طب سوزنی در منزل

طب سوزنی در منزل

طب سوزنی در منزل توسط متخصصان فیزیوتراپی در منزل ما به عزیزانی که به هر دلیل امکان مراجعه حضوری به کلینیک فیزیوتراپی را ندارند ، ارائه می شود.

متخصصان فیزیوتراپی از طب سوزنی برای کمک به بازگرداندن تعادل انرژی در بدن استفاده می کنند که می تواند درد، التهاب را تسکین دهد و روند بهبودی را سرعت بخشد.

متخصصان فیزیوتراپی پس از ارزیابی کامل، تعیین می کنند که آیا طب سوزنی ممکن است برای کمک به شما به عنوان بخشی از درمان مناسب باشد یا خیر. سوزن های ظریف یکبار مصرف در نقاط مختلف بدن بسته به علائم شما استفاده می شود و این به تحریک جریان انرژی کمک می کند.

طب سوزنی در منزل با بازگرداندن تعادل انرژی بدن، محیطی موثر برای بهبود روند بهبودی و کاهش هر گونه درد ایجاد می کند.

سوزن ها بسیار ظریف هستند و فقط در سطح پوست وارد می شوند و معمولا سبب بروز درد زیادی نمی شوند.

طب سوزنی در فیزیوتراپی

طب سوزنی در منزل و فیزیوتراپی برای تسکین درد و کاهش التهاب شناخته شده اند. بسیاری از افراد این روش‌ها را مجزا و نامرتبط می‌دانند، اما وقتی با هم ترکیب شوند، اثرات هم افزایی وجود دارد که می‌تواند تسکین درد را بهبود بخشد و نتایج پایداری را برای بیماران فراهم کند.

فیزیوتراپی از ترکیبی از تمرینات درمانی و کشش، ماساژ، گرما و سرما درمانی، اولتراسوند و آب گرم درمانی برای تسکین درد، پیشگیری و درمان صدمات، بهبود حرکت و تحرک و ارائه توانبخشی پس از جراحی یا پس از تصادف یا سکته استفاده می‌کند.

فیزیوتراپیست یک متخصص سلامت دارای مجوز است که یک متخصص حرکت آموزش دیده است. یک دکتر فیزیوتراپی نیازهای بیمار خود را با گرفتن شرح حال کامل و انجام آزمایشات فیزیکی خاص برای تعیین وضعیت بدنی بیمار و توانایی او در حرکت و انجام حرکات روزمره مانند گرفتن و خم شدن ارزیابی می کند. دکتر فیزیوتراپی با همه گروه‌های سنی، از نوزادان گرفته تا افراد مسن، کار می‌کند و برنامه‌های درمانی دقیقی را برای نیازهای بیمار ایجاد می‌کند. این ممکن است ترکیبی از ورزش، کشش و ماساژ باشد.

طب سوزنی بخشی از طب سنتی چینی است و شامل قرار دادن سوزن های کوچک و نازک در نقاط خاص طب سوزنی در بدن است. این یک روش ایمن و مؤثر است که هدف آن بازگرداندن بدن به تعادل با کاهش التهاب، بهبود جریان خون به اندام ها و تنظیم تولید هورمون است.

طب سوزنی برای تسکین درد، کاهش استرس و اضطراب، تقویت خلق و خو، رهایی از تنش عضلانی و کمک به ترمیم و التیام بافت بسیار موثر است.

طب سوزنی و فیزیوتراپی به خوبی یکدیگر را تکمیل می کنند. طب سوزنی بر کاهش تنش فیزیکی و نقاط ماشه ای تمرکز می کند و در عین حال سیستم عصبی را آرام می کند، در حالی که فیزیوتراپی به تقویت و بازیابی الگوهای حرکتی سالم کمک می کند.

ترکیب طب سوزنی و فیزیوتراپی راهی موثر برای کاهش سریع درد و التهاب و به حداکثر رساندن پاسخ درمانی بدن شما است. طب سوزنی توانایی و ظرفیت بدن شما را برای انجام تمرینات فیزیکی که برای بهبود حرکت و تحرک نیاز دارد، بهبود می بخشد.

مزایای استفاده از طب سوزنی در منزل در کنار فیزیوتراپی

ترکیب طب سوزنی و فیزیوتراپی راهی موثر برای کاهش درد و درمان سریع و موفقیت آمیز آسیب بافتی است.

طب سوزنی التهاب را کاهش می دهد و سفتی عضلات و نقاط ماشه ای را آزاد می کند. هنگامی که ماهیچه‌ ها شل‌تر می‌شوند و نقاط ماشه‌ای آزاد می‌شوند، بیمار بهتر می‌تواند درمان دستی یا تکنیک‌ های فیزیوتراپی مبتنی بر ورزش را انجام دهد.

طب سوزنی یک شرایط مناسب ایجاد می کند که در آن بدن شما می تواند عملکرد بهتری داشته باشد و در آن مواقع است که بهبود قدرت و دامنه حرکتی موثرتر است.

