مزایای فیزیوتراپی در منزل

مزایای فیزیوتراپی در منزل

مزایای فیزیوتراپی در منزل برای بیمار چیست؟

از جمله فوائد و مزایایی قابل توجه دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل برای بیمار این است که اعضای خانواده در کنار بیمار بوده و میتوانند در صورت بروز مسئله یا اشکالی به وی کمک کنند ، اتفاقی که شاید در صورت حضور در کلینیک‌ های فیزیوتراپی رخ نداده و بر نگرانی افراد شدت ببخشد.

حضور فیزیکال تراپیست در منزل به این معناست که وی میتواند حرکات درمانی بیمار را رصد نموده و میتواند بطور راحت ‌تری دلیل بروز برخی از آسیب‌ ها و بیماری ها را متوجه شود ، برای مثال ممکن است زاویه ‌ی صندلی شما مناسب تلویزیون تماشا نمودن نباشد. فیزیوتراپیست با حضور در منزل قادر است از نزدیک چنین مشکلاتی را مشاهده کرده و در صورت صلاح دید به افراد راهکارهای اصلاحی ارائه دهد.

ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل به طور ویژه برای گروه سنی سالمندان میتواند آنها را از خطراتی همچون هوای ناسالم، استرس های محیطی و نشستن و منتظر ماندن در سالن‌ های انتظار غالبا شلوغ و پر سر و صدا کلینیک های درمانی در امان داشته باشد.

این‌ چند نمونه فقط تعداد کمی از مزایا‌ی مهم فیزیوتراپی در منزل بود که خدمت شریفتان ارائه شد.ایمان داریم که اگر خود شما بزرگواران نیز بیشتر به این موضوع فکر کنید، به مزیت‌ های بسیار بیشتری از خدمات فیزیوتراپی در منزل برسید.

متدهایی ‌هایی که یک فیزیوتراپ در منزل ارائه میدهد شامل چه آیتم هایی است؟

فعالیت‌ های درمانی یک فیزیوتراپ (که البته نام صحیح آن فیزیوتراپیست است) دامنه ‌ی بزرگی را در بر میگیرد که مقدور نیست تمام آن موارد را تمام در این مقاله بیان نمود ولی میتوان اینگونه متدهای درمانی ارائه شده توسط فیزیوتراپیست را به دو دسته‌ ی اساسی خلاصه نمود:

دسته اول متدهایی هستند که توسط فیزیوتراپیست بدون کاربرد ابزار و دستگاه ‌های الکتروتراپی انجام میشود متدهایی همچون منوال تراپی (درمانهای دستی و منوال)، موبیلیزاسیون درات یک،دو،سه،چهار،منیپولاسیون،مایوفاسیال ریلیز، ماساژهای تخصصی دستی و دیگر متدهای درمانی دستی که توسط فیزیوتراپیست انجام میشود در این گروه جای میگیرند. فیزیوتراپیست با استفاده از این متدها میتواند حمایت بسیار ارزشمندی در جهت و راستای بهبود روند درمانی افراد نیازمند فیزیوتراپی و توانبخشی میکند. 

دسته دوم متدهایی هستند که توسط فیزیوتراپیست با استفاده از دستگاه ‌های الکتروتراپی یا برخی ابزارها انجام میشود. تعدادی از اینسترومنت های فیزیوتراپی قابل حمل و پرتابل بوده و برای فیزیکال تراپیست میسر است که به همراه خود آنها را به منزل بیمار حمل کند. برای مثال سوزن های مخصوص طب سوزنی (درای نیدلینگ) یا انواع دستگاه های الکتروتراپی از جمله وسایلی هستند که در سرویس های فیزیوتراپی در منزل کاربرد دارند و فیزیوتراپیست در روند درمان بیمار از آنها بهره میجوید.

اگر برای شما عزیزان جای پرسش است که الکتروتراپی چیست و چه کاربردهایی برای درمان بیماران دارد در ادامه به معرفی الکتروتراپی(برق درمانی) میپردازیم.

