فیزیوتراپی در منزل تهران با بیمه

فیزیوتراپی در منزل با بیمه

فیزیوتراپی در منزل تهران با بیمه توسط متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی آیتن در خیابان شریعتی به مراجعه کنندگان عزیز ارائه می شود.

فیزیوتراپی نقش مهمی در درمان طیف وسیعی از شرایط و آسیب ها دارد. فیزیوتراپیست ها متخصص در حرکات و ساختار انسان هستند که با تمام سنین کار می کنند و شرایط سلامتی مانند شرایط اسکلتی- عضلانی، آسیب های ورزشی و بیماری های مزمن را درمان می کنند. فیزیوتراپیست ها در ارزیابی، تشخیص، درمان و مدیریت بسیاری از این مشکلات رایج سلامت نقش دارند.

انواع آسیب‌ ها وجود دارد و فیزیوتراپی نقش مهمی در رویکرد چند رشته‌ای برای مدیریت این آسیب‌ ها دارد. هدف فیزیوتراپی درمان و توانبخشی شما پس از آسیب یا جراحی است تا در کوتاه ترین زمان ممکن به فعالیت های خود بازگردد و از آسیب بیشتر و از دست دادن تناسب اندام جلوگیری شود.

هدف فیزیوتراپی بازگرداندن دامنه حرکتی شما، افزایش انعطاف پذیری مفاصل و ترمیم بافت های آسیب دیده پس از آسیب است. این رویکرد چند بعدی به مراقبت های بهداشتی بر پیشگیری تاکید دارد و بهبود را تسریع می کند.

متخصصان فیزیوتراپی در منزل تهران با بیمه ممکن است تمرینات و حرکات کششی را به شما توصیه کند که با خیال راحت در منزل انجام شوند. شکستگی ها، آسیب های ورزشی و کمردرد شایع ترین مشکلاتی هستند که در یک محیط بالینی به آنها پرداخته می شود. این شکل از درمان برای افراد در هر سنی از جمله کودکان، بزرگسالان و سالمندان مفید است.

فیزیوتراپی می تواند به کسانی که با اثرات ساییدگی زندگی بر روی عضلات و مفاصل خود دست و پنجه نرم می کنند کمک کند.

فیزیوتراپی همچنین می تواند از عوارض جانبی ناشی از نشستن طولانی مدت یا وضعیت نامناسب جلوگیری کند. سالمندانی که تحت درمان قرار می‌گیرند، دامنه حرکتی بیشتری را تجربه می‌کنند و انجام فعالیت‌ های روزانه‌ شان آسان‌ تر است.

فیزیوتراپی در منزل تهران با بیمه

در اینجا برخی از رایج ترین شرایط سلامتی که فیزیوها درمان می کنند آورده شده است:

گردن درد
گردن درد تقریباً همه را در مقطعی از زندگی تحت تأثیر قرار می دهد. دلایل متعددی برای گردن درد وجود دارد که معمولاً نشانه ای از بیماری جدی نیست. برخی از شایع ترین علل گردن درد عبارتند از:

  • تنش عضلانی
  • وضعیت بدنی ضعیف
  • ضربه
  • استفاده طولانی مدت از کامپیوتر

فیزیوتراپی برای گردن درد در ابتدا برای تعیین علت درد و تأثیر آن بر حرکت مفصل انجام می شود. هدف درمان کاهش درد و بازگرداندن عملکرد طبیعی گردن است. فیزیوتراپیست شما ممکن است در صورت لزوم از درمان دستی، موبیلیزاسیون و گاهی اوقات دستکاری استفاده کند.

کمر درد
کمردرد می‌تواند برای بسیاری ناتوان‌کننده باشد و بر تمام بخش‌ های زندگی روزمره تأثیر بگذارد. ستون فقرات شما برای حمایت و محافظت از نخاع شما طراحی شده است و در عین حال امکان انعطاف و حرکت را نیز فراهم می کند. ستون فقرات شما از مهره هایی تشکیل شده است که توسط مفاصل، رباط ها، ماهیچه ها، اعصاب و دیسک ها به هم متصل شده اند.