انجام تکنیک های دستی بعد از انجام طب سوزنی در منزل آسان تر و مؤثرتر است. این درمان به ماهیچه‌ها و مفاصلی که ما روی آن‌ها کار می‌کنیم اجازه می‌دهد تا عملکردی بهتر، تراز بهتر و قوی‌تر داشته باشند که در نهایت منجر به کاهش درد در طول حرکت یا فعالیت مورد نظر می‌شود.

مزایای استفاده از هر دو روش درمانی ترکیبی عبارتند از:

  • تسکین درد
  • افزایش دامنه حرکتی
  • التهاب و تورم کمتر
  • بهبود و ترمیم سریعتر بافت
  • بهبود توانایی انجام تمرینات فیزیوتراپی به دلیل کاهش درد
  • کاهش نیاز به مصرف داروهای ضد درد برای مدیریت علائم
  • به طور کلی کیفیت زندگی بهتر است
  • کاهش گرفتگی و اسپاسم عضلانی
  • کاهش سفتی مفاصل
  • افزایش طول عضلات
  • کاش التهاب و تورم در بافت های آسیب دیده بدن
  • افزایش ترشح اندورفین که از هورمون های تسکین دهنده طبیعی درد در بدن است.
  • افزایش آرامش
  • تحریک پاسخ التهابی

موارد کاربرد

  • انواع سردرد بخصوص سردردهای میگرنی
  • درد های مزمن اسکلتی – عضلانی
  • آرتروز مفاصل
  • کمردرد و گردن درد
  • آسیب های ورزشی
  • صدمات حاد و ناگهانی

نکات پایانی

از طب سوزنی می توان برای کنترل درد به روشی بسیار موثر استفاده کرد.

طب سوزنی در منزل در کنار فیزیوتراپی در منزل برای آرام کردن سیستم عصبی، کاهش درد، سفتی عضلات و اضطراب استفاده می شود. کمک به بهبود نتیجه درمان در کل.

طب سوزنی همچنین می تواند به روشی غیر سنتی برای کمک به فیزیوتراپیست ها برای رسیدن به نتیجه مورد نیاز در جلسات درمانی با کاهش درد و کمک به بهبود تعادل عضلانی استفاده شود.

 

مقالات بیشتر

کمردرد در افراد مسن – درمان کمردرد با فیزیوتراپی

کمردرد در افراد مسن یک مشکل رایج و محدود کننده است. کمردرد پس از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی دومین علامتی است که احتمالاً باعث تشدید مراجعه به کلینیک می شود. شیوع کمردرد در جمعیت سالمندان بیش از 70 درصد تخمین زده می شود. مانند بسیاری از شرایط بالینی دیگر، علت، سیر و ارزیابی کمردرد در افراد…

فیزیوتراپی در نیاوران – فیزیوتراپی در شمال تهران

فیزیوتراپی در نیاوران توسط متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی آیتن برای طیف وسیعی از اختلالات اسکلتی – عضلانی ، مشکلات نورولوژی و مشکلات کف لگن ارائه می شود. فیزیوتراپی به بهینه سازی حرکت و عملکرد انسان اختصاص دارد و شامل طیف گسترده ای از اقدامات با هدف ارتقاء، حفظ و بازیابی بهزیستی فیزیکی، روانی و اجتماعی…

درمان کمردرد با ورزش

درمان کمردرد با ورزش و فیزیوتراپی موثرترین روش غیرجراحی در درمان این اختلال اسکلتی – عضلانی شایع است که در کلینیک فیزیوتراپی آیتن در شریعتی ارائه می شود. کمردرد یکی از شایع ترین شکایات سلامتی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. کمردرد می تواند ناشی از عوامل…

کمردرد حاد

کمردرد حاد یک بیماری شایع است که بسیاری از افراد در مقطعی از زندگی خود آن را تجربه می کنند. با شروع ناگهانی درد در پشت مشخص می شود که معمولاً از چند روز تا چند هفته طول می کشد. کمر درد حاد می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله کشیدگی عضلانی، رگ به…

کمردرد به چه دلایلی رخ می دهد؟

کمردرد یکی از شایعترین بیماری های سیستم اسکلتی_عضلانی بدن انسان است بطوری که بسیاری از مراجعان به مراکز درمانی و کلینیک های فیزیوتراپی را افراد مبتلا به کمردرد تشکیل می دهند. متاسفانه با شیوع چاقی و کمر تحرکی سن ابتلا به کمردرد کاهش یافته بطوری که امروزه بسیاری از جوانان و حتی کودکان از کمردرد…

درمان دستی دیسک کمر

درمان دستی دیسک کمر به یک رویکرد عملی اشاره دارد که توسط فیزیوتراپیست ها برای کاهش درد و اختلال عملکرد مرتبط با فتق دیسک کمر یا برآمدگی در قسمت پایین کمر استفاده می شود. مشکلات دیسک کمر یکی از دلایل شایع کمردرد، سیاتیک و سایر علائمی است که می تواند به طور قابل توجهی بر…

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فیزیوتراپی در منزل

جستجو

دسته ها

دسته‌ها

آخرین مقالات

فیزیوتراپیست محمد رضا جان پور
keyboard_arrow_up
مشاوره در واتس آپ