الکتروتراپی یک نوع از درمانهای مدیکال است که با هدف کاهش و رفع درد و تحریک بافت های عضلانی اسکلتی و پوستی که به علت آسیب های ماسکولواسکلتال دچار درد شده اند، استفاده میشود.

الکتروتراپی یک روش درمانی براساس استفاده از جریانات الکتریکی جهت تحریک عضلات (با هدف کاهش درد یا تقویت عضلات) است که کاملا بی خطر میباشد.در این متد الکترودها بر روی پوست شما وصل شده و فقط یک احساس تحریک یا لرزش روی پوست‌ خود خواهید داشت.

در غالب موارد متدهای مختلف فیزیوتراپی در کنار یکدیگر جهت درمان کاربرد دارند تا بهبودی بیمار با سرعت قابل ملاحظه ای حاصل شود.

برای آگاهی از آنکه بدانید دقیقا به چه نوع متدی از فیزیوتراپی نیازمندید نیاز خواهد بود تا مشکل خود را با یک متخصص فیزیوتراپی مطرح کرده و در این زمینه از او مشاوره بگیرید. برای مشاوره با دکتر فیزیوتراپ میتوانید با شماره زیر مقاله در تماس باشید.

با ما همراه باشید تا بیشتر با خدمات فیزیوتراپی در منزل آشنا شوید

سرویس های فیزیوتراپی در منزل شامل چه مواردی میباشد؟

فیزیوتراپیست های آقا و خانم مجموعه ما که جهت ارائه خدمات فیزیوتراپی در منزل در تهران و کرج ارسال میشوند و در خدمتتان خواهند بود هر خدمتی که در حوزه ‌ی درمان های فیزیوتراپی و ریهبیلیتاسیون (توانبخشی) قرار بگیرد و امکانات مورد نیاز جهت انجام آن در منزل وجود داشته باشد را به شما ارائه میدهند.تنوع خدمات فیزیوتراپی در منزل بسیار زیاد است و ما در این قسمت به خدمات فیزیوتراپی در منزل که متقاضیان بیشتری دارند اشاره خواهیم داشت.

  • فیزیوتراپی گردن در منزل

به جهت وجود و افزایش روزافزون استفاده از گوشی های هوشمند،تبلت ها،لپ‌ تاپ ها،کتاب و استفاده ‌ی نادرست خیلی از ما از این وسایل،ناحیه گردن در معرض آسیب‌ های بسیاری قرار خواهد داشت. ستون فقرات گردنی ما تحمل کننده ‌و نگهدارنده وزن سر است و خم کردن آن در هنگام مطالعه کردن یا کار با گوشی ها یا تبلت ها م‌تواند منجر به ضایعات و آسیب ‌های جدی در ناحیه گردن شود و فرد را نیازمند فیزیوتراپی گردن کند. فیزیوتراپیست‌ های مجموعه ما خدمات فیزیوتراپی گردن در منزل را با استفاده از دستگاه های مجهز،تمرین درمانی تخصصی،سوزن درمانی (درای نیدلینگ) و‌ تمرینات دستی (منوال تراپی) انجام میدهند تا آسیب‌های رخ داده گردن را کمتر کرده و افراد را به سمت سلامتی هدایت کنند.

  • فیزیوتراپی کمر در منزل

ستون فقرات ناحیه کمر ما نیز در معرض ضایعات و آسیب‌ های زیادی قرار دارد مانند درد‌های حاد یا مزمن عضلانی مفصلی، سوزن سوزن‌ شدن‌، وجود تریگر پوینت ها(Trigger Points)، فتق های دیسک ناحیه کمر، تنگی کانال ناحیه کمری، دفورمیتی ها و بدشکلی های ستون فقرات و موارد دیگر. فیزیوتراپیست ‌های مجموعه ما جهت ارائه خدمات فیزیوتراپی کمر در منزل در خدمت شما عزیزان خواهند بود و میتوانند به درمان مشکلات کمر شما بزرگواران کمک شایانی کنند. یکی از مهم ترین مزایای فیزیوتراپی کمر در منزل این است که بیمار نیازی به مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی که می تواند برای وی دشوار باشد ندارد ، فیزیوتراپی در منزل شامل متدهای ارزشمند و مختلف جهت بهبود و درمان است که بسته به شرایط بیمار و آسیب ‌های وی انجام میگردد. برخی از این روشهای فیزیوتراپی کمر در منزل عبارتند از ورزش‌ درمانی تخصصی، درمان‌ های منوال و دستی، تحریکات الکتریکی،درای نیدلینگ(طب سوزنی).

