فیزیوتراپی برای زانو درد

فیزیوتراپی برای زانو درد

فیزیوتراپی برای زانو درد با ارزیابی کامل کل اندام تحتانی و زانو انجام می گیرد و شامل تکنیک ها و مدالیته های مختلف می شود.

زانودرد پس از کمردرد شایع ترین اختلال اسکلتی ـ عضلانی است که افراد از آن رنج می برند و می تواند سبب اختلال در انجام فعالیت ها می شود.

زانو نوعی مفصل لولا مانند است که از استخوان ساق پا و استخوان ران تشکیل شده است. کشکک یا کاسه زانو در جلوی زانو قرار دارد. زانو توسط چهار رباط دارد و دارای دو ضربه گیر بنام مینیسک است.

زانو درد معمولا ناشی از ضربه و آسیب دیدگی است و در برخی موارد در نتیجه وارد شدن فشار بیش از حد به زانوها رخ می دهد، زانودرد می تواند سبب اختلال در انجام فعالیت های روزمره شود.

محل بروز درد می تواند به فیزیوتراپیست در تعیین اینکه کدام ساختارهای زانو آسیب دیده اند کمک می کند.

درد جلوی زانو: اگر در قسمت جلوی زانو احساس درد می کنید، ممکن است مشکلی در کشکک زانو رخ داده باشد ، در این شرایط معمولا نشست و برخاست و استفاده از پله برای فرد دشوار و دردناک می شود.

درد در قسمت داخلی زانو: اگر در قسمت داخلی زانو درد دارید، احتمال وجود آسیب در مینسک ها وجود دارد. آسیب های منیسک زانو معمولا در افراد ورزشکار و پرتحرک رخ می دهد.

درد در قسمت بیرونی زانو: در این وضعیت ممکن است آسیب رباط ها رخ داده باشد.

درد در پشت زانو: درد در پشت زانو بندرت رخ می دهد و معمولا به دلایلی همچون کشیدگی همسترینگ و یا بروز کیست بیکر رخ می دهد.

فیزیوتراپی برای زانو درد

اگر برای زانو درد به فیزیوتراپی مراجعه می کنید، ویزیت اولیه برای اطمینان از تشخیص صحیح و مدیریت مناسب مهم است. 

متخصص فیزیوتراپی برای زانو درد برای کمک به تسکین زانو درد ابتدا باید اقدام به معاینه دقیق زانوی بیمار کرده و بر اساس نوع و شدت مشکل بیمار بهترین برنامه درمان را ارائه می دهد.

ارزیابی راه رفتن ، اندازه گیری دامنه حرکتی ، تعادل و قدرت عضلانی در جلسه اول معاینه توسط فیزیوتراپیست انجام می گیرد.

فعال بودن و درگیر بودن در برنامه برای شما بسیار مهم است. اغلب، تمریناتی برای کمک به تقویت و بهبود تحرک زانو تجویز می شود. 

ورزش مهم ترین بخش از برنانه درمانی فیزیوتراپی برای زانو درد است که توسط متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی آیتن در خیابان شریعتی برای هر بیمار به طور منحصر بفرد در نظر گرفته می شود. بسته به علت بروز زانودرد، فیزیوتراپیست شما از تخصص خود برای تجزیه و تحلیل بیومکانیک شما برای شناسایی عامل ایجاد علائم استفاده می کند و یک برنامه تمرینی ساختاریافته و متناسب برای بازسازی قدرت شما ارائه می دهد تا بتوانید یک بار دیگر تمام فعالیت های قبلی خود را تحمل کنید.

ماساژ بافت نرم یا تحرک مفصل زانو ، گرما و سرما درمانی ، تحریک الکتریکی و لیزر درمانی با لیزر پرتوان از دیگر تکنیک های فیزیوتراپی برای زانو درد هستند که توسط متخصصان ما در فیزیوتراپی شریعتی ارائه می شوند.

اصلاح فعالیت ها نیز برای کمک به تسکین زانودرد و جلوگیری از پیشرفت و عود علائم ضروری است. فیزیوتراپی شما متخصصی است که به شما کمک می‌کند همچنان درگیر فعالیت‌ هایی باشید که برایتان مهم‌ترین هستند و در عین حال علائم شما را تشدید نمی‌کنند.

در صورتی که بیماران عزیز به دلیل درد و مشکلات حرکتی توانایی مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی را نداشته باشند می توانند از خدمات فیزیوتراپی در منزل که توسط متخصصان با تجربه ما ارائه می شوند بهره مند شوند.

راهکارهایی برای کمک به تسکین زانودرد

کفش
کفش‌هایی که می‌پوشیم تأثیر زیادی بر وضعیت و ثبات پا و متعاقباً بر استرس وارده به زانو دارند. درد باعث ضعف می شود، بنابراین ممکن است کمی ضعیف و ناپایدار در ساق پا باشید، بنابراین فشار و حرکت بیشتری را از طریق زانو وارد کنید. جفت کفش یا مربی مناسب می تواند کمک کند. یک کفش طبی اغلب بهترین است. حمایت خوب در امتداد قوس پا و پاشنه محکم می تواند به افزایش پایداری ساق و کمک به تراز کمک کند.

