کلینیک فیزیوتراپی در قیطریه

کلینیک فیزیوتراپی در قیطریه

کلینیک فیزیوتراپی در قیطریه ارائه دهنده خدمات تخصصی فیزیوتراپی ارتوپدی ، فیزیوتراپی نورولوزی ، فیزیوتراپی کف لگن و فیزیوتراپی ورزشی در منطقه ۳ تهران با کادری مجرب و متعهد.

فیزیوتراپی می تواند افراد در هر سن و زمینه ای را درمان کند. معمولاً به عنوان وسیله ای برای بهبود حرکت و کاهش درد و همچنین یک اقدام توانبخشی استفاده می شود.

اهداف اصلی فیزیوتراپی عبارتند از :

  • تسکین درد
  • مدیریت بیماری و آسیب دیدگی
  • بازیابی عملکرد حرکتی
  • بهینه سازی عملکرد
  • جلوگیری از پیشرفت بیماری و آسیب دیدگی

نقش‌ ها و تکنیک‌ های درمانی متعددی تحت عنوان فیزیوتراپی وجود دارد از جمله :

  • تحرک و دستکاری ستون فقرات ، مفاصل و بافت های نرم با هدف بهینه سازی حرکت و موقعیت مفاصل.
  • سوزن خشک برای کاهش تنش در عضلات و بهبودی سریع تر
  • آموزش در ارتباط با اصلاح حرکت برای ارزیابی و اصلاح بیومکانیک شما، که معمولاً علت اصلی درد شما هستند.
  • تمرینات ورزشی شامل تمرینات کششی ، تمرینات تقویتی و تمرینات دامنه حرکتی برای بازیابی قدرت و تحرک بدن
  • تکنیک های الکتروتراپی و لیزر درمانی برای تسهیل روند بهبودی و تسکین درد

کلینیک فیزیوتراپی در قیطریه

شرایط رایجی که فیزیوتراپیست ها درمان می کنند:

  • قبل و پس از جراحی های ارتوپدی از جمله جراحی های ستون فقرات ، جراحی تعویض مفصل زانو و لگن و …
  • درد های مزمن مانند کمردرد ، گردن درد و زانودرد
  • انواع سردرد بخصوص سردردهای میگرنی
  • آسیب های ورزشی مانند پارگی رباط های زانو ، پارگی مینیسک زانو و …
  • اختلالات مربوط به قبل و بعد از بارداری
  • آرتروز مفاصل
  • شکستگی ها و دررفتگی ها
  • آسیب های فشاری مکرر
  • ناهنجاری های اسکلتی مانند اسکولیوز ، کیفوز و …
  • آسیب های ناشی از کار
  • جراحات تصادفات وسایل نقلیه موتوری
  • مشکلات ناشی از اختلال و ضعف در عضلات کف لگن

فیزیوتراپیست ها در درمان افراد مبتلا به درد و محدودیت حرکتی به دنبال آسیب، جراحی یا شرایط دردناک مانند آرتروز یا آرتریت روماتوئید مهارت بالایی دارند.

فیزیوتراپیست ممکن است درمان دستی ارائه دهد و توضیح دهد که چگونه می توانید درد را مدیریت کنید، به بهبودی خود کمک کنید و از عود مشکل جلوگیری کنید.

تحقیقات به وضوح نشان می دهد که فعالیت بدنی و ورزش در بسیاری از موارد می تواند کمک کننده باشد.


بیشتر بخوانید: فیزیوتراپی برای زانو درد


فیزیوتراپیست های ما در کلینیک فیزیوتراپی در قیطریه یک برنامه ورزشی بر اساس سطح سلامتی، توانایی و تناسب اندام شما ارائه می دهند.

درمان دستی
در ارزیابی یا معاینه، برای لمس و احساس آسیب بافت‌ها یا متورم شدن بافت‌ها
در طول تجزیه و تحلیل حرکت، برای بررسی و احساس نحوه حرکت عضلات، تاندون ها و مفاصل
برای اینکه احساس کنید آیا یک عضله دچار اسپاسم شده است یا خیر
در درمان هایی مانند ماساژ، دستکاری، موقعیت و سایر تکنیک های بافت نرم و کشش.

ماساژ
ماساژ یک درمان دستی است که شامل دست زدن به بافت‌های نرم مانند ماهیچه‌ها، تاندون‌ها و رباط‌ها با استفاده از حرکات فشاری و کششی است. ممکن است به بهبود گردش خون، تخلیه مایع اضافی، بهبود حرکت، تسکین درد و آرامش کمک کند. همچنین ممکن است به طیف وسیعی از شرایط، از جمله مشکلات گردن، کمر و اندام‌ها، سردرد و استرس کمک کند.

توصیه وضعیتی
توصیه وضعیتی شامل کمک به بیمار برای آگاهی از وضعیت فعلی خود و همکاری با آنها برای بهبود وضعیت بدنی خود است. پوسچر مناسب به معنای نحوه نگه داشتن خود در وضعیت مناسب در هنگام نشستن، ایستادن، دراز کشیدن یا حرکت است. وضعیت بدن اغلب با ترک عادت های قدیمی بهبود می یابد. این ممکن است با یافتن راه‌ هایی برای به خاطر سپردن بررسی منظم و بهبود وضعیت موقعیت و از طریق تمرین‌هایی برای تقویت گروه‌های عضلانی خاص انجام شود.