  • فیزیوتراپی شانه یخ زده در منزل

شانه هم از جمله مفاصل هایپرموبایل در بدن است و به همین جهت هم میتواند در معرض آسیب ‌های مختلف قرار بگیرد.بسیاری از این آسیب ‌ها شانه با ورزش‌های اصلاحی فیزیوتراپی و سایر متد‌های فیزیوتراپی قابل درمان هستند. در زمینه ‌ی فیزیوتراپی فروزن شولدر یا یخ زدگی شانه در منزل نیز میتوانید از خدمات فیزیوتراپیست ‌های ما در منزل بهره مند شوید.

  • فیزیوتراپی دست در منزل 

کافیست اعمال یک روز عادی‌ خود را مرور کنید.آن وقت است که میتوجه میشوید این دستی که خدا به ما داده چقدر کار‌ها را برایمان آسان نموده است. دست ما هم در اثر رخدادهای مختلف میتواند آسیب هایی همچون آرتروز،قطع و کشیدگی تاندون،شکستگی ها،دردهای شدید در نواحی مختلف دست و موارد دیگر را متحمل شود. باز هم جای نگرانی نخواهد بود چرا که متخصصان فیزیوتراپی مجموعه ما میتوانند در زمینه فیزیوتراپی در منزل دست هم در خدمت شما عزیزان باشند.

  • فیزیوتراپی زانو در منزل

زانو بزرگترین مفصل و‌ یکی از مهمترین عضو‌های بدن انسان است.همین مفصل به جهت تنوع حرکاتی که دارد بسیاری از فعالیت ‌ها مانند راه رفتن،خم و راست کردن پا،بالا و پایین رفتن رفتن از پله و غیره را برای ما امکان پذیر کرده است.

از جمله آسیب ‌های خیلی مهمی که به زانو وارد میگردد، میتوانیم به ساییدگی (آرتروز) و تخریب مفصل زانو،آسیب لیگامان ها (رباط‌ ها) و مینیسک‌های زانو،کپسول مفصلی و شکستگی‌ ها اشاره کنیم. فیزیوتراپی زانو در منزل برای این چنین آسیب‌ هایی میتواند بسیار کمک کننده باشد. فیزیوتراپیست‌های کلینیک ما زمینه فیزیوتراپی زانو،متناسب با آسیب دیدگی رخ داده میتوانند از طریق روش‌های مختلفی مانند درای نیدل،استفاده از گرما،الکتروتراپی،تمرینات تخصصی ودرمان های دستی به بیماران عزیز کمک کنند.

  • فیزیوتراپی کف لگن در منزل

اگر در قسمت هایی همچون کوکسیکس (دنبالچه)،آلت تناسلی،کف لگن(نواحد جنیتال و مقعد) درد یا اختلال عملکردی احساس کردید به احتمال زیاد این درد مربوط به لگن شما باشد. گاهی اوقات این دردها در مفاصل و عضلات به حدی میرسد که مانع از انجام کارهای روزانه‌ افراد شده و حرکت را برایشان دشوار میکند. معمولا بهترین توصیه برای این افراد استفاده از سرویس های فیزیوتراپی در منزل لگن میباشد.فیزیوتراپیست با معاینه بیمار و متناسب با شرایط وی از روش ‌ها و تکنیک‌های مختلفی برای ارتقای عملکرد بدن او استفاده می‌کند . این سرویس فیزیوتراپی در منزل هم از جمله سرویس ‌هایی است که توسط کلینیک ما پوشش داده میشود و می‌توانید از آن بهره مند شوید.