کفش نامناسب ممکن است باعث تشدید یا حتی درد زانو شود.

بریس زانو
بریس‌ها و زانوبند های مخصوص زانو نیز در برخی مشکلات زانو می توانند به تسکین زانودرد کمک کنند.

کاهش وزن
در صورتی که بیمار دارای اضافه وزن باشد کاهش وزن کمک زیادی به تسکین علائم و جلوگیری از پیشرفت بیماری زمینه ای می کند.

ورزش برای زانودرد

اگر درد زانوی شما به دلیل آسیب، جراحی یا آرتریت باشد، تمرینات کششی و تقویتی ملایم ممکن است به کاهش درد کمک کند و همچنین انعطاف پذیری و دامنه حرکتی شما را بهبود بخشد.

ورزش کردن زانوی آسیب دیده یا آرتروز ممکن است غیر منطقی به نظر برسد، اما در واقع، ورزش برای زانوی شما بهتر از ثابت نگه داشتن آن است. حرکت نکردن زانوی شما می‌تواند باعث سفت شدن آن شود و این ممکن است درد را تشدید کند و انجام فعالیت‌های روزانه‌تان را سخت‌تر کند.

تمرینات کششی و تقویتی ملایم می تواند ماهیچه هایی را که از مفصل زانو حمایت می کنند تقویت کند. داشتن ماهیچه‌ های قوی‌ تر می‌تواند ضربه و فشار وارده بر زانوی شما را کاهش دهد و به حرکت مفصل زانو کمک کند.

قبل از شروع یک برنامه ورزشی برای درد زانو، حتما با پزشک یا فیزیوتراپ خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که تمرینات برای شما بی خطر هستند. بسته به موقعیت شما، ممکن است برخی از تغییرات را توصیه کنند.

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی برای زانو درد – درمان زانودرد با فیزیوتراپی – فیزیوتراپی در منزل – کلینیک فیزیوتراپی در شمال تهران – فیزیوتراپی برای آرتروز زانو – فیزیوتراپی در شریعتی – فیزیوتراپی در ظفر – فیزیوتراپی در قلهک

مقالات بیشتر

کمردرد در افراد مسن – درمان کمردرد با فیزیوتراپی

کمردرد در افراد مسن یک مشکل رایج و محدود کننده است. کمردرد پس از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی دومین علامتی است که احتمالاً باعث تشدید مراجعه به کلینیک می شود. شیوع کمردرد در جمعیت سالمندان بیش از 70 درصد تخمین زده می شود. مانند بسیاری از شرایط بالینی دیگر، علت، سیر و ارزیابی کمردرد در افراد…

فیزیوتراپی در نیاوران – فیزیوتراپی در شمال تهران

فیزیوتراپی در نیاوران توسط متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی آیتن برای طیف وسیعی از اختلالات اسکلتی – عضلانی ، مشکلات نورولوژی و مشکلات کف لگن ارائه می شود. فیزیوتراپی به بهینه سازی حرکت و عملکرد انسان اختصاص دارد و شامل طیف گسترده ای از اقدامات با هدف ارتقاء، حفظ و بازیابی بهزیستی فیزیکی، روانی و اجتماعی…

درمان کمردرد با ورزش

درمان کمردرد با ورزش و فیزیوتراپی موثرترین روش غیرجراحی در درمان این اختلال اسکلتی – عضلانی شایع است که در کلینیک فیزیوتراپی آیتن در شریعتی ارائه می شود. کمردرد یکی از شایع ترین شکایات سلامتی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. کمردرد می تواند ناشی از عوامل…

کمردرد حاد

کمردرد حاد یک بیماری شایع است که بسیاری از افراد در مقطعی از زندگی خود آن را تجربه می کنند. با شروع ناگهانی درد در پشت مشخص می شود که معمولاً از چند روز تا چند هفته طول می کشد. کمر درد حاد می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله کشیدگی عضلانی، رگ به…

کمردرد به چه دلایلی رخ می دهد؟

کمردرد یکی از شایعترین بیماری های سیستم اسکلتی_عضلانی بدن انسان است بطوری که بسیاری از مراجعان به مراکز درمانی و کلینیک های فیزیوتراپی را افراد مبتلا به کمردرد تشکیل می دهند. متاسفانه با شیوع چاقی و کمر تحرکی سن ابتلا به کمردرد کاهش یافته بطوری که امروزه بسیاری از جوانان و حتی کودکان از کمردرد…

درمان دستی دیسک کمر

درمان دستی دیسک کمر به یک رویکرد عملی اشاره دارد که توسط فیزیوتراپیست ها برای کاهش درد و اختلال عملکرد مرتبط با فتق دیسک کمر یا برآمدگی در قسمت پایین کمر استفاده می شود. مشکلات دیسک کمر یکی از دلایل شایع کمردرد، سیاتیک و سایر علائمی است که می تواند به طور قابل توجهی بر…

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فیزیوتراپی در منزل

جستجو

دسته ها

دسته‌ها

آخرین مقالات

فیزیوتراپیست محمد رضا جان پور
keyboard_arrow_up
مشاوره در واتس آپ