سایر روشهای درمانی در کلینیک فیزیوتراپی در قیطریه

فیزیوتراپیست های ما در کلینیک فیزیوتراپی در قیطریه همچنین راه های زیادی برای مدیریت درد و کمک به بهبودی شما دارند که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

درمان با امواج کوتاه پالسی
درمان با امواج کوتاه پالسی شکلی از الکتروتراپی است که یک میدان الکترومغناطیسی تولید می کند که گرما را در بافت ها ایجاد می کند. تصور می‌شود که این ماده باعث بهبودی، کاهش تورم و تسکین درد در آسیب‌های بافت نرم، زخم‌های دیر التیام، سینوزیت و شرایطی می‌شود که بر ناحیه لگن تأثیر می‌گذارند.

سوزن خشک
سوزن خشک تکنیکی است که برای وارد کردن سوزن های ظریف در نقاط خاصی از بدن است. ممکن است با سایر راهکارهای فیزیوتراپی برای کمک به کاهش التهاب و درد بافت و بهبود بهبودی استفاده شود. نشان داده شده است که سوزن زدن در این روش مواد شیمیایی تسکین دهنده درد خود را که اندورفین نامیده می شوند، تحریک می کند.


بیشتر بدانید : سوزن خشک چیست؟


لیزر درمانی با لیزر پرتوان و کم توان
لیزر درمانی یکی از روش های درمانی پرکاربرد در کلینیک های فیزیوتراپی از جمله کلینیک فیزیوتراپی در قیطریه است که علاوه بر کمک به تسکین درد و سایر علائم به تسریع روند بهبودی نیز کمک زیادی خواهد کرد.

TENS (تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست)
TENS نوعی الکتروتراپی است که با متوقف کردن اعصاب از ارسال سیگنال‌های درد به مغز و تحریک ترشح اندورفین – مسکن‌های طبیعی بدن ما، باعث تسکین درد علامت‌دار می‌شود. ماشین های TENS به طور فزاینده ای در شیمیدان ها برای استفاده شخصی در دسترس هستند. این دستگاه معمولاً از یک واحد کوچک با باتری و الکترودهایی با پدهای ژلی تشکیل شده است که به پوست می چسبند.

التراسوند
اولتراسوند شکلی از الکتروتراپی است که از امواج صوتی با فرکانس بالا (ارتعاشات) برای درمان آسیب های عضلات، تاندون ها و سایر بافت های نرم استفاده می کند. گردش خون و فعالیت سلولی را تحریک می کند، روند بهبودی را سرعت می بخشد، جای زخم را کاهش می دهد و ممکن است باعث تسکین درد شود.

 

مقالات مرتبط :

دکتر متخصص کایروپراکتیک

فیزیوتراپی تنفسی چیست؟

فیزیوتراپی برای سالمندان

فیزیوتراپی پس از تعویض مفصل زانو

فیزیوتراپی در درمان کمردرد

مقالات بیشتر

گزگز دست و پا

گزگز دست و پا ، عارضه ای که شاید بسیاری از ما در طول زندگی خود آن را تجربه کرده ایم. این حالت که به عنوان “گزگز” شناخته می‌شود، می‌تواند بسیار آزاردهنده باشد و باعث نگرانی شود. آیا این مشکل موقتی است یا نشان‌دهنده یک مشکل جدی‌تر است؟  علائم گزگز معمولاً به شکل حس سوزن‌…

پارگی تاندونهای شانه

پارگی تاندونهای شانه یکی از آسیب‌های شایعی است که به ویژه در افراد فعال و ورزشکار رخ می‌دهد و منجر به درد شانه می شود. این نوع آسیب می‌تواند باعث درد، کاهش حرکت و حتی از دست دادن قدرت عضلات شانه شود. آگاهی از علل و روش‌های درمان این مشکل می‌تواند به پیشگیری و بهبود…

بورسیت زانو – درمان بورسیت زانو با فیزیوتراپی

بورسیت زانو یا التهاب بورس های زانو ، التهاب کیسه‌ای کوچک پر از مایع (بورسا) است که در نزدیکی مفصل زانو قرار دارد. بورس ها کیسه های کوچک حاوی مایع هستند که مانند بالش عمل کرده و به کاهش اصطکاک بین استخوان‌ ها، عضلات و بافت های اطراف مفصل کمک می کنند. ۱۱ بورس در…

منوال تراپی

منوال تراپی یا درمان دستی یکی از روش‌ های درمانی در فیزیوتراپی است که در آن فیزیوتراپیست از دست‌ های خود برای ارزیابی و درمان اختلالات اسکلتی – عضلانی استفاده می‌کند. این روش درمانی در فیزیوتراپی با هدف کاهش درد، بهبود دامنه حرکتی، افزایش قدرت عضلانی و بازیابی عملکرد طبیعی مفاصل و بافت‌های نرم انجام…

درد مچ دست

درد مچ دست یک مشکل شایع است که می‌تواند ناشی از طیف وسیعی از عوامل باشد. از فعالیت‌های تکراری روزمره تا آسیب‌های ناگهانی، همه می‌توانند منجر به درد و ناراحتی در این ناحیه شوند. برای تشخیص دقیق علت درد مچ دست، پزشک معمولاً معاینه فیزیکی انجام می‌دهد و در مورد سابقه پزشکی و فعالیت‌های شما سوال…

فواید فیزیوتراپی در درمان کمردرد

فواید فیزیوتراپی در درمان کمردرد محدود به تسکین درد نیست ، بلکه به درمان عامل زمینه ای درد نیز کمک می کند. کمردرد می تواند به اشکال مختلف ظاهر شود، از ناراحتی حاد، کوتاه مدت تا درد مزمن و طولانی مدت. این می تواند ناشی از عوامل متعددی از جمله وضعیت بدنی نامناسب، عدم تعادل…

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فیزیوتراپی در منزل

جستجو

دسته ها

دسته‌ها

آخرین مقالات

فیزیوتراپیست محمد رضا جان پور
keyboard_arrow_up
مشاوره در واتس آپ