  • فیزیوتراپی پا در منزل

پا هم از جمله قسمت ‌هایی است که در صورت ضایعه و آسیب دیدگی،انسان را با چالش‌ های جدی همچون خانه نشینی مواجه میکند.جهت دریافت خدمات راه اندازی و فیزیوتراپی برای درمان دردهای ناحیه پا می‌توانید از خدمات و مزایای فیزیوتراپی پا در منزل کلینیک ما استفاده کنید تا یک فیزیوتراپ متخصص و با تجربه در خدمتتان باشد.

  • فیزیوتراپی پارگی رباط صلیبی در منزل

رباط صلیبی در زانو از لغزش استخوان ساق پا در زیر استخوان ران جلوگیری به عمل می آورد. بسته به میزان کشیدگی یا پارگی در زمان آسیب رباط صلیبی پزشک متخصص ارتوپد دارو، فیزیوتراپی یا عمل جراحی را تجویز می‌کند.دامنه حرکتی فردی که با پارگی رباط صلیبی مواجه شده به شدت کم میشود و جهت برگرداندن زانو به حالت نرمال می باید زیر نظر یک متخصص فیزیوتراپی باشد. با توجه به اینکه جابه جا کردن بیمار کار ساده ای نبوده و هم خود بیمار را میرنجاند و هم همراه او را،ضمنا ماندن بیش از دو هفته در بیمارستان نیز روحیه وی را تضعیف میکند،توصیه اکید میکنیم که برای چنین بیمارانی از خدمات فیزیوتراپی پارگی رباط صلیبی در منزل استفاده کنید.

  • فیزیوتراپی بیمار پارکینسون در منزل

پارکینسون از جمله بیماری های نورولوژی است که از اختلال در سیستم عصبی و عملکرد سلول های مترشحه دوپامین در مغز ناشی شده و به صورت مستقیم روی اندام های حرکتی بیمار تاثیر میگذارد. با این وصف در کنار تجویز داروهایی همچون پارکیسول،لوادوپا،مادوپا،دپاکین و غیره استفاده از مزایای فیزیوتراپی در منزل نیز میتواند در درمان این بیماران تاثیر بسزایی داشته باشد. با توجه به اینکه بیمار پارکینسون برای راه رفتن و‌حفظ تعادل مشکل دارد و از طرفی فیزیوتراپی برای درمان او بسیار حائز اهمیت است توصیه میکنیم از خدمات فیزیوتراپی بیمار پارکینسون در منزل کلینیک ما استفاده کنید.

  • فیزیوتراپی بیمار سکته مغزی در منزل

متاسفانه از بیماری های رایج در افراد با سنین بالا سکته مغزی را میتوان نام برد.سکته مغزی به علت ایجاد اختلال در عروق مغز و عدم اکسیژن رسانی به قسمتی از بافت مغزی رخ میدهد.در کنار روش های درمانی مختلف و به خصوص دارودرمانی،فیزیوتراپی سکته مغزی در منزل نیز میتواند به بهبود بیماری که دچار سکته مغزی شده است کمک شایانی نماید. یکی از مزایای فیزیوتراپی در منزل بیماری سکته مغزی این است که فیزیوتراپی منظم در این شرایط کمک زیادی به روند بهبود بیمار و کاهش عوارض سکته مغزی خواهد کرد.

فیزیوتراپی در منزل تهران و کرج

تفاوتی نیست که در کجای تهران و کرج ساکن باشید. اگر نیاز به سرویس فیزیوتراپی در منزل دارید میتوانید از فیزیوتراپیست های آقا و خانم مجموعه ما استفاده کنید. لازم است به این نکته اشاره داشته باشیم که که حتی افرادی که در حومه ‌ی تهران و در شهرهای مختلفی همچون پرند یا پردیس زندگی میکنند هم میتوانند از خدمات فیزیوتراپی در منزل استفاده کنند.

