فیزیوتراپی در آسیبهای ورزشی

فیزیوتراپی در آسیبهای ورزشی

فیزیوتراپی در آسیبهای ورزشی از خدمات ارزشمندی است که توسط متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی آیتن در خیابان شریعتی تهران ارائه می شود.

آیا با درد و کشیدگی عضلانی دست و پنجه نرم می کنید؟ آیا می خواهید سریعتر از تمرین ریکاوری کنید و به اوج عملکرد خود برسید؟ در این صورت، فیزیوتراپی آسیب های ورزشی می تواند کمک کننده باشد.

دلیل خوبی وجود دارد که چرا ورزشکاران حرفه ای از متخصصان فیزیوتراپی شخصی برای خود کمک می گیرند. کسانی که در این زمینه کار می کنند از تکنیک های مختلفی برای مدیریت و تسکین درد استفاده می کنند. چند جلسه برای افزایش دامنه حرکتی، تسریع بهبودی و رفع عدم تعادل وضعیتی کافی است. بنابراین، چه از دررفتگی، کشیدگی عضلانی، کشیدگی همسترینگ، تنیس البو یا هر نوع آسیب ورزشی دیگر رنج می برید، باید فیزیوتراپی را برای دستیابی به عملکرد مطلوب و تسکین درد در نظر بگیرید. 

متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی آیتن در خیابان شریعتی خدمات تخصصی فیزیوتراپی ورزشی ، فیزیوتراپی ارتوپدی ، فیزیوتراپی نوزولوژی ، فیزیوتراپی کف لگن و … را براساس بروزترین متدها درمانی و با بهره مندی از تجهیزات پیشرفته فیزیوتراپی ارائه می دهند.

فواید فیزیوتراپی در آسیبهای ورزشی

بهبودی سریع تر پس از آسیبهای ورزشی
سرما درمانی و ماساژ ورزشی برخی از تکنیک های مورد استفاده فیزیوتراپیست ها برای ترمیم سریعتر عضلات و تسکین درد هستند. کمپرس یخ به کاهش تورم و کاهش درد کمک می کند، در حالی که ماساژ باعث افزایش انتقال مواد مغذی و جریان خون به عضلات و بافت های اطراف می شود. ماساژ همچنین به افزایش سطح اندورفین در مغز کمک می کند که سیگنال های درد را مسدود می کند.

افزایش انعطاف پذیری مفاصل و ماهیچه ها
بازیکنان فوتبال، دوندگان، شناگران و سایر ورزشکاران به انعطاف پذیری خود وابستگی زیادی دارند. با این حال، همه افراد دارای مفاصل و عضلات انعطاف پذیر نیستند. عملکرد عضلانی حتی با کوچکترین آسیب ممکن است به خطر بیفتد. به لطف فیزیوتراپی در آسیبهای ورزشی که توسط متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی در شریعتی یا بصورت فیزیوتراپی در منزل ارائه می شود، می توانید انعطاف پذیری بدن و همچنین دامنه حرکتی خود را بهبود بخشید. این می تواند خطر آسیب را کاهش دهد، سرعت بهبودی شما را بهبود بخشد و شما را به ورزشکار بهتری تبدیل کند.

تسکین دردهای عضلانی
افراد در هر سطح تناسب اندام و سنین تحت تاثیر درد عضلانی هستند. استرس، تمرین بیش از حد و تغذیه نامناسب می تواند علائم را بدتر کند. اگر از این عارضه رنج می برید، ماساژ بافت عمیق می تواند مشکل شما را حل کند. این ماساژ می تواند عملکرد عضلات را بهبود بخشیده و همچنین ریکاوری شما را تسریع کند. پس از چند جلسه ماساژ منظم در کلینیک آسیب‌ های ورزشی، می‌ توانید بسیار سخت‌ تر و برای مدت طولانی‌ تری تمرین کنید.

جلوگیری از آسیب های ورزشی مجدد
فیزیوتراپی در آسیبهای ورزشی فقط مدیریت درد و درمان صدمات نیست. همچنین در مورد جلوگیری از وقوع صدمات است. فیزیوتراپیست ها معمولاً تمریناتی را به ورزشکاران توصیه می کنند که به آنها در انعطاف پذیری بیشتر کمک می کند تا دامنه حرکتی آنها بهبود یابد. این افزایش انعطاف پذیری به ورزشکاران کمک می کند تا بدون آسیب بمانند. علاوه بر این، فیزیوتراپی رویکردی جامع دارد و فقط ناحیه آسیب دیده را درمان نمی کند.

تکنیک های فیزیوتراپی

اگر شما یک ورزشکار یا فردی هستید که دوست دارید ورزش کنید، فیزیوتراپی می تواند به شما مزیت رقابتی بدهد و عملکرد ورزشی شما را افزایش دهد. می تواند عدم تعادل عضلانی شما را اصلاح کند و الگوهای حرکتی شما را بهبود بخشد. تحرک شما نیز می تواند بهبود یابد و نتایج طولانی مدت خواهد بود.