به دلیل پیچیدگی ستون فقرات، دلایل متعددی برای کمردرد وجود دارد. برخی از رایج ترین آنها عبارتند از: وضعیت نامناسب، فشار و ضعف عضلات، تحریک عصبی و آسیب دیسک. فیزیوتراپی با بازگرداندن عملکرد طبیعی مفاصل، افزایش قدرت عضلانی و کاهش تنش عضلانی کمر درد را درمان می کند. این به بهبود حرکت کلی و انعطاف پذیری کمک می کند و در عین حال هرگونه تحریک یا درد عصبی را کاهش می دهد.

سرگیجه
سرگیجه یک احساس چرخش، تاب خوردن یا حرکت در زمانی است که بدن شما ساکن است. سرگیجه می تواند علائم دیگری مانند حالت تهوع و سردرد ایجاد کند که ممکن است برای فرد مبتلا بسیار ناآرام کننده باشد. یکی از شایع ترین علل سرگیجه، سرگیجه موضعی حمله ای خوش خیم (BPPV) است. این نوع سرگیجه توسط فیزیوتراپیست ها قابل درمان است.

فیزیوتراپی در منزل تهران با بیمه

فیزیوتراپی در منزل با بیمه

درد شانه
درد شانه شکایت رایجی است که پزشکان آن را مشاهده می کنند. شانه به دلیل دامنه حرکتی زیاد، مفصلی بسیار آسیب پذیر است. درد شانه می تواند از بسیاری از ساختارها از جمله عضلات شانه و ساختارهای مفصلی ناشی شود.

فیزیوتراپی در منزل تهران با بیمه برای درد شانه از تکنیک هایی مانند ماساژ و حرکت مفصل برای کاهش درد استفاده می کند. پزشک شما همچنین تمرینات درمانی را برای بهبود عملکرد شانه شما تجویز خواهد کرد.

کشیدگی های عضلانی
کشیدگی های عضلانی زمانی رخ می دهد که فیبرهای عضلانی قادر به مقابله با خواسته های اعمال شده بر روی خود نباشند و منجر به پارگی تارها می شود. این معمولاً به دلیل انقباض قوی یا کشش بیش از حد عضله رخ می دهد. کشیدگی های عضلانی در ورزش های غیر تماسی مانند دوی سرعت و پرش رایج است.

فیزیوتراپی ممکن است از تکنیک های مختلفی برای درمان کشیدگی های عضلانی استفاده کند، مانند ماساژ، آزادسازی بافت نرم، سوزن خشک و تمرینات دامنه حرکتی.

التهاب فاشیای کف پا
التهاب کف پا یکی از شایع ترین علل درد پاشنه پا است. فاشئیت کف پا می تواند در هر سنی رخ دهد. با این حال، بیشتر در سنین 40 تا 60 سالگی دیده می شود.

سایر شرایطی که فیزیوتراپی در درمان آن ها کمک کننده است عبارتند از :

  • آرتروز مفاصل
  • سردرد
  • درد پایین کمر
  • اختلالات کف لگن
  • آسیب های روتاتور کاف
  • عدم تعادل عضلانی
  • سندرم گیلن باره
  • فلج مغزی
  • سکته مغزی
  • فیبرومیالژیا
  • بیماری مزمن انسداد ریوی
  • بی اختیاری ادرار
  • سقوط و شکستگی استخوان ها
  • فیبروز سیستیک
  • سندرم تونل کارپال
  • تنگی کانال نخاعی
  • درد سیاتیک
  • بیرون زدگی دیسک کمر

بسیاری از اختلالات دیگر وجود دارد که می توان با فیزیوتراپی با موفقیت آن ها را مدیریت کرد. این درمان بر توانبخشی و ترمیم سیستم های اسکلتی- عضلانی و گردش خون تمرکز دارد که کاربردهای متعدد آن را توضیح می دهد. تمرینات توصیه شده توسط فیزیوتراپیست ها به افراد کمک می کند تا اواخر عمر مستقل باقی بمانند.