بیماران بزرگوار جهت دریافت خدمات فیزیوتراپی در منزل و مطب میتوانند با شماره ذیل تماس حاصل کرده و مشاوره رایگان دریافت کنند.
فیزیوتراپی در کلینیک و منزل توسط کادر فیزیوتراپیست آقا و خانم انجام میگردد
مدیریت:فیزیوتراپیست محمدرضا جان پور
فیزیوتراپی در مطب و منزل
خدمات فیزیوتراپی در منزل در سراسر تهران بزرگ و کرج
تماس:۰۹۱۲۲۶۵۵۶۴۸

کلمات کلیدی :

فیزیوتراپی در منزل – فیزیوتراپی در منزل تهران – فیزیوتراپی در منزل کرج – فیزیوتراپی در منزل شمال تهران – فیزیوتراپی در منزل شرق تهران – فیزیوتراپی در منزل غرب تهران – فیزیوتراپی در منزل جنوب تهران – فیزیوتراپ در منزل – متخصص فیزیوتراپی – دکتر فیزیوتراپی – دکتر فیزیوتراپ – پزشک فیزیوتراپ

مقالات بیشتر

بورسیت زانو – درمان بورسیت زانو با فیزیوتراپی

بورسیت زانو یا التهاب بورس های زانو ، التهاب کیسه‌ای کوچک پر از مایع (بورسا) است که در نزدیکی مفصل زانو قرار دارد. بورس ها کیسه های کوچک حاوی مایع هستند که مانند بالش عمل کرده و به کاهش اصطکاک بین استخوان‌ ها، عضلات و بافت های اطراف مفصل کمک می کنند. ۱۱ بورس در…

منوال تراپی

منوال تراپی یا درمان دستی یکی از روش‌ های درمانی در فیزیوتراپی است که در آن فیزیوتراپیست از دست‌ های خود برای ارزیابی و درمان اختلالات اسکلتی – عضلانی استفاده می‌کند. این روش درمانی در فیزیوتراپی با هدف کاهش درد، بهبود دامنه حرکتی، افزایش قدرت عضلانی و بازیابی عملکرد طبیعی مفاصل و بافت‌های نرم انجام…

درد مچ دست

درد مچ دست یک مشکل شایع است که می‌تواند ناشی از طیف وسیعی از عوامل باشد. از فعالیت‌های تکراری روزمره تا آسیب‌های ناگهانی، همه می‌توانند منجر به درد و ناراحتی در این ناحیه شوند. برای تشخیص دقیق علت درد مچ دست، پزشک معمولاً معاینه فیزیکی انجام می‌دهد و در مورد سابقه پزشکی و فعالیت‌های شما سوال…

فواید فیزیوتراپی در درمان کمردرد

فواید فیزیوتراپی در درمان کمردرد محدود به تسکین درد نیست ، بلکه به درمان عامل زمینه ای درد نیز کمک می کند. کمردرد می تواند به اشکال مختلف ظاهر شود، از ناراحتی حاد، کوتاه مدت تا درد مزمن و طولانی مدت. این می تواند ناشی از عوامل متعددی از جمله وضعیت بدنی نامناسب، عدم تعادل…

درمان پارگی دیسک کمر

درمان پارگی دیسک کمر با فیزیوتراپی بهترین روش درمان غیرجراحی مشکلات ستون فقرات است که توسط درمانگران ما در کلینیک فیزیوتراپی ارائه می شود. پارگی دیسک کمر که به عنوان فتق دیسک کمر نیز شناخته می شود، یک بیماری شایع ستون فقرات است که باعث درد و ناراحتی در ناحیه پایین ستون فقرات (کمر) می…

کمردرد در افراد مسن – درمان کمردرد با فیزیوتراپی

کمردرد در افراد مسن یک مشکل رایج و محدود کننده است. کمردرد پس از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی دومین علامتی است که احتمالاً باعث تشدید مراجعه به کلینیک می شود. شیوع کمردرد در جمعیت سالمندان بیش از 70 درصد تخمین زده می شود. مانند بسیاری از شرایط بالینی دیگر، علت، سیر و ارزیابی کمردرد در افراد…

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فیزیوتراپی در منزل

جستجو

دسته ها

دسته‌ها

آخرین مقالات

فیزیوتراپیست محمد رضا جان پور
keyboard_arrow_up
مشاوره در واتس آپ