بنابراین، برای شروع برنامه تمرینی سفارشی خود که کنترل کلی حرکتی و تناسب اندام شما را افزایش می دهد، با متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی آیتن مشورت کنید تا خطر بروز هرگونه آسیب ورزشی در شما به حداقل رسیده و عملکرد ورزشی شما تقویت شود.

خدمات فیزیوتراپی که ما ارائه می دهیم:

کلینیک ما طیف وسیعی از درمان‌ ها را ارائه می‌دهد که همگی برای همه کسانی که می‌آیند و به ما مراجعه می‌کنند، توصیه می‌شوند و متناسب با آن هستند. طیف وسیعی از درمان‌های ما مکمل بدن و ذهن است، به شما کمک می‌کند تا درد و آسیب‌ دیدگی نداشته باشید، اقدامات پیشگیرانه را برای حفظ سلامتی و افزایش سطح عملکرد شما ارائه می‌دهد.

هدف اصلی ما بازگرداندن رفاه شخصی شماست تا بتوانید از یک زندگی فعال، سالم و بدون درد لذت ببرید. 

تکنیک های درمان دستی و ماساژ از جمله پرکاربردهای روشهای فیزیوتراپی در آسیبهای ورزشی هستند که توسط متخصصان ما ارائه می شوند ، این تکنیک ها سبب از بین بردن درد ، التهاب و جلوگیری از ایجاد اسکار و محدودیت های حرکتی می شوند.

مدالیته های ضددرد همچون الکتروتراپی و لیزر درمانی با لیزر پرتوان نیز برای تسکین علائم فرد ورزشکار و انجام تمرینات ورزشی در دامنه بدون درد مورد استفاده قرار می گیرند.

سوزن خشک و تیپینگ نیز از دیگر راهکارهای فیزیوتراپی هستند که برای ورزشکاران آسیب دیده مورد استفاده قرار می گیرند.

مقالات بیشتر

کمردرد در افراد مسن – درمان کمردرد با فیزیوتراپی

کمردرد در افراد مسن یک مشکل رایج و محدود کننده است. کمردرد پس از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی دومین علامتی است که احتمالاً باعث تشدید مراجعه به کلینیک می شود. شیوع کمردرد در جمعیت سالمندان بیش از 70 درصد تخمین زده می شود. مانند بسیاری از شرایط بالینی دیگر، علت، سیر و ارزیابی کمردرد در افراد…

فیزیوتراپی در نیاوران – فیزیوتراپی در شمال تهران

فیزیوتراپی در نیاوران توسط متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی آیتن برای طیف وسیعی از اختلالات اسکلتی – عضلانی ، مشکلات نورولوژی و مشکلات کف لگن ارائه می شود. فیزیوتراپی به بهینه سازی حرکت و عملکرد انسان اختصاص دارد و شامل طیف گسترده ای از اقدامات با هدف ارتقاء، حفظ و بازیابی بهزیستی فیزیکی، روانی و اجتماعی…

درمان کمردرد با ورزش

درمان کمردرد با ورزش و فیزیوتراپی موثرترین روش غیرجراحی در درمان این اختلال اسکلتی – عضلانی شایع است که در کلینیک فیزیوتراپی آیتن در شریعتی ارائه می شود. کمردرد یکی از شایع ترین شکایات سلامتی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. کمردرد می تواند ناشی از عوامل…

کمردرد حاد

کمردرد حاد یک بیماری شایع است که بسیاری از افراد در مقطعی از زندگی خود آن را تجربه می کنند. با شروع ناگهانی درد در پشت مشخص می شود که معمولاً از چند روز تا چند هفته طول می کشد. کمر درد حاد می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله کشیدگی عضلانی، رگ به…

کمردرد به چه دلایلی رخ می دهد؟

کمردرد یکی از شایعترین بیماری های سیستم اسکلتی_عضلانی بدن انسان است بطوری که بسیاری از مراجعان به مراکز درمانی و کلینیک های فیزیوتراپی را افراد مبتلا به کمردرد تشکیل می دهند. متاسفانه با شیوع چاقی و کمر تحرکی سن ابتلا به کمردرد کاهش یافته بطوری که امروزه بسیاری از جوانان و حتی کودکان از کمردرد…

درمان دستی دیسک کمر

درمان دستی دیسک کمر به یک رویکرد عملی اشاره دارد که توسط فیزیوتراپیست ها برای کاهش درد و اختلال عملکرد مرتبط با فتق دیسک کمر یا برآمدگی در قسمت پایین کمر استفاده می شود. مشکلات دیسک کمر یکی از دلایل شایع کمردرد، سیاتیک و سایر علائمی است که می تواند به طور قابل توجهی بر…

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فیزیوتراپی در منزل

جستجو

دسته ها

دسته‌ها

آخرین مقالات

فیزیوتراپیست محمد رضا جان پور
keyboard_arrow_up
مشاوره در واتس آپ