچ دست یک مشکل شایع است که می‌تواند ناشی از طیف وسیعی از عوامل باشد. از فعالیت‌های تکراری روزمره تا آسیب‌های ناگهانی، همه می‌توانند منجر به درد و ناراحتی در این ناحیه شوند. برای تشخیص دقیق علت درد مچ دست، پزشک معمولاً معاینه فیزیکی انجام می‌دهد و در مورد سابقه پزشکی و فعالیت‌های شما سوال…

فواید فیزیوتراپی در درمان کمردرد

فواید فیزیوتراپی در درمان کمردرد محدود به تسکین درد نیست ، بلکه به درمان عامل زمینه ای درد نیز کمک می کند. کمردرد می تواند به اشکال مختلف ظاهر شود، از ناراحتی حاد، کوتاه مدت تا درد مزمن و طولانی مدت. این می تواند ناشی از عوامل متعددی از جمله وضعیت بدنی نامناسب، عدم تعادل…

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فیزیوتراپی در منزل

جستجو

دسته ها

دسته‌ها

آخرین مقالات

فیزیوتراپیست محمد رضا جان پور
keyboard_arrow_up
مشاوره در واتس آپ