برای بهره مندی از مزایای فیزیوتراپی هرگز دیر نیست. شما می توانید این درمان را در هر زمانی امتحان کنید. فیزیوتراپی نه تنها بیماری ها را بهبود می بخشد، بلکه نقش کلیدی در پیشگیری دارد و به مدیریت شرایط دژنراتیو کمک می کند. در دراز مدت می تواند نیاز به جراحی را کاهش دهد و سلامت عمومی را افزایش دهد.

 

مقالات بیشتر

کمردرد در افراد مسن – درمان کمردرد با فیزیوتراپی

کمردرد در افراد مسن یک مشکل رایج و محدود کننده است. کمردرد پس از عفونت دستگاه تنفسی فوقانی دومین علامتی است که احتمالاً باعث تشدید مراجعه به کلینیک می شود. شیوع کمردرد در جمعیت سالمندان بیش از 70 درصد تخمین زده می شود. مانند بسیاری از شرایط بالینی دیگر، علت، سیر و ارزیابی کمردرد در افراد…

فیزیوتراپی در نیاوران – فیزیوتراپی در شمال تهران

فیزیوتراپی در نیاوران توسط متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی آیتن برای طیف وسیعی از اختلالات اسکلتی – عضلانی ، مشکلات نورولوژی و مشکلات کف لگن ارائه می شود. فیزیوتراپی به بهینه سازی حرکت و عملکرد انسان اختصاص دارد و شامل طیف گسترده ای از اقدامات با هدف ارتقاء، حفظ و بازیابی بهزیستی فیزیکی، روانی و اجتماعی…

درمان کمردرد با ورزش

درمان کمردرد با ورزش و فیزیوتراپی موثرترین روش غیرجراحی در درمان این اختلال اسکلتی – عضلانی شایع است که در کلینیک فیزیوتراپی آیتن در شریعتی ارائه می شود. کمردرد یکی از شایع ترین شکایات سلامتی است که میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار می دهد. کمردرد می تواند ناشی از عوامل…

کمردرد حاد

کمردرد حاد یک بیماری شایع است که بسیاری از افراد در مقطعی از زندگی خود آن را تجربه می کنند. با شروع ناگهانی درد در پشت مشخص می شود که معمولاً از چند روز تا چند هفته طول می کشد. کمر درد حاد می تواند ناشی از عوامل مختلفی از جمله کشیدگی عضلانی، رگ به…

کمردرد به چه دلایلی رخ می دهد؟

کمردرد یکی از شایعترین بیماری های سیستم اسکلتی_عضلانی بدن انسان است بطوری که بسیاری از مراجعان به مراکز درمانی و کلینیک های فیزیوتراپی را افراد مبتلا به کمردرد تشکیل می دهند. متاسفانه با شیوع چاقی و کمر تحرکی سن ابتلا به کمردرد کاهش یافته بطوری که امروزه بسیاری از جوانان و حتی کودکان از کمردرد…

درمان دستی دیسک کمر

درمان دستی دیسک کمر به یک رویکرد عملی اشاره دارد که توسط فیزیوتراپیست ها برای کاهش درد و اختلال عملکرد مرتبط با فتق دیسک کمر یا برآمدگی در قسمت پایین کمر استفاده می شود. مشکلات دیسک کمر یکی از دلایل شایع کمردرد، سیاتیک و سایر علائمی است که می تواند به طور قابل توجهی بر…

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فیزیوتراپی در منزل

جستجو

دسته ها

دسته‌ها

آخرین مقالات

فیزیوتراپیست محمد رضا جان پور
keyboard_arrow_up
مشاوره در واتس آپ